طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌ های صنایع معدنی استان زنجان طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌ های صنایع معدنی استان زنجان

طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌ های صنایع معدنی استان زنجان

طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌ های صنایع معدنی استان زنجان ، اجرایی شد. این طرح بمنظور رتبه بندی معادن و صنایع معدنی استان با توجه به شاخص‌ های توسعه پایدار اجرایی می گردد

کد خبر: 000408002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ تیر ۰۰ - ۷:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌ های صنایع معدنی استان زنجان ، اجرایی شد. این طرح بمنظور رتبه بندی معادن و صنایع معدنی استان با توجه به شاخص‌ های توسعه پایدار اجرایی می گردد

طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌ های صنایع معدنی استان زنجان

طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌ های صنایع معدنی استان زنجان
طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌ های صنایع معدنی استان زنجان اجرایی شد
سمینار آشنایی با اجرای طرح توسعه پایدار معادن و صنایع معدنی در تاریخ ۰۲/۰۴/۱۴۰۰ با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان، سازمان صمت، اداره کل محیط زیست و شورای معادن استان زنجان برگزار شد.
در ابتدا محمد حسین فغفوری دبیر طرح TSM بیان کرد: این طرح بمنظور رتبه بندی معادن و صنایع معدنی استان با توجه به شاخص‌ های توسعه پایدار اجرایی می گردد.
دبیر طرح TSM گفت: این طرح در استان با تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی معدن ایران، ایمیدرو، اداره محیط زیست، شرکت شهرک‌های صنعتی و مرکز مطالعات امکان سنجی و مشاور سرمایه گذاری، پیگیری و عملیاتی می‌ شود.
در ادامه ساناز احمدی فرد، مدیر آموزش مرکز مطالعات امکان سنجی و مشاور سرمایه گذاری به توضیح مفاهیم پایه ای از توسعه پایدار معدن و صنایع معدنی پرداخت.
هم‌چنین مدیر امور بین الملل و سرمایه گذاری نظام مهندسی گفت: مهم‌ترین راهکار جهت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در این حوزه، معرفی معادن و صنایع معدنی در اشل و قالب جهانی است، لذا گزارشات پایداری با فرمت بین المللی راهی برای رسیدن به این هدف است، بگونه ای که سرمایه گذار با مطالعه گزارشات پایداری در فرمت بین المللی در ۳ حوزه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی درک کاملی از فضای معدن و صنایع معدنی خواهد داشت.
در ادامه جواد حقی به نحوه ثبت نام در سامانه www.IMSP.ir، چگونگی گذراندن دوره های آموزش و تکمیل فرمهای خود اظهاری پرداخت و گفت: همه مراحل بصورت برخط (آنلاین) خواهد بود.
نماینده مرکز بین المللی تامین و توسعه خدمات معدنی ادامه داد: استفاده از سامانه ” طرح توسعه پایدار معادن و صنایع معدنی” بصورتی است که بهره برداران، مدیران صنایع معدنی و مسئولین فنی، پس از ثبت نام و تایید توسط سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان، دوره های TSM که شامل پروتکلها، شاخصها عملکرد و معیار های ارزیابی است را به زبان فارسی آموزش خواهند دید و نسبت به تکمیل فرمهای خود اظهاری اقدام خواهند کرد.
نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، نسبت به لزوم اجرای طرح صحبتهایی را بیان کرد.
بهنام پرداختی گفت: یکی از ارکان اصلی طرح توسعه پایدار معادن و صنایع معدنی، نگاه ویژه به حفاظت از محیط زیست است، لذا آموزش، اصلاح رفتار زیست محیطی و پایش مستمر در این حوزه ضروری است و یکی از اهداف اداره کل حفاظت محیط زیست است.
نماینده شرکتهای صنایع معدنی در سازمان صمت استان زنجان، لزوم اجرای این طرح را در شهرکهای صنعتی عنوان کرد. پورنگ مدنی تصریح کرد: حرکت به سمت توسعه پایدار در صنایع معدنی و شهرکهای صنعتی استان زنجان امری اجتناب ناپذیر است.
آرمین سلسانی، رئیس خانه معدن استان زنجان از همکاری سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان صمت و حفاظت محیط زیست جهت اجرای طرح جامع توسعه پایدار ابراز خرسندی کرد و گفت: اجرای این طرح سبب افزایش بهره بری و توسعه استان از لحاظ صنعتی و اقتصادی خواهد بود.
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: اجرای طرح توسعه پایدار معادن و صنایع معدنی در استان زنجان برگ زرینی در صنعت معدن داری کشور خواهد بود.
رضا کشاورزی گفت: سیاستهای تشویقی جهت اجرای این طرح جامع در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به شرح ذیل است:
بخشودگی بخشی از حقوق دولتی
بخشودگی بخشی از ماده چهل و سه موضوع تخصیص یک درصد از فروش معادن و صنایع معدنی به خسارتهای احتمالی محیط بومی
رتبه بندی معادن و شرکتهای صنایع معدنی جهت اولویت بندی در دریافت خدمات، معافیت ها و تسهیلات بانکی
معاون سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: آموزش، اصلاح، استاندارد سازی و توسعه معدن کاری و صنایع معدنی در حال حاضر اجتناب ناپذیر است لذا اجرای طرح ضروری است.
وی هم‌چنان گفت: این طرح به بهره برداران و شرکتهای معدنی کمک می نماید تا با آموزش، اصلاح رفتار، و پایش مستمر به سمت معدن داری پایدار که از اهداف چشم انداز معدنی ایران است حرکت کنند.
آموزش این طرح به معدن داران و شرکتهای صنایع معدنی و اصلاح عملیات در طول طرح، سبب کاهش تنش بین آنها و محیط زیست و HSEE خواهد شد لذا باعث افزایش بهره وری، مشارکت سرمایه گذران و ایجاد اشتغال پایدار در صنعت معدنی خواهد شد.
منبع: افکار نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ تیر ۰۰
748 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0