شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی

شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی

شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی ، 4 هزار و پانصد نفر عضو این سازمان در استان هستند

کد خبر: 001209018 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۱۰:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی ، ۴ هزار و پانصد نفر عضو این سازمان در استان هستند

شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی

شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی بیان داشت؛
شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه شکایت از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شده است، اظهار داشت: ۴ هزار و پانصد نفر عضو این سازمان در استان هستند.

محمد مودی در نشست خبری به مناسبت روز مهندس با تبریک این روز به همه مهندسانی که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت می‌کنند، بیان داشت: در دو سال گذشته حدود صد کارشناس به این مجموعه افزوده شده است و نظارت مستمر بر اجرای طرح ‌های بخش کشاورزی را انجام می‌دهیم و از این نظر به ندرت شکایتی ارائه شده است.
به گفته مودی، بخش خصوصی تحت نظارت دولت در مجموعه‌ای که فعالیت می‌کند در همه جا با مشکلات و مطالباتی مواجه است که اگر طبق خواسته مراجعه کنند گان عمل شود شکایت ‌ها زیاد نخواهد بود که در این راستا با به کار گیری همه همکاران خود شکایات از عملکرد این سازمان را به صفر نزدیک کرده ایم.
صدور مجوز
خودی ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون پانصد و شصت و یک مجوز در زمینه گلخانه‌ها صادر شده است که ببست و چهار مورد آن به بهره برداری رسیده است.
وی با عنوان اینکه برای هزار و ۷۶۸ واحد دامی مجوز صادر شده است، ادامه داد: در حوزه آبزیان از ببست و سه مورد صدور مجوز برای شیلات ۱۵ واحد به بهره برداری رسیده‌اند و از ۷۷۴ مجوز صادر شده برای دامپروری، ۸۹۹ واحد تأسیس و ۴۷۱ واحد به بهره برداری رسیده است و هفده واحد تقاضای توسعه داده‌اند.
به گفته مودی، در زمینه طیور برای پانصد واحد موافقت اصولی صادرشده که ۳۷۰ واحد مجوز تأسیس و هزار و نود و سه واحد به بهره برداری رسیده‌اند و ۷۹ واحد درخواست طرح توسعه داده‌اند.
مظلومیت بخش کشاورزی
وی ادامه داد: از گذشته بخش کشاورزی در کشور مظلوم واقع شده و فرهنگ کشاورزی و بهره برداری به خوبی جا نیفتاده است. این در حالی است که کشاورزی می‌تواند به عنوان یک قدرت در جهان مطرح گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان این که ۴ هزار و پانصد نفر عضو این سازمان هستند که اگر بخوبی به کار گرفته شوند آینده خوبی در بخش کشاورزی خواهیم داشت که لازمه آن این است که تصمیم گیران بخش کشاورزی بخواهند از پتانسیل موجود در این حوزه استفاده کنند.
مودی افزود: با توجه به بدنه کارشناسی موجود در این سازمان خیلی از فعالیت‌های این بخش به این سازمان می‌تواند واگذار گردد.
۴ هزار و پانصد نفر عضو این سازمان هستند که اگر بخوبی به کار گرفته شوند آینده خوبی در بخش کشاورزی خواهیم داشت که لازمه آن این است که تصمیم گیران بخش کشاورزی بخواهند از پتانسیل موجود در این حوزه استفاده کنند
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با تاکید بر این که بهره بری و امنیت غذایی دو مقوله استراتژیک است که دولت‌مردان و بدنه بخش کشاورزی به دنبال آن هستند، افزود: این موضوع سبب به کار گیری فارغ‌التحصیلان این بخش می ‌شود که البته باید با شرکت در دوره‌های آموزشی اطلاعات خود را به روز رسانی کنند.
مودی با قبول این که در بخش کشاورزی مشکلاتی وجود دارد که شاید بخشی از این مشکلات به این سازمان برگردد، افزود: در راستای وظایف ذاتی، فعالیت‌هایی در این سازمان انجام شده است که تنها به صدور مجوز محدود نمی‌گردد.
وی گفت: با هماهنگی جهاد کشاورزی نوع رویکرد در این سازمان تغییر کرده است و ده تا پانزده فعالیت مربوط به این حوزه به این سازمان واگذار شده است و با توجه به این که صدور مجوز از ۳ تا دویست روز در کشور به طول می‌انجامد که در بعضی از موارد از دایره اختیارات ما خارج می‌شود، اگر قرار است ما مجوز در این حوزه را صادر کنیم مدیریت آن هم باید در اختیار ما باشد.
قفل سیستم‌ ها
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: در شرایط کنونی اگر دستگاهی به وظیفه خود در این باره عمل نکند سیستم قفل می ‌شود و ما نمی ‌توانیم کاری در این زمینه انجام دهیم که دامپزشکی بیشترین مشکل را در این مورد ایجاد کرده است.
وی در پاسخ به صادرات مرغ گفت: در گذشته در ۴ شهرستان۰‌های استان ممنوعیت در این زمینه وجود داشت اما اکنون نقاط حادثه خیز مشخص شده‌اند و ممنوعیت از شهرستان ها برداشته شده است.
به گفته وی حد فاصل جاده بیرجند تا خوسف و چنشت در بخش مود سربیشه به عنوان مناطق ممنوع در این مورد اعلام شده‌اند که این موضوع منجر به افزایش متقاضیان فعالیت در حوزه مرغداری شده است.
وی ادامه داد: مقرر گردید کمیته‌ای در شهرستان‌های استان تشکیل گردد تا صلاحیت ‌های افراد متقاضی از نظر صلاحیت سرمایه گذاری و دارا بودن زمین و آب تأیید گردد.
مودی افزود: متأسفانه ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی این ضرورت را بوجود آورده که مجلس با تصویب مصوبه‌ای باید به تولید کنندگان در هر استان اجازه دهند که کالاهای تولیدی را از مرز خود بتوانند صادر کنند تا بخشی از مشکلات موجود مرتفع گردد.

رضایتمندی از سازمان
وی با اشاره به این که چهل و پنج مجوز برای مراکز خدمات کشاورزی صادر شده است، گفت: تعداد آنها قبل از این یازده مورد بود و معتقدیم که مراکز خدمات کشاورزی استان باید به صد و پنجاه مرکز برسند و در حال حاضر رضایت‌مندی از این سارمان در شهرستان ‌های استان در بالاترین میزان قرار دارد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
767 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0