گرفته شدن قدرت رقابت از معادن مرمریت استان خراسان شمالی به علت نبود ماشین‌آلات گرفته شدن قدرت رقابت از معادن مرمریت استان خراسان شمالی به علت نبود ماشین‌آلات

گرفته شدن قدرت رقابت از معادن مرمریت استان خراسان شمالی به علت نبود ماشین‌آلات

گرفته شدن قدرت رقابت از معادن مرمریت استان خراسان شمالی به علت نبود ماشین‌آلات ، متاسفانه درحال‌حاضر نود درصد از معادن مرمریت در این استان تعطیل هستند

کد خبر: 000718001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ مهر ۰۰ - ۶:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گرفته شدن قدرت رقابت از معادن مرمریت استان خراسان شمالی به علت نبود ماشین‌آلات ، متاسفانه درحال‌حاضر نود درصد از معادن مرمریت در این استان تعطیل هستند

گرفته شدن قدرت رقابت از معادن مرمریت استان خراسان شمالی به علت نبود ماشین‌آلات

گرفته شدن قدرت رقابت از معادن مرمریت استان خراسان شمالی به علت نبود ماشین‌آلات
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی بیان کرد:
معادن مرمریت خراسان شمالی قدرت رقابت ندارند
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی اظهار داشت: نبود ماشین‌آلات قدرت رقابت را از معادن مرمریت این استان گرفته است.
مهدی سجادی با اشاره به اینکه از سنگ مرمریت برای نمای خارجی ساختمانها، راه پله و… استفاده می ‌گردد، ادامه داد: متاسفانه درحال‌حاضر نود درصد از معادن مرمریت در این استان تعطیل هستند.
سجادی تعداد معادن مرمریت در خراسان شمالی را سی معدن اعلام کرد و گفت: ولی متاسفانه معادن مرمریت در خراسان شمالی در مقایسه با معادن سایر استان، معادن قدری نیستند.
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که درحال‌حاضر معادن مرمریت با آن روبرو هستند، نبود ماشین‌آلات لازم برای تولید و استخراج سنگ معدن از معادن است.
سجادی تصریح کرد: این امر موجب می ‌شود تا سنگ ‌های مرمریت از معدن استخراج نشوند و اگر استخراج هم شدند، دستگاه برشی وجود ندارد که آن را برش دهد، بنابراین برای انجام برش باید به استان ‌های هم جوار همچون خراسان رضوی منتقل گردد.
وی گفت: اما هزینه حمل به استان ‌های همجوار برای برش بالا و برای معدنکار صرفه اقتصادی ندارد تا به آن مکان ‌ها ارسال کند.
سجادی گفت: در همین راستا واحدهای همچون واحد تولید سنگ پله و… نیز در این استان شکل نگرفته است چراکه این معادن توان تامین سنگهای مرمریت مورد نیاز آنها را ندارند.
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی گفت: درحال‌حاضر فقط یک واحد تولید سنگ پله در شهرستان شیروان وجود دارد که این واحد سنگ مرمریت مورد نیاز خود را خارج از استان تهیه می ‌کند.
سجادی در ارتباط با کیفیت سنگ‌های مرمریت استخراج شده در این استان نیز بیان کرد: از آنجایی که امر اکتشاف برای این معادن به صورت ناقص انجام شده است سنگ ‌های باکیفیتی نیز استخراج نمی ‌گردد و اخیرا معدن کاران به دنبال انجام اکتشاف در معادن هستند تا ذخیره اصلی مرمریت را در معدن پیدا کنند.
وی افزود: درحال‌حاضر باید از معادن مرمریت این استان حدود صد و پنجاه هزار تن سنگ استخراج گردد، ولی به دلیل مشکلات مذکور میزان استخراج شاید به پنج هزار تن برسد.
منبع: روزگار معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مهر ۰۰
391 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0