شناسنامه‌دار شدن بیش از ۱ هزار هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان مازندران شناسنامه‌دار شدن بیش از ۱ هزار هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان مازندران

شناسنامه‌دار شدن بیش از ۱ هزار هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان مازندران

شناسنامه‌دار شدن بیش از ۱ هزار هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان مازندران ، در سامانه سماک صورت گرفت. با توجه به مازاد تولید کیوی و مرکبات، تنها راه برون رفت از مشکلات فراروی صادرات این محصولات است

کد خبر: 010830002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ آبان ۰۱ - ۴:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شناسنامه‌دار شدن بیش از ۱ هزار هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان مازندران ، در سامانه سماک صورت گرفت. با توجه به مازاد تولید کیوی و مرکبات، تنها راه برون رفت از مشکلات فراروی صادرات این محصولات است

شناسنامه‌دار شدن بیش از ۱ هزار هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان مازندران

شناسنامه‌دار شدن بیش از ۱ هزار هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان مازندران
شناسنامه‌دار شدن ۱ هزار هکتار از باغات مازندران
محمدی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از ثبت بیش از ۱ هزار هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان در سامانه سماک برای شناسنامه‌دار شدن خبر داد.
علی محمدی از ثبت گواهی سلامت برای صد و شصت هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان خبر داد و افزود: با توجه به مازاد تولید کیوی و مرکبات، تنها راه برون رفت از مشکلات فراروی صادرات این محصولات است.
محمدی با اظهار این که طبق سیاست های دولت و تفاهم‌نامه با کشورهای مقصد بنا گردید که برای محصولات کد مخصوص تهیه شود تا بتوانیم محصولات را به صورت کیفی صادر کنیم، گفت: شناسنامه تولیدکننده و تولید برای صادرات محصول صادر می گردد.
وی تصریح کرد: با همکاری حفظ نباتات جهاد کشاورزی هزار و صد و پنجاه و هفت هکتار از باغات استان در سامانه سماک ثبت شده و از این میزان پانصد هکتار باغ مرکبات و ششصد و هفتاد هکتار باغات کیوی است.
وی ادامه داد: تاکنون برای پنجاه هکتار از باغات مرکبات گواهی سلامت و صادرات صادر شده است و بخشی از محصولات کیوی نیز در حال صادرات است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، از کشاورزان و باغداران خواست تا نسبت به شناسنامه دار شدن باغات اقدام کنند و افزود: کشورهای هدف صادراتی شامل روسیه، چین و کشورهای اوراسیا است.
بیش از ۲ میلیون و هفتصد هزار تن مرکبات در استان مازندران تولید می گردد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۰۱
528 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0