جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه برگزاری جشن روز دختر

برگزاری جشن روز دختر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با هم کاری کمیسیون بانوان سازمان نسبت به برگزاری "مراسم جشن روز دختر" اقدام کرد.

کد خبر: 960505008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ مرداد ۹۶ - ۱۰:۴۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با هم کاری کمیسیون بانوان سازمان نسبت به برگزاری “مراسم جشن روز دختر” اقدام کرد.برگزاری جشن روز دختر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

 

برگزاری جشن روز دختر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

برگزاری جشن روز دختر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

برگزاری جشن روز دختر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

 

این آیین با حضور پرشور بانوان عضو سازمان، خانم مهندس زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، خانم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، خانم قافله باشی منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین و مهندس وثیق نیا ریاست سازمان و خانم مهندس محمدبیگی عضو هیئت مدیره و خانم مهندس قانعی مشاور امور بانوان سازمان  در تاریخ ۳ شنبه سوم مرداد مصادف با ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیه)  در محل سالن اجتماعات حمداله مستوفی سازمان برگزار شد.
آیین با اجرای گروه ناشنوایان “پرفرمنس” شروع شد که سپس مهندس وثیق نیا ریاست سازمان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اکنون نه هزار و دویست وپنجاه ودو نفر عضو میباشد که بیست درصد کل اعضاء یعنی هزار وهشتصد و هفتاد ونه نفر بانوان تشکیل داده اند. که چهل درصد آن ها دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی میباشد.

وثیق نیا ادامه داد: از تعداد کل اعضاء سازمان در رشته های هفت گانه بیش ترین سهم عضو بانوان سازمان در رشته معماری میباشند که در رشته عمران نه درصد، معماری چهل و هفت درصد، برق پانزده درصد، مکانیک دو درصد، نقشه برداری پنج درصد، ترافیک هشت درصد بانوان مشغول بفعالیت حرفه ای میباشند.
وی افزود: ولی در رشته شهرسازی تعداد بانوان بیش تر از آقایان میباشد که از تعداد کل اعضاء در این رشته حدود شصت و دو درصد را بانوان تشکیل میدهند.

ریاست سازمان در خاتمه ضمن عرض تبریک ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیه) و روز دختر گفت: بزرگسالترین بانوی عضو سازمان دارای هفتاد سال سن که نخستین بانوی عضو سازمان میباشد و کم سن ترین آنها بیست و سه سال سن میباشد .

خانم مهندس محمد بیگی عضو هیات مدیره سازمان اظهار داشت: روز دختر یادآور قسمتی از جامعه است که با وجود تمام محدودیتهایی که نه مختص جامعه ایران بلکه به همه دنیا اختصاص دارد مبارزه نمود و جایگاه رفیعی را برای خود خلق نموده است و بدون شک ما جامعه  متخصصین از دیدگاه تقسیم بندی جنسیتی گریزانیم ولی مسیر ناهمواری را که تا امروز سپری کرده ایم هرگز فراموش نخواهیم کرد.

محمدبیگی در ادامه افزود: ما بعنوان یک متخصص بایستی در فعال نمودن جامعه، نگاه جنسیتی به زن را با ایجاد محدودیت در حق زن، با جدیت هرچه تمام تر مبارزه کنیم. امروزه شنیدن نام وکیل و یا وزیر زن دیگر شگفتی بهمراه نمی آورد و شنیدن این که یک زن بموفقیت رسیده کسی را حیرت زده نمیکند، امروزه ما از فصل شگفتیها و خودشناساییها گذشته ایم بایستی پا به پای مردان سرزمینمان روزگار شیرینتری را برای نسل آینده بسازیم.

