با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم افزایش مي يابد ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اردبیل خبر داد:

با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم افزایش مي يابد

ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اردبیل بیان کرد : در همت هستيم تا با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم را توسعه دهيم چرا كه بزرگداشت مهندسین عضو سازمان و ارائه خدمات محترمانه به مردم عزيز در اولويت فعاليتهاي اين سازمان قرار دارد.

کد خبر: 960623002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ شهریور ۹۶ - ۸:۳۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اردبیل بیان کرد : در همت هستيم تا با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم را توسعه دهيم چرا كه بزرگداشت مهندسین عضو سازمان و ارائه خدمات محترمانه به مردم عزيز در اولويت فعاليتهاي اين سازمان قرار دارد.با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم افزایش مي يابد

با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم افزایش مي يابد

با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم افزایش مي يابد

با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم  افزایش مي يابد

ميرمحمد سيدهاشمي گفت: در یک دوره ۶ ماهه تلاش کرده ایم با فعالیتهای بی وقفه و هدفمند با ساماندهي خدمات حوزه انفورماتيك سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، قدم های بزرگ و اثربخشی را در رابطه با بزرگداشت مهندسین و مردم عزيز برداريم.

هاشمی با اشاره به اين كه بهبود و توسعه سازمان الکترونیکی با برنامه هاي عملياتي ادامه خواهد يافت، عنوان كرد: در همین راستا و در اقدامي ارزشمند، یک پارچه سازی دریافت هزینه های واحدهای سازمان و اختصاص شناسه پرداخت و بارکد برای فیشهای پرداخت هزینه که توسط واحدها صادر می گردد، انجام يافته است.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی حرفه ای مهندسین را يادآور شد و گفت : در اين بانك، اعضای دارای پروانه و بدون پروانه میتوانند رزومه تحصیلی و شغلی خود را ثبت کنند و در پورتال سازمان امکاناتی برای جستجوی مهندسین بر حسب شغل و تجربه گنجانده گردیده است كه اين اقدام برای نخستین بار در سطح کشور اتفاق افتاده تا زمینه استفاده از خدمات و ظرفیت مهندسین استان برای همه سرمایه گذاران و کلیه افرادی که به نوعی خواستار استفاده از این ظرفیت هستند فراهم شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به اهمیت شفاف سازی ارجاعات روزانه سازمان ادامه داد: برای نخستین بار در طول سالیان متمادی و طی درخواستهای پی در پی اعضای سازمان نرم افزار ارجاعات سازمان بگونه ای طراحی گردیده است که لیست تمامی ارجاعات ثبت شده تا یک ماه بصورت آنلاین با تمامی جزئیات با لیست مهندسین طراح، ناظر و مجری در پایگاه رسمی سازمان در دسترس بازدید کنندگان باشد.

وی ادامه داد : ايجاد اتوماسیون آزادسازی ظرفیت مجریان ذی صلاح و چاپ کروکی موقعیت ساختمان ذیل فرم آزادسازی برای ارایه خدمات کیفی و هم چنین دست یابی سریع و آسان به مدارک و مستندات املاک در هربازه زمانی و هم چنین کاهش خطاهای سازمانی در حوزه مجریان ذی صلاح یکی دیگر از اقدامات سازمان انفورماتیکی سازمان میباشد.

با ساماندهي حوزه انفورماتيك خدمات به مردم افزایش مي يابد

هاشمی افزود : در حوزه انفورماتيك تغییر فرمت سیستم ارجاع و کنترل ظرفیت مهندسین از حقیقی بگونه ای که ارجاع برای شخص حقیقی و حقوقی بصورت هم زمان میسر گردد و کنترل ظرفیت نیز هم زمان برای هر دو انجام پذیرد، اقدام قابل توجهي بود كه بخوبي عملياتي گردید.

وی در بخش ديگري از سخنان خود افزود: اپلیکشن اندروید کارتابل مهندسین با امکانات متنوع از قبیل ثبت تخلفات و ارسال تصاویر پروژه، محاسبه هزینه نقشه با نرخ روز، مشاهده ریز عملکرد مهندسین تهيه و در حال استفاده ميباشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ایجاد ساز و کار برای جستجوی مهندسان عضو سازمان و ارائه تصویر پرسنلی همه اعضاء در سامانه الکترونیکی سازمان نظام مهندسی را يادآور شد و گفت: ایجاد ساز و کار برای جستجوی اعضای حقوقی سازمان، تهیه و استقرار نرم افزار کارتابل دفاتر با امکانات ثبت ارجاع نقشه، پی گیری ارجاعات، مشاهده اعضا و ریزکارکرد اعضای دفتر، مشاهده باقی مانده ظرفیت سایر دفاتر ها و تهیه و استقرار سامانه ثبت نام اعضای جدید با امکانات ثبت نام، ارسال تصویر پرسنلی، ارسال مدرک تحصیلی جهت استعلام و پی گیری روند عضویت از ديگر اقدامات اين حوزه ميباشد.

