گردهمایی برجام و اقتصاد مقاومتی

برگزاری گردهمایی برجام واقتصادمقاومتی، سرمایه گذاری واشتغال در حوزه فاوا با حضور مسئولان بخش خصوصی و دولتی

گردهمایی برجام و اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فاوا با حضور آقایان ناصرعلی سعادت رئیس سازمان، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وزیر و فعالان صنعت فاوا برگزار شد.

کد خبر: 9406 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اسفند ۹۵ - ۵:۲۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،گردهمایی برجام و اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فاوا با حضور آقایان ناصرعلی سعادت رئیس سازمان، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وزیر و فعالان صنعت فاوا برگزار شد.برگزاری گردهمایی برجام واقتصادمقاومتی

برگزاری گردهمایی برجام واقتصادمقاومتی

برگزاری گردهمایی برجام واقتصادمقاومتی

برگزاری گردهمایی برجام واقتصادمقاومتی

آقای سعادت درابتدای سخنرانی خود درگردهمایی برجام واقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فاوا، بیان کرد: با انتخاب دولت تدبیر وامیدوجدی شدن گفتگوهای برجام، بخش خصوصی نیز وارد عمل شد و بیکار نماند. خوشبختانه در این مدت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نیز از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد.
وی در ادامه آمارهای اشتغال و میزان مالیات پرداختی و سود شرکت های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال نودوپنج را با هدف معین کردن جایگاه بخش خصوصی عنوان کرد وادامه داد: برای نخستین بار آمار دقیق بخش خصوصی صنعت فاوا توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تهیه شده و طی آن اطلاعات استان تهران را بعنوان نمونه آماری جمع آوری کردیم و مورد بررسی قرار دادیم. در حال حاضر دوهزاروهشتصد شرکت فاوا در استان تهران فعال هستند که این تعداد نسبت به ۲ سال گذشته و ابتدای دوره چهارم سازمان رشد چشم گیری را بثبت رسانده است. در ابتدای دوره دوهزاروصد برگ رای در تهران داشتیم که اکنون پس از ۲ سال این به رقم هشت هزارودویست برگ رای رسیده است.
وی اذعان کرد: هزاروچهارصد اظهار نامه مالیاتی شرکت ها جمع آوری و بررسی شد و طبق آن میزان فروش شرکت ها بیست و دوهزار میلیارد تومان است . در ۱سال گذشته شرکت ها نهصدمیلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و سود خالص پس از کسر مالیاتشان دوازده درصد است. اگر این رقم را به کل کشور تعمیم دهیم و تهران را هفتاد درصد نسبت به کل صنعت درنظربگیریم، شرکت های صنعت فاوا در سال منتهی ۳۰/۱۱/۹۵ حدود شصت و دو هزار میلیارد تومان فروش داشتند و دوهزاروششصد میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و سود خالص پس از کسر مالیات آنها هفت هزاروپانصدمیلیارد تومان است.
او با گفتن این که این آمارها نشانگروضعیت امروزاقتصاد فاوا درکشوراست، وضعیت اشتغال در صنعت ICT را توضیح داد وعنوان کرد: ششصدوشصت و پنج شرکت بعنوان نمونه آماری بررسی شد که طبق آن سال نودوپنج نسبت به سال نودوچهار رشدهشت درصدی در اشتغال به ثبت می رسد همین طور طبق نمونه آماری دویست و سیزده هزار نفر در شرکت های فاوا در کل کشور مشغولند. که میانگین حقوق و مزایای هر نفر حدود چهار ونیم میلیون تومان بوده است.


بخش خصوصی دوهزار و صدمیلیون تومان سرمایه گذاری کرده است
آقای سعادت با یادآوری این نکته که کلید اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی اعتماد ببخش خصوصی برای اشتغال زایی و سرمایه گذاری است، ادامه داد: یکی از شاخصهای قابل استناد برای اثبات توان بخش خصوصی در سرمایه گذاری، مجموع امتیاز پروانه های جدید مانند FCP، MVNO، SERVCO وIPTV که طی ۲ سال اخیر توسط بخش خصوصی تقاضا و دریافت شده است. بخش خصوصی با اعتماد به عمل کرد دولت در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، برای گرفتن مجوز فعالیت دو هزار و صدمیلیارد تومان هزینه کرده وبرای خودتعهدایجادکرده است. روشن است که این هزینه پرداخت شده تا پیرو آن کار و فعالیت انجام شود.
رئیس سازمان تصریح کرد: اگر این رقم را۴ درصد سرمایه گذاری لازم برای فعالیت با پروانه های جدید حساب کنیم، جمع سرمایه گذاری بخش خصوصی در۳ سال آینده پنجاه و دوهزارو پانصدمیلیارد تومان می رسد.

رشد چشمگیر ایده در صنعت فاوا
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به رشد ده برابری استارتاپها در ۲ سال اخیرعنوان کرد وبیان کرد: در سال گذشته هشتاد استارتاپ با حمایت سازمان در نمایشگاه الکامپ حضور یافتند، امسال برای ایجاد انگیزه ظرفیت را ۳ برابر کردیم اما با استقبال ۱۰ برابری روبرو شدیم. یعنی در ۲ سال گذشته بیش از هزار شرکت و طرح و نظر نو در حوزه ICT ایجادشده است.
وی گفت: اکنون که جوانان صنعت فاوا به ثبات اقتصاد کشور اعتماد کردند، سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز آماده است در سایه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برجام در جهت حفظ دست آوردهای این صنعت و تولید ثروت برای رشد و تعالی کشور یاری رساند.

 

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اسفند ۹۵
1104 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0