تکمیل شدن مطالعه پهنه های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی یک سال پیش تکمیل شدن مطالعه پهنه های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی یک سال پیش

تکمیل شدن مطالعه پهنه های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی یک سال پیش

تکمیل شدن مطالعه پهنه های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی یک سال پیش ، صورت گرفته است ولی هم‌چنان بلوکه مانده و معدن کاران خواستار آزادسازی آن هستند

کد خبر: 001017004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ دی ۰۰ - ۵:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تکمیل شدن مطالعه پهنه های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی یک سال پیش ، صورت گرفته است ولی هم‌چنان بلوکه مانده و معدن کاران خواستار آزادسازی آن هستند

تکمیل شدن مطالعه پهنه های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی یک سال پیش

تکمیل شدن مطالعه پهنه های اکتشافی معدنی استان خراسان شمالی یک سال پیش
رییس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان کرد:
پهنه های معدنی بلوکه شده خراسان شمالی آزاد گردد
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان کرد: مطالعه پهنه های اکتشافی معدنی استان یک سال پیش تکمیل شده ولی هم‌چنان بلوکه مانده و معدن کاران خواستار آزادسازی آن هستند.
مهدی سجادی تصریح کرد: این امر سبب کندی اکتشاف توسط بخش خصوصی شده است.
وی ادامه داد: قسمت جنوبی استان پتانسیل بهتری به لحاظ معادن دارد از این رو خواستار تعیین تکلیف دراین زمینه هستیم.
سجادی عنوان کرد: در استان بیش از سی معدن مرمریت وجود دارد که عمدتا تعطیل یا نیمه فعال است، نیاز است مطالعات اکتشافی و بررسی علل تعطیلی بصورت دقیق در این معادن انجام گردد، علاوه بر آن نیاز است تا احداث واحدهای سنگ بری بزرگ در استان و حمایت از واحدهای سنگ بری موجود مورد توجه قرار گیرد.
وی، معارضان محلی و دولتی را از دیگر مشکلات فعالیت در بخش معدن عنوان کرد و گفت: بخش معدن بدون هیچگونه دفاع از وظایف حاکمیتی خود در مقابل معارضین محلی و ارگانهای منابع طبیعی و محیط زیست متضرر بوده و هست.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان داشت: برای مثال مطابق ماده ۲۴ قانون معادن استعلام برای یک بار و برای کل محدوده معدنی انجام می گردد و ارگان‌های ذی‌ربط باید در دو ماه نسبت به پاسخ‌گویی و اظهار نظر برای کل محدوده انجام گردد در غیر این صورت به منزله موافقت تلقی می گردد، اما متاسفانه کارشناسان منابع طبیعی با اظهار نظرهای سلیقه ای و یکی انگاشتن عملیات معدن کاری با تخریب باعث بلوکه شدن اکثر محدوده های معدنی و از بین رفتن امنیت سرمایه گذاری این بخش شده اند.
وی، ضعف زیرساختهای معادن استان از جمله راه دسترسیٰ، برق و آب و نیز نبود و یا کمبود واحدهای فرآوری در استان و نبود امنیت سرمایه گذاری در معادن استان به دلیل معارضین محلی. بوروکراسی پیچیده اداری را از دیگر مشکلات فعالیت معدن کاران در استان عنوان کرد.
سجادی گفت: معدن کاران برای خرید ماشین آلات معدنی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند، با توجه به افزایش نجومی قیمت ها نیاز است این فعالان اقتصادی مورد حمایت قرار گیرند.
۲۸ ماده معدنی از ۶۸ ماده معدنی موجود در کشور در خراسان شمالی وجود دارد و میزان ذخیره قطعی معادن این استان یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان استخراج اسمی معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.
سالانه ۵ میلیون و هشتصد هزار تن ماده معدنی در استان خراسان شمالی استخراج می گردد.
منبع: دنیای معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۰۰
1029 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0