تغییر در شاخصهای قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی تغییر در شاخصهای قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی

تغییر در شاخصهای قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی

تغییر در شاخصهای قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی ، ضروری است. حادثه عاشورا یک بصیرت است و یاران امام حسین(ع) بخاطر بصیرت ماندند و همراهی کردند نه تکلیف

کد خبر: 010523006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ مرداد ۰۱ - ۴:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تغییر در شاخصهای قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی ، ضروری است. حادثه عاشورا یک بصیرت است و یاران امام حسین(ع) بخاطر بصیرت ماندند و همراهی کردند نه تکلیف

تغییر در شاخصهای قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی

تغییر در شاخصهای قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ضرورت تغییر در شاخصهای قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأمین هفتاد درصد زمین‌ های مورد نیاز چهار ساله نهضت ملی مسکن بر لزوم همراهی سازمان نظام مهندسی برای تغییر در شاخصهای قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحد های مسکونی تأکید کرد.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه اعطای حکم اعضای نهمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، ضمن تسلیت ایام اربعین اظهار داشت: حادثه عاشورا یک بصیرت است و یاران امام حسین(ع) بخاطر بصیرت ماندند و همراهی کردند نه تکلیف، ان شاءالله توفیق داشته باشیم تا بصیرت عاشورایی نصیبمان گردد.
وی، ضمن تبریک به اعضای منتخب، گفت: مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده ماست و امیدوار هستم با روحیه جهادی و خدمت به کشور برای آخرت خود توشه‌ای فراهم کنیم.
قاسمی به تشریح وضعیت فعلی بازار مسکن کشور پرداخت و بر لزوم ایجاد تحول اساسی در تولید مسکن با استفاده از تجربیات نخبگان سازمان نظام مهندسی کشور تاکید کرد.
وی اظهار داشت: مسکن کشور در سه شاخص قیمت، کیفیت و سرعت ساخت با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که میاز به توجه جدی است.
وی با اعلام لزوم ایجاد تحول در حوزه صنعتی سازی مسکن با کمک شرکت‌های دانش بنیان و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: روش‌ های سنتی کنونی در ساخت مسکن نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت و باید این سه شاخص مهم را با همکاری یکدیگر اصلاح کنیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان نظام مهندسی بعنوان نخبگان کشور در حوزه مهندسی مشغول فعالیت هستند و می‌توانند حوزه مسکن را با تحول جدی همراه کرده و عقب ماندگی این حوزه را با بیش از هشت میلیون مستاجر و جوانانی که به دلیل نداشتن مسکن ازدواج نکرده‌اند، جبران کنند.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، مهم‌ ترین راه حل بازار مسکن را نزدیک کردن میزان عرضه و یا تولید به تقاضا دانست و گفت: حداقل به چهارصد هزار همت (هزار میلیارد تومان) در سال برای ساخت یک میلیون مسکن نیاز داریم و این عدد در نقدینگی و بودجه کشور رقمی بسیار سنگین است اما می‌ کوشیم تا این عدد را به مسکن اختصاص دهیم.
قاسمی با بیان اینکه حدود هفتاد درصد زمین‌ های چهار ساله نهضت ملی مسکن را تامین کرده‌ایم، افزود: براساس دستور رئیس جمهور باید تا پایان شهریور ماه تکلیف زمین‌ های مورد نیاز چهار میلیون مسکن مشخص شود، بهمین منظور دستورات لازم به استانداران ابلاغ گردید تا اسناد تمام زمین‌ های مورد درخواست، به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود که البته طبق حکم قانون است.
قاسمی نقش سازمان نظام مهندسی کشور را در افزایش کیفیت ساخت و سازهای طرح نهضت ملی مسکن تعیین کننده دانست و گفت: از جمله اقدامات‌ انجام شده در افزایش کیفی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن کاهش تعداد واحد های مسکونی برای ساخت در هر هکتار است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: هم‌چنین در شهرهایی که زمین کافی وجود دارد، دویست متر زمین علاوه بر وام و موارد مربوط به صدور پروانه به مردم اعطا می‌شود تا خود به ساخت مسکن اقدام کنند.
وی ادامه داد: با روش‌ هایی مثل خودمالکی و مشارکتی به توسعه مسکن پرداختیم و در حال حاضر سیصد هزار واحد به شکل خودمالکی در سطح کشور در حال ساخت است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مرداد ۰۱
257 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0