رعایت نکات فنی در طراحی ساختمان‌ ها باید همراه با موضوع اقتصادی باشد رعایت نکات فنی در طراحی ساختمان‌ ها باید همراه با موضوع اقتصادی باشد

رعایت نکات فنی در طراحی ساختمان‌ ها باید همراه با موضوع اقتصادی باشد

رعایت نکات فنی در طراحی ساختمان‌ ها باید همراه با موضوع اقتصادی باشد ، ساجد بر تهیه و تنظیم چک لیست برای بررسی کنندگان 4 رشته را توسط کمیته بررسی تاکید کرد

کد خبر: 020114004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ فروردین ۰۲ - ۹:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رعایت نکات فنی در طراحی ساختمان‌ ها باید همراه با موضوع اقتصادی باشد ، ساجد بر تهیه و تنظیم چک لیست برای بررسی کنندگان ۴ رشته را توسط کمیته بررسی تاکید کرد

رعایت نکات فنی در طراحی ساختمان‌ ها باید همراه با موضوع اقتصادی باشد

رعایت نکات فنی در طراحی ساختمان‌ ها باید همراه با موضوع اقتصادی باشد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: باید در طراحی ساختمانها ضمن رعایت کلیه نکات فنی، موضوع اقتصادی بودن را نیز مد نظر داشته باشیم.
یوسف ساجد با اشاره بر اعمال نکات فنی و رعایت ضوابط مربوط به مقررات ملی ساختمان در نقشه ها بر تسریع روند بررسی نقشه‌ها تاکید کرد.
ساجد بر تهیه و تنظیم چک لیست برای بررسی کنندگان ۴ رشته را توسط کمیته بررسی تاکید کرد و ادامه داد: جهت نظام مند کردن بررسی و پرهیز از برخوردهای سلیقه ای، تهیه چک لیست منسجم یک ضرورت عاجل است.
وی با اشاره به اهمیت پاسخ‌گویی سازمان، ضمن رعایت نکات فنی نقشه ها خواستار تسریع در امور بررسی نقشه ها شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به ضرورت پرداختن بیشتر به جزییات اجرایی در نقشه ها توسط طراحان اشاره کرد و افزود: این جزییات باید به اندازه کافی بوده و به ویژه در بخش هایی چون اتصالات وال پست و هم‌چنین جزییات اجرایی مباحث ۱۸ و ۱۹ و مبحث سوم، باید بیش از پیش در نقشه ها تقویت گردد.
وی گفت: در طراحی نقشه ها باید نهایت دقت در رعایت نکات مقررات ملی ساختمان در نظر گرفته شود و با احصای اشتباهات تکراری در طراحی نقشه ها و اطلاع رسانی به طراحان و دفاتر فنی از بروز بروکراسی زاید اداری جلوگیری گردد.
ساجد، کدینگ کردن مهندسان بررسی کننده را یکی دیگر از ضروریات برشمرد و افزود: در راستای انضباط اداری و کاری باید بیش از پیش فعالیت نمود تا هر گونه احتمالات رانتی را به حداقل رساند.
وی تصریح کرد: باید در طراحی ساختمان ها ضمن رعایت کلیه نکات فنی، موضوع اقتصادی بودن را نیز مد نظر داشته باشیم.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ فروردین ۰۲
242 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0