آخوندی، فضا سازی می ‌کند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در واکنش به سخنان وزیر راه بیان کرد:

آخوندی، فضا سازی می ‌کند

،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در واکنش به سخنان آخوندی مبنی بر وجود امضا فروشی و فساد گسترده در فرایند نظارت بر ساخت بیان کرد: اظهارات وزیر با اغراق همراه است و وزارت راه و شهرسازی بنا دارد با طرح مسائل غیر واقعی علیه سازمان، فضا سازی کند.

کد خبر: 970230002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۷ - ۸:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در واکنش به سخنان آخوندی مبنی بر وجود امضا فروشی و فساد گسترده در فرایند نظارت بر ساخت بیان کرد: اظهارات وزیر با اغراق همراه است و وزارت راه و شهرسازی بنا دارد با طرح مسائل غیر واقعی علیه سازمان، فضا سازی کند.

آخوندی، فضا سازی می ‌کند

آخوندی، فضا سازی می ‌کند

آخوندی، فضا سازی  می ‌کند

فرج‌الله رجبی گفت: وزیر گفته گاهی در یک نظارت نام سیصد مهندس هست و نظام مهندسی به توزیع کوپن تبدیل شده و پاسخگوی تخلفاتش نیست ولی ما بارها اعلام کرده‌ایم آمادگی داریم در هر سطحی، عملکردمان بررسی گردد. گفتیم حاضر هستیم ۳ شیوه نامه در حوزه‌های مختلف کاری خود بدهیم که بسیاری از معضلات را بدون هزینه و تنش، مرتفع می ‌کند ولی نمی ‌دانم چرا وزیر از این پیشنهاد، استقبال نکرد!
رجبی تصریح کرد: در صحبت‌ های وزیر یک نکته کلیدی هست که نقطه اختلاف ما هم همین است. ما معتقد هستیم آیا انبوه‌ سازان که خود مالک هستند و می ‌توانند پیمانکار هم باشند، حق دارند ناظر ساخت را خودشان انتخاب کنند یا نه؟
به گفته وی، از آنجایی که انبوه ‌سازان، نگاه کسب و کاری و کسب درآمد به شغل خود دارند و در متراژهای زیاد، خانه‌ هایی می ‌سازند که خود از آن استفاده نمی ‌کنند، با دخالت در انتخاب ناظر، قطعاً حق و حقوق بهره بردار، ضایع می‌ شود.
رجبی یاد آور شد: ما معتقد هستیم در این پروژه‌ها حتماً باید سیستم ارجاع وجود داشته باشد و این سازمان بعنوان یک مرجع بی طرف می ‌تواند حقوق کارفرما و بهره بردار را حفظ کند.

آخوندی، فضا سازی می ‌کند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خاطر نشان ساخت: این که وزیر راه می ‌گوید مالک خودش باید ناظر را انتخاب کند، حرف زیبایی است ولی در آن صورت، نظارت، لوث و امضا فروشی تشدید می ‌شود حال آنکه نظارت یک اقدام فنی ضروری و جزیی از فرایند ساخت و ساز است.

منبع : قدس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-طراحی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ اردیبهشت ۹۷
1284 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0