وی اظهار داشت: زن امروز ایران در اصل هیچ محدودیتی نمیشناسد آموزش میدهد و آموزش میبیند و گذر میکند و جهانی دگرگونه بنا میکند ایران امروز برای ساخته شدن نمیتواند تنها به پشتوانه نیمی از جامعه یعنی مردان حرکت کند، پس ما حضور می یابیم تا فردای فرزندان مان را ساخته باشیم که جامعه بدون حضور ما متوقف میگردد و نیز به یاد داشته باشید که خلقت، خصلت خداوندنگار است  و این موهبت تنها به زنان بخشیده شده است.
عضو هییت مدیره سازمان ادامه داد:روز ملی دختران که مصادف با ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیه) میباشد را به همه دختران تبریک عرض نموده و امیدوارم که این نام گذاری منشا ارزش مندی برای توجه، تفکر، تصمیم سازی و و اقدامت پر خیر و برکت برای این بخش مهم و سرنوشت ساز جامعه باشد.

در ادامه خانم بیدخام مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین گفت: روز دختر برای طرح موضوعات ،چالشها و مطالبات حوزه دختران و بانوان فرصت مناسبی است، بهرحال در مقطعی از تاریخ اگر خانواده ای دارای فرزند دختر می شد سبب ذلت خود میدانست اما خوشبختانه امروز در شرایطی زندگی میکنیم که به برکت انقلاب اسلامی دختران گوی سبقت را از آقایان ربوده و در اکثر رشته های دانشگاهی بالغ بر هفتاد درصد فارغ التحصیلین دانشگاهی را دختران تشکیل میدهند.

وی در مورد حضور بانوان در عرصه مدیریت شهری و مدیریت کلان اظهار داشت: خودباوری و اعتماد بنفس ایجاد شده در دختران سبب شده است که در حوزه های مدیریت شهری و حتی مجلس شورای اسلامی ورود نمایند که حاصل آن اعتماد مردم در حوزه مجلس شورای اسلامی به بانوان و هم چنین مدیران استانی میباشد که اکنون سه نفر از بانوان توانمند در عرصه مدیریت شهری مشغول بفعالیت میباشند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه بانوان در عرصه ورزش ادامه داد: در طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید در عرضه ورزشی، در شروع فعالیت این دولت حدود نوزده هزار بانوی ورزش کار وجود داشت اما درخاتمه چهار سال تعداد بانوان ورزش کار به بیست ونه هزار نفر رسیده است که موفق به کسب پانصد مدال کشوری و هزار و پانصد مدال استانی شده اند.

وی درمورد نقش بانوان در طی سال های مختلف افزود: بانوان نقش موثری را در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دولتهای مختلف ایفا کردند و باتوجه به بالندیگی دولت و مهیا بودن بستر فعالیت بانوان در عرصه های مختلف و  این که اکثر فارغ التحصیلین دانشگاهی بانوان هستند و دارای تخصص و حرفه مییاشند باید از تواناییهای آنها در عرصه های مختلف استفاده بهینه گردد.

او گفت: تلاش بر این شده است که توانمندیهای بانوان بعرصه ظهور برسد و اقدامت خوبی هم در طی این مدت صورت پذیرفته و در هر عرصه ای که به خانمها سپرده شده به بهترین شکل ممکن ایفای نقش نموده و در برخی از موارد نسبت به آقایان عملکرد قابل قبولتری داشته اند و این موضوع بیان گر آن است که در هر عرصه ای که به بانوان اعتماد گردد وضعیت جامعه ما از حیث امنیت، ثبات و آرامش و بهداشت قطعاً افزایش پیدا خواهد کرد.

بیدخام در خاتمه افزود : در دوره دوم فعالیت این دولت قطعاً مطالبات حوزه بانوان بصورت جدیتر پی گیری خواهد شد و امیدوار هستیم که شاهد نقش بانوان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی  پررنگتر باشد.

لازم به ذکر است اجرای موسیقی زنده، استند آپ کمدی و مسابقه از دیگر برنامه های این آیین بود.
در خاتمه این آیین ضمن ارائه گزارش عملکرد کمیسیون بانوان توسط خانم مهندس عباسقلی ها، جوایز مسابقات ورزشی بانوان مهندس به نفرات برتر اهداءشد.

منبع: نظام مهندسی ساختمان قزوین

 

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مرداد ۹۶
1312 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0