ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان فارس بیان کرد

بروکراسی عاملی برای سد کردن راه توسعه کشت گلخانه ای در فارس

حسین رئیسی اظهار داشت: هم اکنون بوروکراسی اداری (دیوان سالاری) پیچیده یکی از موانع سد راه توسعه کشت گلخانه‌ای در این استان قلمداد می گردد که ضروری است این موانع هرچه زودتر برطرف گردد.

کد خبر: 971204021 تاریخ انتشار: شنبه ۴ اسفند ۹۷ - ۴:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسین رئیسی اظهار داشت: هم اکنون بوروکراسی اداری (دیوان سالاری) پیچیده یکی از موانع سد راه توسعه کشت گلخانه‌ای در این استان قلمداد می گردد که ضروری است این موانع هرچه زودتر برطرف گردد.

بروکراسی عاملی برای سد کردن راه توسعه کشت گلخانه ای در فارس

بروکراسی عاملی برای سد کردن راه توسعه کشت گلخانه ای در فارس

بوروکراسی، راه توسعه کشت گلخانه ای  در فارس را سد کرده است

وی، در جلسه خبری در شیراز گفت: سطح زیر کشت گلخانه در فارس، ظرف ۴ سال گذشته بیش از ۴ برابر افزایش یافته یعنی از صد و بیست و پنج هکتار به نزدیک پانصد هکتار رسیده است.
رئیسی تصریح کرد: با توجه به هدفگذاری سازمان جهاد کشاورزی فارس مبنی بر توسعه کشتهای گلخانه ای، باید سالانه حداقل ۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گلخانه در این استان ایجاد گردد.
وی گفت: برای تحقق این هدف ضروری است صدور مجوزهای گلخانه و استفاده از ظرفیت ‌های کارشناسان بخش خصوصی بعنوان مسئولان فنی و مشاوران، با شتاب بیش تری در دستور کار قرار گیرد و بوروکراسی ‌های اداری در زمینه صدور مجوز گلخانه از پیش روی سازمان نظام مهندسی کشاورزی برداشته شود.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان فارس افزود: هم اینک در مواردی صدور برخی مجوزهای احداث گلخانه از بعضی اداره های فارس حدود شش ماه به طول می انجامد.
وی ادامه داد: تغییر سطوح زیر کشت از روش سنتی به گلخانه نباید تغییر کاربری محسوب گردد در صورتیکه در حال حاضر این گونه نیست و همین موضوع سبب اتلاف زمان برای تغییر کاربری و صدور مجوزهای لازم برای احداث گلخانه شده است.
وی گفت: هم اکنون اخذ استعلامهای مورد نیاز از اداره های ذیربط برای صدور مجوز ساخت گلخانه، ۴ مورد و برای احداث مراکز پرورش دام، طیور و شیلات شش مورد است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان فارس، در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تیرماه سال هشتاد به وزارت جهاد کشاورزی ارجاع گردید و این نهاد در مرداد ماه سال هشتاد و یک فعالیت خود را شروع کرد.
وی گفت: این سازمان با دارا بودن افزون بر دویست و چهل هزار عضو در کشور و نزدیک به شانزده هزار عضو حقیقی در استان فارس در زمینه نیروی انسانی در بخش کشاورزی از ظرفیتهای بالایی برخوردار است.

بروکراسی عاملی برای سد کردن راه توسعه کشت گلخانه ای در فارس

به گفته رئیسی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، بعنوان هدایت کننده و آموزش دهنده کارشناسان و دانش آموختگان دانشگاهی، نقش بسزایی در افزایش دانش و مهارت محوری آنها دارد.
وی تصریح کرد: در چارچوب فعالیتهای مهارت محوری، بیش از بیست هزار نفر روز، دوره آموزشی در مدت فعالیت این سازمان در این استان و دو هزار و صد نفر روز در سال نود و هفت برگزار شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان فارس ادامه داد: هم‌چنین با هدف اجرای اصل چهل و چهار قانون اساسی و برون سپاری یک سری از فعالیتها در حوزه کشاورزی، از اواسط سال نود و چهار واگذاری کلیه صدور مجوزهای دام، طیور، شیلات، گلخانه و واحدهای گیاه پزشکی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان فارس واگذار گردیده است.
وی خاطر نشان کرد: با همین رویکرد از سال نود و چهار تا کنون از طرف سازمان نظام مهندسی کشاورزی این استان افزون بر ۵ هزار و هفتصد مجوز در حوزه های مختلف کشاورزی صادر گردیده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان فارس افزود: هم‌چنین در مدت مورد اشاره، بیش از دو هزار و پانصد پروانه اشتغال و دو هزار و صد پروانه رتبه بندی حقیقی و حقوقی از طرف این سازمان در فارس صادر شده که از این تعداد چعارصد و بیست پروانه اشتغال حقیقی و حقوقی و صد و ده پروانه صلاحیت رتبه بندی اعضا در سال نود و هفت انجام شده است.
وی یاد آور شد: در مدت ذکر شده (۴ سال گذشته) در قالب اجرای صدور مجوزها بیش از دو هزار و چهارصد فرصت شغلی برای اعضای این سازمان ایجاد شده که از این میزان، نزدیک به پانصد فرصت شغلی آن در سال نود و هفت بوده است.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ اسفند ۹۷
682 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0