استفاده از اختیارات قانونی برای عزل رئیس هیت انتخابات نظام مهندسی فرج‌ا... رجبي، عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي بیان کرد:

خواب آشفته آخوندی براي نظام مهندسي ساختمان

 متاسفانه مدتي است وزارت راه در تلاش براي تضعيف سازمان نظام مهندسي ساختمان است و در اين رابطه به روش هاي متفاوتي متوسل شده که جديد ترين آن ها، بخش نامه‌ اي است که از طرف وزارت راه و شهرسازي تنظيم و فرستاده شده است. اين بخش نامه اشکالات فني و محتوايي بسياري دارد ولی مهم ترين و بزرگ ترين اشکال، نيتي است که براي تضعيف سازمان نظام مهندسي ساختمان وجود دارد.

کد خبر: 970203016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، متاسفانه مدتي است وزارت راه در تلاش براي تضعيف سازمان نظام مهندسي ساختمان است و در اين رابطه به روش هاي متفاوتي متوسل شده که جديد ترين آن ها، بخش نامه‌ اي است که از طرف وزارت راه و شهرسازي تنظيم و فرستاده شده است. اين بخش نامه اشکالات فني و محتوايي بسياري دارد ولی مهم ترين و بزرگ ترين اشکال، نيتي است که براي تضعيف سازمان نظام مهندسي ساختمان وجود دارد.

خواب آشفته آخوندی براي نظام مهندسي ساختمان

خواب آشفته آخوندی براي نظام مهندسي ساختمان

خواب آشفته آخوندی براي نظام مهندسي  ساختمان

ولی ريشه در کجاست تعدادي از نمايندگان مجلس در سال نود و پنج طرحي را آماده کردند که اين طرح در نشست های متعدد با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازي، وزارت کشور، شهرداري تهران ، سازمان نظام ‌مهندسي، نماينده انبوه ‌سازان و تعداد زيادي از کسانيکه با اين موضوع مرتبط بودند بررسي گردید.
اين طرح در کميته مربوطه نهايي شد و زمانيکه قرار بود در کميسيون عمران مطرح گردد، وزارت راه و شهرسازي اعلام کرد که در اين موضوع لايحه داريم. بعد از اين اظهارت وزارت راه و شهرسازي، کميسيون عمران يک ماه به وزارت خانه فرصت داد تا لايحه خود را ارايه دهد. ولی هرگز ارايه نشد و بعدها مشخص شد که لايحه مورد اشاره وزارت راه و شهرسازي قرار است از وزارت خانه به دولت برود و هنوز در مرحله بررسي در وزارت خانه است و به دولت نرسيد.
البته کميسيون عمران هرگز کم کاري نکرد بلکه اگر طرح مجلس بررسي نشد، به علت آن بود که لايحه دولت جايگزين آن گردد که متاسفانه لايحه دولت نيز هرگز ارايه نشد. از طرف ديگر مجلس و کميسيون عمران درگير بحث لايحه بودجه شد و بدنبال آن موضوع استيضاح وزرا، کميسيون را به حاشيه ‌اي ديگر کشيد. در حال حاضر در اين زمينه کميته‌اي در کميسيون عمران تشکيل گردیده که تلاش کرد نشست های بيش تري را با لايه‌هاي ديگري از دولت به‌ غير از مسوولان وزارت راه و شهرسازي داشته باشد زيرا متوجه شديم وزارت راه و شهرسازي علاقه‌ اي براي حمايت از نظام ‌مهندسي ندارد و سعی دارد تشکيلات نظام ‌مهندسي را محدود، خيلي ساده و مختصر کند تا به مرور به حيات آن پايان دهد. بهمين علت طرحي در قالب جديد آماده ‌کرديم که حداکثر تا يک ماه آينده مطرح مي‌ شود.البته اين که وزارت راه و شهرسازي بدنبال چيست، زياد اهميت ندارد اما لايحه پيشنهادي وزارت راه بسيار ضعيف و يک عقب‌ نشيني جدي در بحث نظام‌ مهندسي کشور است که نه تنها جايگاه مهندسان بلکه در عمل سازمان نظام‌ مهندسي را به تشکلي صنفي تنزل مي‌ دهد و از حالت سازمان بودن خارج مي ‌کند.

خواب آشفته آخوندی براي نظام مهندسي ساختمان

بعبارت بهتر وزير راه و شهرسازي براي سازمان نظام مهندسي ساختمان خواب آشفته ‌اي ديده است. متاسفانه در لايحه دولت به نوعي طرح موضوع شده که در صورت تصويب سازمان نظام مهندسي ساختمان به تشکل صنفي تقليل مي‌ يابد. در حاليکه سازمان نظام‌ مهندسي ساختمان يک سازمان اعتلايي و حرفه‌اي سراسري است. البته نظام مهندسي ساختمان به علت پيچيدگي‌ هايي که گاه در کشور ما وجود دارد،‌ صنفي هم بنظر مي ‌رسد، ولی در واقع سازماني حرفه ‌اي در بخش نظارت بر ساخت و ساز است.

منبع : تجارت آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۷
737 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0