ابطال انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با امضای هیات نظارت ابطال انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با امضای هیات نظارت

ابطال انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با امضای هیات نظارت

ابطال انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با امضای هیات نظارت ، صورت گرفت. از ساعت هشت صبح که ساعت شروع انتخابات بود تا ظهر فقط یک درصد صاحبان حق رای در نظام مهندسی موفق به ثبت رای خود شدند

کد خبر: 000811003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ آبان ۰۰ - ۹:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ابطال انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با امضای هیات نظارت ، صورت گرفت. از ساعت هشت صبح که ساعت شروع انتخابات بود تا ظهر فقط یک درصد صاحبان حق رای در نظام مهندسی موفق به ثبت رای خود شدند

ابطال انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با امضای هیات نظارت

ابطال انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با امضای هیات نظارت
هیات نظارت ابطال انتخابات نظام مهندسی البرز را امضا کرده است/ علت سکوت راه و شهرسازی چیست؟
هیات نظارت، با ابطال انتخابات نظام مهندسی استان البرز موافقت کرده اما ابطال شدن این انتخابات علی رغم وجود مشکلات فنی متعدد و اعتراض مهندسین واجد شرایط رای دهی هم‌چنان نامعلوم است.
پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی البرز ۴ شنبه ۷ مهرماه برگزار گردید اما به علت مشکلات فنی و عدم امکان رای گیری تا چند ساعت پس از شروع رای گیری رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در نامه ای به وزرات راه و شهرسازی خواستار ابطال انتخابات و توقف رای گیری می ‌گردد.
از ساعت هشت صبح که ساعت شروع انتخابات بود تا ظهر فقط یک درصد صاحبان حق رای در نظام مهندسی موفق به ثبت رای خود شدند.
این دوره از انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی برای نخستین بار در سراسر کشور به صورت کاملا مجازی و الکترونیک برگزار گردید که البرز هم در هفتم مهر ماه پنجمین دوره از انتخابات خود را به دستور وزارت راه و شهرسازی بصورت الکترونیک برگزار کرد.
به گفته محمدرضا اسکندری رییس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی البرز وی به وزارت راه و شهرسازی نامه ای مبنی بر درخواست برگزاری انتخابات برای نهم مهر ماه ارسال کرده است.
اسکندری می‌گوید: ما پیش بینی می ‌کردیم که چون برای اولین بار قرار است انتخابات الکترونیک باشد ممکن است اشکالاتی داشته باشد به همین دلیل به وزارت‌خانه نامه زدیم.
این عضو نظام مهندسی ادامه داد: «ما از تکنولوژی استقبال می‌کنیم و برگزاری انتخابات الکترونیک اتفاق خوبی است به شرط آنکه همه زیرساخت های آن فراهم شود و شائبه ای ایجاد نکند».
انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی البرز از ساعت هشت تا چهار بعد از ظهر قرار بود برگزار گردد که از ظهر سامانه ثبت رای از مدار خارج می‌ شود و ساعت ۶ و نیم عصر پیامکی مبنی بر تمدید انتخابات تا ساعت ده شب به اعضای نظام مهندسی ارسال می گردد اما به علت وقفه ای که ایجاد شده و طی شدن زمان اعلام شده رسمی برای انتخابات بسیاری از افراد از شرکت در انتخابات منصرف می‌ شوند.
بسیاری از مهندسانی که صاحب رای بودند بخاطر مشکل سامانه نتوانستند در انتخابات شرکت کنند و وقفه ایجاد شده را نمی پذیرند و خواستار ابطال انتخابات البرز هستند.
۷ مهر ماه رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی نامه ایی را به مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارتخانه ارسال می‌کند مبنی بر اینکه این انتخابات ابطال و به روز دیگری موکول گردد.
در این نامه آمده است: «با عنایت به مشکلات به وجود آمده در فرایند برگزاری انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان البرز در تاریخ هفم مهر ماه سال جاری ناشی از عدم توانایی شرکت مجری انتخابات، پیشنهاد هیات اجرایی انتخابات مبنی بر ابطال انتخابات مذکور و برگزاری آتی در زمان مناسب تر مورد تایید اعضاء دستگاه نظارت استان واقع گردید».
در ادامه این نامه توسط مدیرکل راه و شهرسازی نوشته شده است:«لذا خواهشمند است به استناد بند ۱۰-۲ فصل دهم نظام نامه انتخابات نظر دستگاه نظارت کشور را به این اداره کل اعلام فرمایید».
خالقی از این مدیرکل وزارت راه و شهرسازی می خواهد که در پاسخ به این پیشنهاد و درخواست پاسخ سریعی دهد اما تا به امروز این وزارتخانه پاسخی به نامه مدیرکل استان نداده است و ساعت ۶ و نیم روز رای گیری پیامکی مبنی بر تمدید انتخابات برای رای دهندگان ارسال می گردد.
وقتی از مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز این موضوع را پی‌گیری کردیم به در های بسته خوردیم و پاسخی دریافت نکردیم.
بسیاری از مهندسان عضو نظام مهندسی بخاطر مشکلاتی که روز رای‌گیری اتفاق افتاده و به گفته هیات اجرایی نه آن‌ ها و نه هیات نظارت در هیچ دخل و تصرفی در سامانه نداشته اند خواستار ابطال انتخابات هستند.
گفته می ‌شود از ۷ عضو هیات اجرایی فقط ۳ نفر صورت‌جلسه را امضا کرده و حتی یکی از اعضا در هیچیک از جلسات حضور نداشته است.
اعضای هیات نظارت نیز پاسخ‌گوی رسانه ها نیستند نه به مهندسان و نه به رسانه ها در این مورد، توضیحی نمی دهند و نظام مهندسی همچنان بدون تکلیف است.‌
نظام مهندسی هم‌چنان بلاتکلیف است!
تبصره ماده ببست و ششم قانون نظام مهندسی می گوید: انجام وظایف قانونی سازمان و سازمان‌ های استان تا زمانی که تشکیل نشده است و هم‌چنین در زمان تعطیل یا انحلال با وزارت مسکن و‌شهرسازی است که حداکثر به مدت شش ماه به عنوان قائم مقامی عمل می ‌کند.
۴۰ روز از انتخابات گذشته است ولی هنوز وزارت راه و شهرسازی نه انتخابات پر مشکل البرز را ابطال اعلام کرده و نه قائم مقامی را معرفی کرده است و فعالیتهای نظام مهندسی لنگ در هوا مانده است.

