انجام سه و نیم درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در استان گیلان انجام سه و نیم درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در استان گیلان

انجام سه و نیم درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در استان گیلان

انجام سه و نیم درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در استان گیلان ،صورت می گیرد. بر ضرورت ورود دانش به مزرعه برای توسعه و پیشرفت این بخش تأکید شده است

کد خبر: 990307007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹ - ۹:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، انجام سه و نیم درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در استان گیلان ،صورت می گیرد. بر ضرورت ورود دانش به مزرعه برای توسعه و پیشرفت این بخش تأکید شده است

انجام سه و نیم درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در استان گیلان

انجام سه و نیم درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در استان گیلان

ریاست سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد:
۳.۵ درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در گیلان انجام می گردد

ریاست سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به این که ۳.۵ درصدی تولیدات بخش کشاورزی کشور در این استان انجام می گردد، بر ضرورت ورود دانش به مزرعه برای توسعه و پیشرفت این بخش تأکید کرد.

علی درجانی، ۳ شنبه در نشست شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در سالن جلسات جهاد سازمان استان، عنوان داشت: گیلان استانی کشاورزی است که گردشگری آن نیز بر پایه کشاورزی استوار است.

درجانی با عنوان این که توسعه در هر بعدی در استان گیلان باید خود را بخش کشاورزی هماهنگ کند، ادامه داد: بیست و هشت درصد اشتغال و چهل و هشت درصد اقتصاد استان گیلان بر پایه کشاورزی است.

وی، در ادامه با اشاره به تولید برنج در این استان به عنوان یکی از محصولات استراتژیک، اظهار داشت: گردش مالی در تولید برنج گیلان پانزده هزار میلیارد تومان بوده که معادل گردش مالی تولید گندم در بیست استان کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با عنوان این که گیلان کم‌تر از ۰.۹ درصد خاک کشور را دارد و با اشاره به این که بیش از ۳.۵ درصدی تولیدات و بیش از هشت درصد بهره برداری بخش کشاورزی کشور مربوط به استان گیلان است، عنوان داشت: یکی از سیاست ‌ها و برنامه ‌های سازمان جهاد کشاورزی ورود دانش به مزرعه بمنظور توسعه، تولید و حفظ امنیت غذایی است.

وی در ادامه با اشاره به تولید بیش از هفتاد نوع محصول کشاورزی در استان گیلان، خاطر نشان ساخت: سرمایه گذاری و دانش بعنوان دو راهبرد نظام مهندسی کشاورزی کشور بوده که باید به آن توجه ویژه ای شود.

درجانی با عنوان این که ورود دانش به مزرعه یکی از چالش ‌های بخش کشاورزی است، گفت: ارتقای دانش در هکتار موجب پیشرفت در بخش کشاورزی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ خرداد ۹۹
391 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0