آغاز به کار نظام مهندسی برای کاهش تردد و اجتماع سامانه پورتال طراحی آغاز به کار نظام مهندسی برای کاهش تردد و اجتماع سامانه پورتال طراحی

آغاز به کار نظام مهندسی برای کاهش تردد و اجتماع سامانه پورتال طراحی

آغاز به کار نظام مهندسی برای کاهش تردد و اجتماع سامانه پورتال طراحی ، الزامی است. نمای ساختمان ‌ها در قزوین تناسبی با فرهنگ این شهر ندارد

کد خبر: 991221004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ اسفند ۹۹ - ۹:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آغاز به کار نظام مهندسی برای کاهش تردد و اجتماع سامانه پورتال طراحی ، الزامی است. نمای ساختمان ‌ها در قزوین تناسبی با فرهنگ این شهر ندارد

آغاز به کار نظام مهندسی برای کاهش تردد و اجتماع سامانه پورتال طراحی

آغاز به کار نظام مهندسی برای کاهش تردد و اجتماع سامانه پورتال طراحی
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد:
نمای ساختمان ‌ها در قزوین تناسبی با فرهنگ این شهر ندارد
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قزوین با عنوان این که نمای یک ساختمان متعلق به شهر است و باید برای آن ضابطه‌ای تعریف کرد، ادامه داد: نمای ساختمان ‌ها در قزوین تناسبی با فرهنگ این شهر ندارد.
سید کاظم مجابی در نشست خبری ظهر ۴ شنبه با اشاره به اقدامات جدید این سازمان گفت: برای کاهش تردد و اجتماع سامانه پورتال طراحی در نظام‌مهندسی آغاز به کار کرد.
مجابی تصریح کرد: سامانه ارتباط با شهرداری به ‌عنوان نخستین استان در کشور ایجاد شد و از این پس کلیه مکاتبات، ترخیص نقشه، مدارک فنی پروژه‌ها و دیگر اقدامات مرتبط از طریق این سامانه انجام خواهد شد.
وی بیان داشت: از ابتدای اردیبهشت تا پایان آبان سال جاری ۱۳۵۰ پروژه از طریق سامانه ارجاع نظارت که کاری جدید است به چهار هزار و صد و هشتاد و هفت ناظر در ۴ رشته سپرده شده و فرآیند نظارت شفاف و دقیق شده است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به اقدامات پژوهشی این سازمان از انتشار کتاب «پیشینه مهندسی در قزوین حکایت از آبادانی» خبر داد و گفت: این کتاب در تیراژ یک هزار نسخه و در باب اقداماتی که از دیرباز در راستای آبادانی قزوین صورت گرفته منتشر شده است.
وی عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز پژوهشی مدیریت شهری در تاکستان با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل ‌های مردم‌نهاد از دیگر اقدامات حوزه پژوهش بوده است.
مجابی تصریح کرد: تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل زندان‌ های استان قزوین با رویکردی جدید تنظیم گردید تا از ظرفیت مهندسین و اساتید برای آموزش زندانیان استفاده گردد تا این عزیزان دارای کارت مهارت فنی شده و پس از آزادی با یک حرفه مشغول زندگی گردند.
وی بیان کرد: واحد طرح و برنامه نیز در سازمان نظام‌مهندسی ایجاد گردید تا استان قزوین پس از استان تهران دومین استانی باشد که این واحد مهم را در خود راه‌اندازی کرده است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به ضرورت ورود نظام‌مهندسی به حوزه نظارت بر ساخت‌وساز در روستا بیان کرد: ماده ۴ قانون نظام ‌مهندسی تمام ساخت‌وسازها را تنها با نظارت سازمان نظام‌مهندسی ممکن می‌داند اما وجود سازمان‌ هایی همچون بنیاد مسکن سبب شده بخشی از وظایف نظام‌مهندسی در نهادها و دستگاه ‌های دیگر تعریف گردد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: در پی امضا تفاهم‌نامه‌ای از این پس سامانه کنترل روستایی در دهیاری‌ها نصب می ‌گردد و امیدوار هستیم این سامانه مقدمه‌ای برای نظارت بر مسکن روستا باشد.
مجتبی با بیان اینکه نمای یک ساختمان متعلق به مالک نیست بلکه متعلق به شهر است و باید برای آن ضابطه‌ای تعریف گردد، بیان داشت: نمای ساختمان‌ ها در قزوین تناسبی با فرهنگ این شهر ندارد.
مجابی با عنوان اینکه حفظ حقوق بهره‌بردار باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: نظارت عالیه با توجه به پیچیدگی‌های ساختمان جواب‌گوی کیفیت ساختمان نیست.
وی ادامه داد: شاخصه‌ های کیفی باید تعیین کننده قیمت ساختمان باشد اما متأسفانه امروز خدمات فنی مهندسی در قیمت‌گذاری ساختمان نقش ندارد.
مجابی افزود: آمادگی داریم به ‌صورت رایگان به ازای هر واحد شناسنامه کیفی صادر کنیم تا سازنده و کیفیت ساختمان برای همیشه مشخص باشد.
وی در خاتمه با عنوان این که نزدیک به یازده هزار نفر مهندس در هفت رشته عضو نظام‌مهندسی هستند، خاطر نشان کرد: حدود ۵۰ درصد مهندسین ما فاقد پروانه هستند.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اسفند ۹۹
455 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0