دبیرخانه کمیته فنی فناوری اطلاعات

فراخوان مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی

دبیرخانه کمیته فنی فناوری اطلاعات (کمیته متناظر ISO/IEC JTC1 در ایران) از تمامی متخصصان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات برای حضور و مشارکت فعال در تدوین استانداردهای بین‌المللی دعوت به همکاری می‌کند.

کد خبر: 8891 تاریخ انتشار: شنبه ۷ اسفند ۹۵ - ۲:۰۱ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،دبیرخانه کمیته فنی فناوری اطلاعات (کمیته متناظر ISO/IEC JTC1 در ایران) از شهریورماه سال جاری و با تایید و مجوز سازمان ملی استاندارد ایران، در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مستقرشده است؛ اکنون برای توسعه فعالیت‌های خود از تمامی متخصصان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات برای حضور و مشارکت فعال در تدوین استانداردهای بین‌المللی دعوت به همکاری می‌کند.فراخوان مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی

فراخوان مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی

فراخوان مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی

فراخوان مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی

ناصرعلی سعادت، رئیس کمیته فنی فناوری اطلاعات، ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: حضور و مشارکت متخصصان این حوزه می‌تواند نقش ایران را در تدوین استانداردهای بین‌المللی پررنگ‌ کرده و جایگاه ایران را در عرصه جهانی تثبیت کند.
آزاده داننده، نایب‌رئیس کمیته فنی فناوری اطلاعات نیز با اشاره به فعالیت‌های مهم کمیته از سال ۱۳۹۲ تاکنون خاطرنشان ساخت: این کمیته حسب نیازها و ضرورت‌هایی مانند آشنایی متخصصین داخلی با مسایل روز فناوری اطلاعات از طریق تعامل با سایر متخصصین در سطح جهان، ایجاد پلی ارتباطی بین متخصصین داخلی و خارجی در حوزه تدوین استانداردهای حوزه فناوری اطلاعات، ایجاد یک پل ارتباطی بین عرضه و تقاضا در سطح ملی و بین‌المللی و فعال‌سازی نهاد ملی استانداردی ایران «سازمان ملی استاندارد ایران» در حوزه تدوین و اشاعه استانداردهای حوزه فناوری اطلاعات (چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی) شکل‌گرفته و در حال فعالیت است.
داننده در ادامه افزود: فعالان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات (تولیدکنندگان، فروشندگان، خریداران، بخش‌های دولتی و دانشگاهی و غیره) می‌توانند از طریق مشارکت در این کمیته، در فرآیند تدوین استانداردهای بین‌المللی این حوزه مشارکت داشته باشند.
علی آذر کار، دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات نیز با اشاره به فعالیت‌های سه سال گذشته، تلاش برای ارتقای سطح همکاری با دبیرخانه اصلی JTC1 را یکی از اهداف برنامه‌ریزی‌شده این دوره هیئت‌رئیسه اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون کمیته‌های فرعی «مهندسی سامانه‌ها و نرم‌افزار» (کمیته فرعی ۷)، «فنون امنیت اطلاعات» (کمیته فرعی ۲۷) و «مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و حکمرانی فناوری اطلاعات» (کمیته فرعی ۴۰)  فعال بوده و امکان مشارکت و همکاری متخصصان در این حوزه‌ها میسر است.
متخصصین و علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور مشارکت در این فعالیت ملی، سوابق کاری خود را به آدرس jtc1@tehrannsr.org  ارسال کرده و مشخص کنند که مایل به همکاری با کدام کمیته فرعی هستند. علاقه‌مندان می‌توانند طبق علاقه تخصصی خود در یک یا چند کمیته فرعی مشارکت داشته باشند.
اطلاعات تکمیلی در خصوص کمیته فنی فناوری اطلاعات، در وبگاه http://inso-iitc.ir قابل‌دسترسی است.
شرایط عمومی همکاری به شرح زیر است:
• علاقه‌مند به بررسی و تدوین استانداردها
• آشنایی نسبی با فرآیند تدوین استانداردهای بین‌المللی
• حداقل ۳ سال سابقه کار در حوزه‌ تخصصی مربوط
آذر کار افزود: مشارکت اعضا در تدوین استانداردهای بین‌المللی معمولا به شکل الکترونیکی (از راه دور) بوده و نیازی به حضور فیزیکی نیست. جلسات حضوری برای بررسی موضوعات مهم هر کمیته فرعی، با هماهنگی دبیر تشکیل می‌شود.

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۵
1033 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0