سازمان نظام مهندسی ساختمان، کلیدی برای حل مشکلات تهران، پایتخت ایران سازمان نظام مهندسی ساختمان، کلیدی برای حل مشکلات تهران، پایتخت ایران

سازمان نظام مهندسی ساختمان، کلیدی برای حل مشکلات تهران، پایتخت ایران

سازمان نظام مهندسی ساختمان، کلیدی برای حل مشکلات تهران، پایتخت ایران ، است. ما یک جامعه 120 هزار نفری و تحصیل کرده را در اختیار داریم اما متاسفانه به علت یک سری مسائل هیچ وقت مورد حمایت قرار نگرفته اند

کد خبر: 000328002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۸ خرداد ۰۰ - ۱۰:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، کلیدی برای حل مشکلات تهران، پایتخت ایران ، است. ما یک جامعه ۱۲۰ هزار نفری و تحصیل کرده را در اختیار داریم اما متاسفانه به علت یک سری مسائل هیچ وقت مورد حمایت قرار نگرفته اند

 

سازمان نظام مهندسی ساختمان، کلیدی برای حل مشکلات تهران، پایتخت ایران

 

سازمان نظام مهندسی ساختمان، کلیدی برای حل مشکلات تهران، پایتخت ایران

رییس انجمن سازندگان مسکن وساختمان شهر تهران بیان داشت:
سازمان نظام مهندسی ساختمان، کلیدی برای حل مشکلات پایتخت
رییس انجمن سازندگان مسکن وساختمان شهرتهران با انتقاد از اینکه در این چند سال اخیر در شورای شهر تهران و شهرداری حمایت چندانی از سازمان نظام مهندسی ساختمان نشده است، افزود: ما یک جامعه ۱۲۰ هزار نفری و تحصیل کرده را در اختیار داریم اما متاسفانه به علت یک سری مسائل هیچ وقت مورد حمایت قرار نگرفته اند.
شهاب سعادت نژاد با اشاره به اینکه ما می خواهیم موج جدیدی در حوزه مهندسی کشور ایجاد کنیم، توضیح داد: به این امید که صدای مهندسان در شورای شهر جدید شنیده شود. این خواسته خیلی زیادی نیست، چرا که ما همیشه اعتقاد داریم مثلثی که متشکل از شورای شهر، شهرداری و سازمان نظام مهندسی است می تواند شهر را شکل دهد و مشکلات آن را رفع کند.
سعادت نژاد با بیان اینکه دچار یک نوع خود تحریمی شده ایم، گفت: متاسفانه شهرداری تهران در سالهای اخیر، ساخت و ساز را به گونه ای قفل کرد که در نتیجه آن ضرر و زیان های زیادی بوجود آمد. البته ناگفته نماند که ما موافق ساخت و ساز بی رویه نیستیم اما حداقل طبق اصولی که وجود دارد ساخت وساز باید انجام شود.
وی با توضیح اینکه تامین معیشت هفتاد درصد شهروندان به صنایع وابسته به ساخت و ساز مرتبط است، تصریح کرد: حوزه ها و مشاغل مختلفی نظیر مهندسان، کارگران، مصالح فروش و … همه اینها با ساخت و ساز در ارتباط هستند. متاسفانه در شورای پنجم و شهرداری دچار یک مشکلاتی شدیم که ساخت وساز به موانع زیادی برخورد کرد.
رییس انجمن سازندگان مسکن وساختمان شهر تهران گفت: در حال حاضر کاهش شدیدی در ساخت و سازها ایجاد شده است. از همین رو، تنها یک مدیریت عملیاتی و با مشارکت افراد صاحب صلاحیت می تواند این شرایط را تغییر دهد که امیدوار هستیم در شورای جدید شهر تهران این مشکل مرتفع گردد.
در همین حال در ادامه، صدری عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نیزبا بیان اینکه سازمان نظام مهندسی، جامعه ای متشکل از افرادی توانمند و تاثیرگذار جامعه است، افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ۱۲۰ هزار عضو بصورت اسمی دارد اما دارای حدود هفتاد هزار مهندس دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی از وزارت راه و شهرسازی است که در عرصه ساخت وساز در کل استان تهران در حال فعالیت هستند.
صدری با اشاره به کاهش شدید ساخت وساز ها در سالهای اخیر، گفت: در سال نود و دو، در شهرداری تهران ۳۲٫۵ میلیون متر صدور پروانه تخریب و نوسازی داشته ایم که این عدد در سال گذشته به حدود ده میلیون متر مربع رسید. این کاهشی که پیدا شده مغایر سیاستهای کلی نظام و بخصوص سیاستهای جناب آقای حجت الاسلام رئیسی در خصوس ساخت چهار میلیون مسکن است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان بر خلاف ادوار گذشته از نظر نیروهای انسانی و زیرساخت های الکترونیکی ارتقای کیفی بالایی پیدا کرده است، ادامه داد: در حال حاضر، کلیه عملیات کاری در حوزه های مختلف طراحی، اجرا، نظارت، آزمایشگاهی و.. کاملا به صورت الکترونیکی انجام می گردد و سامانه های متعددی در این راستا وجود دارد.
صدری گفت: در دوران شیوع کرونا نیز کلیه امور طبق زیرساخت های الکترونیکی انجام می گردد و به صورت دورکاری و غیر حضوری کارها پیش می رود.
وی با تاکید بر اینکه چنین پتانسیل بالایی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران وجود دارد، گفت: سازمان نظام مهندسی استان تهران بعنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمانهای مردم نهاد کشوری فعال است که در مدیریت شهری تهران می تواند لحاظ شود و کمک دست مدیریت شهری تهران باشد.
صدری با اشاره به نقش جامعه مهندسی در جلوگیری و کنترل حوادث ناشی از مشکلات ایمنی ساختمانها، توضیح داد: در حقیقت در جلوگیری از بروز فجایعی مانند کلینیک سینا اطهر یا پلاسکو این امکان وجود داشت از پتانسیل مهندسان با مصوباتی که شورای شهر دارد، استفاده شود. در مورد ساختمانهایی که در حال بهره برداری در شهر تهران هستند قریب به یک میلیون واحد ساختمانی داریم وبی شک با اولویت بندی هایی که ساختمان های پرخطر، میان خطر و کم خطر دارند، مهندسان می توانند ورود کنند و دربحث ایمن سازی آنها تاثیرگذار باشند.
وی با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران می تواند در پیشبرد اهداف مدیریت شهری یک ابزار بسیار خوبی برای شورای شهر و شهرداری تهران باشد، گفت: سازمان نظام مهندسی مشتمل بر هفت رشته است. رشته های متعارف آن که معمولا عامه مردم با آن آشنا هستند شامل برق، مکانیک عمران و معماری است. در صورتی که رشته های شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک نیز جزء حوزه کاری سازمان نظام مهندسی محسوب می گردد.
وی گفت: در حوزه ترافیک از قابلیتهای سازمان می توان در حوزه کنترل و مدیریت ترافیک به معاونت ترافیک شهرداری تهران کمک کرد و طرح های تاثیرگذار را عملیاتی کرد و به نتیجه رساند.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ خرداد ۰۰
377 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0