وی با اشاره اهمیت اطلاع رسانی موارد مهم سازمانی و بخش نامه ها و دستورالعملهای ابلاغی از طرف نهادهای نظارتی، تهیه نرم افزار ارسال پیامک را یادآور شد و تصریح کرد: در این مورد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نرم افزار ارسال پیامک با قابلیت اتصال به بانک اعضاء و گزارش گیری از آن را تهيه و راه اندازي کرده تا اطلاع رسانیهای سازمانی به گروههای خاص خود با سهولت انجام پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه فعاليتهاي ساماندهي نظام الكترونيكي سعی شد تا تغییر قالب و باز طراحی سامانه سازمان الکترونیکی و بهینه سازی کارتابل مهندسین و باز طراحی سامانه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی شكل مطلوبي به خود بگيرد.

هاشمی راه اندازی نرم افزار ثبت و ارجاع نقشه و امور مهندسان در شهرستانهای خلخال، مشکین شهر و نمین را از ديگر اقدامات مورد توجه سازمان نام برد و یاد آور شد: راه اندازی نرم افزار بررسی و کنترل نقشه در شهرستان خلخال و نمین، راه اندازی نرم افزار نظارت عالیه در شهرستان نمین و ایجاد دسترسی برای شرکت گاز برای مشاهده نقشه های تایید شده گازرسانی از جمله اقدامات تعاملي سازمان بشمار ميرود.

وی گفت: درگاه پرداخت الکترونیکی برای ثبت نام همایش های تخصصی و شروع ثبت نام و پرداخت آنلاین برای دوره گردهمایی حقوق مهندسی از دهم مردادماه امسال به صورت پایلوت ايجاد شده است و برای سایر دوره های ارتقای پایه پروانه اشتغال بکار مهندسی تسری خواهد یافت تا از طریق ثبت نامهای اینترنتی قدم دیگری در مسير برنامه هاي بزرگداشت اعضا برداریم.

وی ایجاد ساز و کار برای ثبت گزارش تخلفات اعلامی از طرف اعضای ناظر سازمان را نيز از اقدامات ساماندهي شده عنوان کرد و افزود: در اين روش و از طریق کارتابل مهندسین و نرم افزار اندروید دسترسی به همه گزارشات امکان پذیر بوده و سازمان نیز در بررسي گزارشها و اعلام به مبادی ذی ربط جهت جلوگیری از تخلفات ساختمانی و حمایت از حقوق ناظران سرعت عمل خواهد داشت.

هاشمی بیان داشت : افزون بر اين خدمات ایجاد کارتابل برای اعضای بدون پروانه و ایجاد کارتابل راه و شهرسازی درجهت بررسی صلاحیت مهندسین و اعضای حقوقی از فعاليتهاي موثر اين بخش ميباشد.

وی در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه هاي در دست اقدام حوزه انفورماتيك نظام مهندسي ساختمان استان اردبيل اشاره كرد و ادامه داد: در تلاش هستيم تا با بروزرسانی سیستم، بایگانی دیجیتال پرونده اعضای حقیقی و حقوقی سازمان را شكل دهيم.

هاشمی هم چنين ایجاد زیرساخت برای اتوماسیون بررسی نقشه را از ديگر برنامه هاي آین ع سازمان عنوان و اظهار داشت: از اين طريق راه کارهای مربوط به ارسال نقشه بصورت الکترونیکی به مهندسین بررسی کننده و امضای الکترونیکی مهندسان بررسی کننده ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد : ارسال پرونده های الکترونیکی اعضای حقیقی و حقوقی جهت صدور و تمدید پروانه به اداره کل راه و شهرسازی نيازمند ایجاد زیرساختهاي مناسب است كه در حال انجام آن ميباشيم.

وی ایجاد سیستم اطلاع رسانی و استمرار ارسال پیامهای الکترونیکی از طریق کارتابل و نرم افزار اندروید برای مهندسین را مورد تاكيد قرار داد و افزود: در آينده، اتوماسیونهاي ثبت نام و پرداخت هزینه و برگزاری دورههای آموزشی پرداخت حق عضویت الکترونیکی سازمان ايجاد و به بهره برداري خواهد رسيد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ابراز اميدواري كرد که مجموعه اين فعاليتها بتواند در تحقق اهداف اصلي سازمان، کاهش هزینه های خدمات سازمان و افزایش بهره وری موثر واقع شده و ضمن شفاف سازي فعاليتها، رضايت و آرامش مهندسین عضو سازمان و مراجعه كنندگان را فراهم آورد.

منبع : خبرگزاری بسیج

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ شهریور ۹۶
1230 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0