هم‌زمان با سالروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو، پلاسکو یک هشدار ملی هم‌زمان با سالروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو، پلاسکو یک هشدار ملی

هم‌زمان با سالروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو، پلاسکو یک هشدار ملی

هم‌زمان با سالروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو، پلاسکو یک هشدار ملی ، بیان شد. علی نیا، اهمیت پیش‌گیری قبل از درمان را مورد اشاره قرار داد

کد خبر: 991104006 تاریخ انتشار: شنبه ۴ بهمن ۹۹ - ۹:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هم‌زمان با سالروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو، پلاسکو یک هشدار ملی ، بیان شد. علی نیا، اهمیت پیش‌گیری قبل از درمان را مورد اشاره قرار داد

هم‌زمان با سالروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو، پلاسکو یک هشدار ملی

هم‌زمان با سالروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو، پلاسکو یک هشدار ملی
سیف الله علی نیا: پلاسکو تنها یک حادثه نبود بلکه یک هشدار ملی بود
امین مالی شورای مرکزی هم‌زمان با سالروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو، بیان کرد: پلاسکو تنها یک حادثه نبود بلکه یک هشدار ملی بود.
وی، هم‌زمان با سالروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو، در مورد لزوم توجه جدی به این هشدار ملی، نکاتی را متذکر گردید.
علی نیا، اهمیت پیش‌گیری قبل از درمان را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: مقایسه زلزله سال شصت و نه رودبار و منجیل یا زلزله کرمانشاه نشان می دهد که ساختمان‌ها قبل از ابلاغ قانون نظام مهندسی از حیث رعایت مقررات و ضوابط فنی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده اند. بر همین اساس، توجه به امر مقاوم سازی و رعایت نکات ایمنی بسیار ضرورت دارد.
وی تصریح کرد: درست است که ساختمان از اجزای بی جان ساخته شده هست ولی یک جسم پویاست و در زمان بهره برداری نیازمند مراقبت است.
امین مالی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ادامه داد: متاسفانه آنچه که در طول چند ۱۰ سال گذشته مورد غفلت واقع شده، این نکته است که ما هیچ وقت به ساختمان بعنوان یک سرمایه ملی نگاه نکردیم و برای همین هیچ دستورالعملی و ضابطه ای که بتواند از تخریب ساختمانها به شکل زود هنگام جلوگیری کند و یا ساختمانهای با ریسک بالا را شناسایی کند و الزاماتی را برای بازسازی آن ایجاد کند، وجود ندارد.
وی با تاکید بر این که بسیاری از ساختمان هایی که میتواند سال ها مورد استفاده قرار گیرد، به راحتی به واسطه نگاه سودجویانه تخریب می گردد، ایجاد فرهنگ بازسازی به جای نوسازی و فعال کردن صلاحیت بازرسی مصالح و ابلاغ و اجرایی کردن مبحث بیست و دوم را گامی درست به منظور جلوگیری از اتفاقات مشابه پلاسکو و افزایش طول عمر همه ساختمان ها و حفظ محیط زیست دانست.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان مازندران عنوان داشت: در فاز اول و حتی قبل از ابلاغ شیوه نامه اجرایی مبحث بیست و دوم، وزارت‌خانه های راه و شهرسازی و کشور و هم‌چنین سازمان همیاری، شهرداری ها، ستاد حوادث غیر مترقبه و سایر دستگاههای مرتبط می توانند با سازمان نظام مهندسی کشور درقالب یک تفاهم نامه، زمینه شناسایی ساختمان های پرخطر را شناسایی کنند و با کم‌ترین هزینه از خدمات همه مهندسان درکشور بهره مند گردند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی کردن مبحث بیست و دوم در شورای مرکزی، بیان کرد: پیشرفتهای خوبی تاکنون حاصل شده است و امیدوار هستیم با پشتیبانی همه دستگاههای مرتبط این مهم به سرانجام برسد.
منبع: تاسیسات نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ بهمن ۹۹
637 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0