گرداوری الگوی کشت، جایگزینی تولیدات سنتی با ارقام گیاهی و گونه‌های دامی گرداوری الگوی کشت، جایگزینی تولیدات سنتی با ارقام گیاهی و گونه‌های دامی

گرداوری الگوی کشت، جایگزینی تولیدات سنتی با ارقام گیاهی و گونه‌های دامی

گرداوری الگوی کشت، جایگزینی تولیدات سنتی با ارقام گیاهی و گونه‌های دامی  ، پرتولید و بهینه‌سازی مصرف آب، از اقداماتی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی می ‌تواند در تحقق آن‌ ها نقش‌آفرین باشد

کد خبر: 990612002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۹ - ۷:۵۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گرداوری الگوی کشت، جایگزینی تولیدات سنتی با ارقام گیاهی و گونه‌های دامی  ، پرتولید و بهینه‌سازی مصرف آب، از اقداماتی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی می ‌تواند در تحقق آن‌ ها نقش‌آفرین باشد

گرداوری الگوی کشت، جایگزینی تولیدات سنتی با ارقام گیاهی و گونه‌های دامی

گرداوری الگوی کشت، جایگزینی تولیدات سنتی با ارقام گیاهی و گونه‌های دامی

کم‌آبی تمدن اصفهان را با تهدید روبرو ساخته است/ ضعف در تربیت کارشناسان ماهر کشاورزی

استاندار اصفهان با ابراز نگرانی از این که معضل کم‌آبی نه تنها کشاورزی، بلکه تمدن استان را با تهدید روبرو ساخته، بیان کرد: گرداوری الگوی کشت، جایگزینی تولیدات سنتی با ارقام گیاهی و گونه‌های دامی پرتولید و بهینه‌سازی مصرف آب، از اقداماتی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی می ‌تواند در تحقق آن‌ ها نقش‌آفرین باشد.

عباس رضایی استاندار اصفهان در دیدار با ریاست سازمان نظام مهندسی استان با اشاره به اقدامات سازمان در سازمان‌دهی کارشناسان کشاورزی بر مبنای پروانه اشتغال، عنوان کرد: اقدامات نوآورانه، مهم ‌ترین انتظار از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

رضایی ادامه داد: نظام آموزش عالی کشور در بخش کشاورزی در تربیت کارشناسان ماهر بسیار ضعیف عمل کرده است و این‌ که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با ایجاد مراکز مهارت آموزی نسبت به توان‌افزایی فارغ‌التحصیلان بخش اقدام کرده است، قابل تقدیر است.

وی افزود: بخش دولتی بویژه دستگاه‌ های اجرایی برنامه‌ریزی و اجرایی بخش کشاورزی باید از توان فنی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بصورت جدی استفاده کنند.

در این دیدار، مهدی تقی‌پور رئیس سازمان، گزارش مبسوطی از عملکرد سازمان بهویژه تدوین سند راهبردی سازمان در پنجمین دوره شورای سازمان، گرداوری سند جهش تولید در سال جاری و سازمان‌دهی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی ارائه کرد‌.

گزارش سازمان‌دهی مراکز مهارت‌آموزی و توان‌افزایی، کسب رتبه نخست استان اصفهان در صدور مجوز پروانه ‌های بخش کشاورزی در ۳ ماهه اول سال در سطح کشور و کاهش زمان‌بری صدور مجوزها نیز از دیگر مطالب ارائه شده در نشست بود.

تقی پور، اهتمام جدی در اجرای قوانین موجود، حمایت از کارشناسان کلیه گزارشات کشاورزی به ‌ویژه گیاه‌پزشکی، صنایع غذایی و محیط زیست، اجرای تبصره یک ماده شانزده قانون هوای پاک، برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری توسط دولت و استفاده از ظرفیت فنی و مهندسی سازمان در تصمیم‌گیری ‌های بخش کشاورزی استان را از مهم ‌ترین درخواست ‌های سازمان از استاندار اصفهان مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ شهریور ۹۹
496 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0