شروع فعالیت هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم شروع فعالیت هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

شروع فعالیت هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

شروع فعالیت هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم و مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت

کد خبر: 000821001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ آبان ۰۰ - ۶:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شروع فعالیت هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم و مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت

شروع فعالیت هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

شروع فعالیت هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم
با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم و مدیرکل راه و شهرسازی استان، اعتبارنامه‌های اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تقدیم و از عوامل هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات استان با اهدای لوح تقدیر و تجلیل به‌ عمل آمد.
محسن بهشتی در آیین اعطاء اعتبارنامه اعضای هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اشاره به برگزاری انتخابات دوره نهم این سازمان، گفت: برگزاری انتخابات کار سختی است و کسانی که در جایگاه هیات اجرایی قرار می‌گیرند، در حقیقت ایثار می ‌کنند و زحمات فراوانی را متحمل می ‌شوند.
بهشتی ادامه داد: انتخابات این دوره هیات مدیره سازمان به صورت الکترونیکی برگزار گردید که با وجود برخی از مشکلات، اما در مقایسه با انتخابات دوره گذشته، روند رو به رشدی را شاهد بودیم و امیدوار هستیم مشکلات خاص برگزاری انتخابات الکترونیکی شناسایی و برای دوره های آینده مرتفع گردد.
وی گفت: یکی از مشکلات سال ‌های گذشته سازمان، موضوع تصویب تعرفه های خدمات مهندسی بوده که در برخی موارد تعرفه جدید چندین ماه بعد از سال جدید به تصویب نهایی می ‌رسید که در این راستا توافق کردیم؛ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان پیشنهادات خود را تا پانزدهم بهمن به کمیته کار هیات ۴ جانبه استان ارائه کند و در نهایت با دعوت از گروه ‌های تخصصی تا پانزدهم اسفندماه جمع بندی در این کمیته صورت گیرد و تا پایان سال تعرفه خدمات مهندسی سال آینده تصویب و ابلاغ گردد، لذا در این راستا رویه ما این بوده که پیشنهادهای همگان شنیده تا در فرآیند تصمیم‌گیری لحاظ گردد.
بهشتی ادامه داد: جامعه مهندسان باید در قبال تصمیماتی که برای این سازمان گرفته می ‌شود حساسیت داشته و نظرات و دغدغه ‌های خود را مطرح و به گوش مسئولان برسانند و نباید بی تفاوت نسبت به مسائل رفتار شود.
وی افزود: امیدوار هستیم با شروع به کار دوره نهم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم شاهد پی‌گیری مسائل ریشه‌ای باشیم و نباید موضوعات فرعی و پیش پا افتاده، هیات مدیره را از پرداختن به مسائل اصلی و مهم باز دارد، لذا سازمان نظام مهندسی قم همواره در سطح کشور جایگاه خوبی داشته و در شورای مرکزی نیز دارای کرسی بوده که انتظار می‌رود این حرکت رو به رشد تداوم یابد.
در این بین حسن صبوری رییس دستگاه نظارت بر انتخابات نهمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی استان قم در این مراسم در سخنانی گفت: انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در نهم مهرماه سال جاری بصورت الکترونیکی برگزار شد که در این راستا هیات اجرایی و هیات نظارت تلاش‌ های بسیاری به منظور فراهم آوردن شرایط لازم برای برگزاری انتخابات داشتند که از تمامی این عزیزان قدردانی می‌کنیم.
صبوری ادامه داد: در این دوره از انتخابات با طرح موضوع تعارض منافع، چالش ‌هایی وجود داشت که هیات اجرایی در این زمینه تصمیمات و موضع گیری ‌های خوبی داشتند و دستگاه نظارت نیز در کنار هیات اجرایی بود و خوشبختانه در مجموع شاهد برگزاری انتخابات با کمترین حاشیه بودیم.
وی افزود: با توجه به اینکه اعضای سازمان بیش از پنج هزار نفر است، تعداد اعضای هیات مدیره در این دوره به یازده نفر افزایش یافت در حالی که در دوره قبل نه نفر عضو هیات مدیره بودند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خاتمه افزود: از تلاش‌ ها و زحمات اعضای دوره هشتم هیات مدیره سازمان در سه سال گذشته قدردانی می ‌گردد و امیدوار هستیم از تجربیات این عزیزان نیز در دوره جدید استفاده گردد که با اعطای اعتبارنامه‌ها که به امضای وزیر راه و شهرسازی رسیده، هیات مدیره می بایست در نخستین فرصت نخستین جلسه خود را برگزار و انتخابات هیات رئیسه را برگزار کند.
لازم به ذکر است در انتخابات نهمین دوره که در نهم مهرماه سال جاری برگزار گردید از مجموع ۵۴۰۸ نفر واجد شرایط رای، شاهد ۱۹۹۳ رای ماخوذه و با مشارکت بیش از سی و هفت درصد بودیم.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۰۰
330 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0