مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان یزد با سازمان فنی و حرفه ای استان مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان یزد با سازمان فنی و حرفه ای استان

مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان یزد با سازمان فنی و حرفه ای استان

مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان یزد با سازمان فنی و حرفه ای استان ، برگزار شد. صنعت ساختمان دچار چالشهایی شده است که عدم توجه به آموزشهای مهارتی مهم ‌ترین آن است

کد خبر: 010115004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ فروردین ۰۱ - ۱۰:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان یزد با سازمان فنی و حرفه ای استان ، برگزار شد. صنعت ساختمان دچار چالشهایی شده است که عدم توجه به آموزشهای مهارتی مهم ‌ترین آن است

مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان یزد با سازمان فنی و حرفه ای استان

مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان یزد با سازمان فنی و حرفه ای استان
آموزشهای مهارتی مهم‌ترین چالشهای صنعت ساختمان در استان یزد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه ای استان بیان کرد: صنعت ساختمان دچار چالشهایی شده است که عدم توجه به آموزشهای مهارتی مهم ‌ترین آن است.
«مجتبی فرهمند» در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه ای استان با عنوان اینکه یکی از رسالتهای این سازمان تقویت بنیه آموزشی مهندسین در دو حوزه تئوری و مهارتی است، گفت: متاسفانه بخش زیادی از آموزشهای فعلی به مباحث تئوریک گرایش پیدا کرده است در صورتی که موضوع کار مهندسی نیاز به آموزش های کارگاهی و مهارتی نیز دارد.
فرهمند با اشاره به اینکه آموزش جها و دوره های مهارتی آزاد برای مهندسین عضو سازمان همواره دارای جذابیت بوده است، تصریح کرد: این دوره ها میتواند به فهم مشترک مهندسین و استادکاران اجرایی در پروژه های ساختمانی کمک بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به حجم بالای تراکنش مالی در صنعت ساختمان گفت: نظارت بهینه و داشتن مهارتهای خاص کارگاهی کمک می کند تا در بخ های مهمی چون انتخاب مصالح، نوع مصرف، انتخاب استادکاران و …. اقدامات بهتری انجام و در نهایت صرفه و صلاح پروژه نیز دیده شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با عنوان اینکه سی درصد هزینه های ساخت و ساز به بخش دستمزد مستقیم نیروی انسانی باز می گردد، افزود: به هر میزان که در یک ساختمان از مهندسین و استادکاران آموزش دیده بهره برده شود به مراتب در خروجی کار از کیفیت بالاتری برخوردار خواهیم بود اما متاسفانه استان یزد در این حوزه دچار ضعف شده است.
وی با اشاره به اینکه نکات مهارتی در اجرای پروژه ها از نظر فنی در حال تنزل است، عنوان کرد: باتوجه به اینکه همواره استان یزد در بحث ساخت و ساز دارای سبقه مثبت و زبان‌زد سایر استان هابوده است نیازمند عزمی راسخ هستیم تا چالشهای این حوزه را برطرف کنیم که در این مسیر میتوان از ظرفیت بالای مهندسی استان استفاده کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ فروردین ۰۱
461 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0