سکوت مدیرکل راه و شهرسازی استان ما را به وزارت راه و شهرسازی برد و طی تماسی تلفنی با علی محمد عبدی قهرودی وی چنین پاسخ میدهد: هرچه هیات اجرایی و هیات نظارت بگوید برای ما ملاک است.
عبدی گفت: ما هیچ منافعی در انتخابات نداریم و همه ی تلاش مان را انجام دادیم تا انتخابات به خوبی برگزار شود و منتظر نظر استان هستیم.
عبدی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه شرکت مجری توانایی برگزار انتخابات را نداشته و مدیرکل البرز نیز روز رای گیری همین ادعا را در نامه یی به وزارت ارسال کرده است آیا انتخابات ابطال می گردد؟ بیان می کند: اگر هیات نظارت نظرش این باشد بله.
وی، ابطال انتخابات را مشروط به موافقت هیات نظارت استان میداند و معتقد است اگر مدیرکل راه و شهرسازی البرز که رییس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات نظام مهندسی البرز می باشد موافق ابطال باشد انتخابات ابطال می گردد.
حال برای مهندسان این سوال است که چرا مدیرکلی که روز رای گیری خودش نامه و درخواست ابطال را به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده است در این ۴۰ روز سکوت کرده و پاسخ مناسبی نمی ‌دهد؟
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آبان ۰۰
559 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0