توضیحات شفاف و صریح رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد موضوع تعارض منافع توضیحات شفاف و صریح رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد موضوع تعارض منافع

توضیحات شفاف و صریح رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد موضوع تعارض منافع

توضیحات شفاف و صریح رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد موضوع تعارض منافع ، صادر شد. فقط پنج درصد ساختمان ‌های کشور را صنعتی می سازیم

کد خبر: 000924005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ آذر ۰۰ - ۷:۰۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توضیحات شفاف و صریح رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد موضوع تعارض منافع ، صادر شد. فقط پنج درصد ساختمان ‌های کشور را صنعتی می سازیم

توضیحات شفاف و صریح رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد موضوع تعارض منافع

توضیحات شفاف و صریح رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد موضوع تعارض منافع
توضیحات شفاف و صریح احمد خرم در مورد موضوع تعارض منافع/ فقط پنج درصد ساختمان ‌های کشور را صنعتی می سازیم
احمد خرم در سفر به استان خوزستان، سازمان نظام مهندسی ساختمان را با بیش از پانصد هزار عضو در کشور و بیست هزار عضو در استان خوزستان یک ظرفیت ویژه عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از این پتانسیل میتوان در عرصه های مختلف از جمله زیست محیطی، آلودگی هوا، ارتقای کیفیت ساخت و ساز و مبلمان شهری تاثیرگذار بود.
خرم با عنوان اینکه خوزستان یک استان حادثه خیز است، گفت: استانداری خوزستان میتواند از ظرفیت جامعه مهندسی این استان در ستاد مدیریت بهره بگیرد و از تخصص مهندسان به عنوان بازوی پر توان این حوزه بهره بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به محرومیت استان خوزستان، تصریح کرد: این استان زرخیز در طول سالیان نتوانسته است سهم خود را از ذخایر و ظرفیتهایش برداشت کند و نیاز به توجه و رسیدگی بسیار دارد. سهم سه درصد نیز از تولید نفت برای مناطق نفت خیز می تواند در دهه ۱۴۰۰ به پنج درصد افزایش یابد تا به عقب ماندگیها و ویرانی ها رسیدگی گردد.
خرم بر ضرورت ساخت خانه مهندس در تمام استان‌ها با کاربری های اقامتی، تفریحی، ورزشی و توریستی برای اعضای سازمان همانند خانه معلم تاکید کرد و ادامه داپد: با تامین یک زمین با کاربری گردشگری برای تاسیس خانه مهندس بمنظور استفاده جامعه مهندسان استان خوزستان می توان یک خدمت بزرگ به آنان ارائه داد.
وی افزود: جایگاه هر یک از سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها خیلی مهم و دارای اهمیت بالایی است به گونه ای که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به عنوان یک رکن در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به فعالیت بیست دفتر نمایندگی در شهرستانهای استان خوزستان، گفت: از این دفاتر تعدادی در اماکن ‌اجاره‌ای است که باید جهت تامین زمین و منابع ساخت آن اقدام ‌گردد.
خرم، برش زمانی را یکی از مهمترین ویژگی های یک مدیر توانمند بیان کرد و افزود: تعلل و تاخیر در اجرا پروژه ها سبب ایجاد اتلاف منابع مالی و انسانی می شود و هزینه نهایی را بسیار افزایش میدهد، بنابراین لازم است اجرای پروژه های مهم از جمله ساخت ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با یک برنامه ریزی صحیح و اجرای به موقع مدیریت گردد.
وی در ادامه صنعتی سازی ساختمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در صنعتی سازی ساختمان بسیار عقب هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: هم اکنون حدود پنج درصد ساختمان‌ های کشور را صنعتی می سازیم، در حالی که میانگین صنعتی سازی ساختمان در جهان چهل درصد است، ضمن اینکه تا ده سال آینده صنعتی سازی ساختمان به نقطه ای میرسد که از ساخت قطعات تا حمل بر سر پروژه و نصب، نیروی انسانی دخالت ندارد و همه بصورت دیجیتال انجام می گردد که در ایران با وجود بیش از پانصد هزار مهندس باید تلاش کنیم به شرایط نزدیک شویم.
وی هم‌چنین به موضوع تعارض منافع اشاره و بیان کرد: در ۱ سال اخیر بارها با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه داشته ام و در جلسات متعدد درخواست عدم اقدام وزارت‌خانه در مورد تعارض منافع تا جمع‌بندی نهایی با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را مطرح کرده ام.
وی ادامه داد: وزیر سابق از بنده سوال پرسیدند که نظر شما در رابطه با تعارض منافع چیست؟ بنده پاسخ دادم روسای سازمان استان ‌ها به علت تمام وقت بودن، مشمول تعارض منافع می شوند اما اعضای هیات مدیره باتوجه به اینکه هفته اى دو تا چهار ساعت فعالیت دارند، نباید مشمول تعارض منافع شوند بر همین اساس، برای اعضای هیات مدیره باید یک سقف ظرفیتی مشخص گردد.
رئیس شورای مرکزی گفت: وزیر سابق خطاب به معاون امور مسکن و ساختمان، این نکات را قابل تامل دانست و قرار بر این شد که قبل از ابلاغ هر مصوبه و بخشنامه و دستورالعملى، نظر سازمان نظام مهندسى کشور هم لحاظ گردد.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازى مصوبات، دستورالعملها و بخشنامه ها را باید به سازمان نظام کشور ابلاغ کند و اختیار ابلاغ به سازمان استان‌ها در آئین نامه اجرایى قانون به سازمان استان ها توسط رئیس سازمان کشور طبق بند ذ ماده ١١۶ باید انجام شود اما متاسفانه، بخشنامه بدون توجه به موارد فوق ابلاغ و سپس پی‌گیری های متعدد در دولت دوازدهم بی پاسخ ماند.
خرم در خاتمه نظر خود را در رابطه با تعارض منافع این‌گونه گفت: روسای سازمان ‌ها حق هیچ‌گونه امضایی در حیطه خدمات مهندسی ندارند اما اعضای هیأت مدیره به میزان میانگین کارکرد هر استان مجاز به کار هستند و در صورت محروم شدن کامل استفاده از پروانه باید در ازای آن حق الزحمه به این افراد پرداخت گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آذر ۰۰
506 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0