نیاز جامعه به خدمات مهندسی مهدی سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد

نیاز جامعه به خدمات مهندسی

مهدی سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بهمراه احمدعلی فلاح، نایب رئیس اول و علی اصغر زحمتکش، نایب رئیس دوم و شیخ راستی کارشناس مسئول روابط عمومی این سازمان از دفتر گروه رسانه ای بشارت نو بازدید نمودند و از نزدیک با فعالیت‌های این گروه رسانه ای آشنا شدند.

کد خبر: 980123006 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ فروردین ۹۸ - ۱:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مهدی سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بهمراه احمدعلی فلاح، نایب رئیس اول و علی اصغر زحمتکش، نایب رئیس دوم و شیخ راستی کارشناس مسئول روابط عمومی این سازمان از دفتر گروه رسانه ای بشارت نو بازدید نمودند و از نزدیک با فعالیت‌های این گروه رسانه ای آشنا شدند.

نیاز جامعه به خدمات مهندسی

نیاز جامعه به خدمات مهندسی

سیل اخیر نشان داد جامعه نیاز بسیاری به خدمات مهندسی دارد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در این بازدید با تاکید بر تداوم توام با اثربخشی فعالیت‌های رسانه ای در جامعه گفت: رسانه ها باید در هنگام انتشار مطالب و تولیدات فرهنگی خود به نیازهای جامعه و تاثیرپذیری آن چه نشر میدهند، توجه ویژه ای داشته باشند. در برهه های مختلف، روش های اثرگذاری بر افکار عمومی جامعه متفاوت است و حتی وقایع و حوادث هم میتوانند محلی برای فرهنگسازی و تغییر افکار و رفتار اجتماعی باشند.
مهدی سالاری با اشاره به شرایط روانی کنونی جامعه به دنبال سیل اخیر، افزود: رسانه ها بخوبی میتوانند از شرایط ایجاد شده و تخریبهای گسترده سیل اخیر جهت فرهنگسازی ساخت و سازهای ایمن و پایدار استفاده کنند زیرا جامعه در این وضعیت، آمادگی لازم را برای پذیرفتن موضوع دارد.
وی، بر الگوپذیری مناسب از پیشرفتهای علمی، تخصصی و اجتماعی کشورهای پیشرفته تأکید کرد و گفت: در بسیاری از موضوعات، کشورهای پیشرفته هزینه های بسیاری متحمل شده اند تا به تجربه های جدید و توسعه دست یابند، بنابراین میتوانیم بجای پیمودن همین مسیرها و صرف زمان و هزینه های سنگین و سعی و خطای فراوان، موفقیتهای آن ها را مورد مطالعه قرار دهیم و متناسب با اقلیم و فرهنگمان از آن ها استفاده کنیم، موضوعی که رسانه ها در شناسایی و نهادینه کردن آن در جامعه نقش به سزایی میتوانند ایفا کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به این که «گام نخست در اصلاح امور و حرکت به سمت توسعه پایدار، پذیرفتن خطاها و اشتباهات گذشته است،» تصریح کرد: تجربه کشورهای توسعه یافته و موفق نشان میدهد آرامش و امید در جامعه، زیربنای خلاقیت و کار و تلاش است. موضوعی که باید در کشورمان به آن پرداخته شود و شرایط تحقق آن بوجود آید.
سالاری با عنوان این که علی‌رغم فعالیتهای گسترده اقتصادی و اجتماعی و توسعه نسبی در برخی حوزه ها، ناامیدی و دلخوری از شرایط در حال فراگیر شدن است، ادامه داد: نباید بگذاریم فضای نقد و گفت و گو به تنفر و پرخاش تبدیل گردد. لازم است همه عناصر اجتماع خصوصاً رسانه ها در این زمینه دغدغه داشته باشند و مردم را به تلاش جهت اصلاح امور و امیدواری نسبت به آینده ترغیب کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به این که روند حضور رسانه ها در جامعه خصوصاً در میان نسل جوان تکنولوژی محور شده است، گفت: رسانه ها همواره چند گام از جامعه جلو بوده اند و با تحلیل شرایط و پیش بینی آینده تلاش کرده اند تا جامعه را آماده پذیرش تغییرات کنند، موضوعی که رسانه ها در زمینه فعالیت خود نیز باید بدان توجه داشته باشند.
سالاری با عنوان این که معمولاً آینده نگری و تلاش برای تغییر و بهبود وضع موجود با مخالفت‌ها و گاهی هجمه ها مواجه میشود، به خاطره ای از چگونگی شکل گیری طرح فاضلاب شهری یزد پرداخت و تصریح کرد: در اوایل دهه هفتاد شمسی که پیگیر ساخت شبکه فاضلاب در یزد بودم، حتی بیان کلمه «فاضلاب» هم چندان خوشایند نبود و برخی مدیران در نشست ها برای گفتن این کلمه، چندبار عذرخواهی میکردند. ولی در آن زمان پیش بینی کردیم که یزد به آب حاصل از تصفیه فاضلاب در آینده نیاز دارد و بنابراین باید در مسیر ساخت شبکه فاضلاب قدم بگذارد. خوشبختانه امروز چند صد لیتر بر ثانیه فاضلاب شهری وارد تصفیه خانه یزد شده و مورد استفاده های مختلفی قرار میگیرد. این آینده نگریها باید همواره وجود داشته باشد.

نیاز جامعه به خدمات مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تأکید بر این که هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بدنبال برندسازی خدمات فنی و مهندسی این نهاد در سطح استان است، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی دوران فراز و نشیبی را چه در سطح کشور و چه در استان داشته و همین موضوع سبب تغییرات گسترده ای در ساختار سازمان شد که علاوه بر نکات مثبت، آسیب هایی نیز بهمراه داشته است.
سالاری با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با هفت هزار عضو مهندس، بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد استان است، یاد آور شد: برخی رفتارها و سوء مدیریتها در گذشته سبب شده تا بسیاری از اعضاء و بخشی از جامعه نسبت به سازمان نظام مهندسی کم اعتماد شوند، موضوعی که در دوره جدید مدیریتی این نهاد بسیار مورد توجه قرار گرفته و بدنبال آن هستیم تا اعتبار سازمان نظام مهندسی را در جامعه و در میان مهندسین ارتقاء بخشیم.
سالاری با عنوان این که متاسفانه در حال حاضر بنا به آمارهای شهرداری، کم‌تر از هفت درصد از ساختمان سازیها در یزد با مجوز یا رجوع به سازمان نظام مهندسی انجام میشود، گفت: استمرار ساخت و سازهای غیرمجاز و به دور از نظارت سازمان نظام مهندسی یزد سبب شکل گیری مافیاهایی در صنعت ساخت و ساز استان شده به طوری که اصلاح این روند و قانونمند شدن ساخت و ساز در یزد عزمی جدی و بزرگ میخواهد.
وی از رسانه ها خواست تا اهمیت و لزوم رجوع به سازمان نظام مهندسی در هنگام ساخت و ساز را برای مردم تبیین کنند و گفت: باید احساس نیاز به خدمات مهندسی را در جامعه ایجاد کرد چرا که وقایعی هم چون زمین لرزه یا سیل در دهه های اخیر نشان میدهد نیاز به خدمات مهندسی ساختمان در کشور بسیار وجود دارد ولی متأسفانه مردم احساس نیاز نمیکنند و بدان بی توجه هستند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ فروردین ۹۸
698 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0