رییس نظام‌ مهندسی معدن خبر داد:

مقصر حادثه معدن آزادشهر فعلا مشخص نگردیده است

رییس نظام‌ مهندسی معدن ایران با اشاره به این که در کمیته حقیقت‌یاب بدلیل ماندن 2 لکوموتیو زیر آوار هنوز نتوانسته ایم مقصر بروز انفجار در معدن یورت آزادشهر را کشف کنیم، بیان کرد: در صورت مشخص شدن مقصر، بدون چشم پوشی اعلام خواهیم نمود.

کد خبر: 960301006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ خرداد ۹۶ - ۱:۵۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، ریزش معدن زغال سنگ ‘یورت’ در آزادشهر استان گلستان رییس نظام‌ مهندسی معدن ایران با اشاره به این که در کمیته حقیقت‌یاب بدلیل ماندن ۲ لکوموتیو زیر آوار هنوز نتوانسته ایم مقصر بروز انفجار در معدن یورت آزادشهر را کشف کنیم، بیان کرد: در صورت مشخص شدن مقصر، بدون چشم پوشی اعلام خواهیم نمود.مقصر حادثه معدن آزادشهر فعلا مشخص نگردیده است

 

مقصر حادثه معدن آزادشهر فعلا مشخص نگردیده است

مقصر حادثه معدن آزادشهر فعلا مشخص نگردیده است

مقصر حادثه معدن آزادشهر فعلا مشخص نگردیده است

اسماعیلی در چهاردهمین گردهمایی علمی مهندسی معدن دانشگاه امیرکبیر با اعلام این که باید کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را تشویق بسرمدیه گذاری و فعالیت در نقاط دوردست نماییم،گفت: از سویی سرمایه‌گذاری خارجی مهمترین مساله مورد نیاز معدن است، زیرا با اتکا به آن هم از تکنولوژی روز استفاده میکنیم هم پاسخ گوی نیازها خواهیم بود.
وی با اشاره به این که مشکلات عدیده‌ای در معدن داریم که باید حل گردد، بمعدن زغالسنگ آزادشهر اشاره نمود وادامه داد: از کل معادن زغالسنگ بازرسی شده است و بزودی کتابچه ای شامل نقاط ضعف معادن تهیه و ارائه خواهد شد تا اگر معدنی ایمنی نبود دیگر اجازه فعالیت نداشته باشد.
رئیس نظام مهندسی معدن ایران افزود: در زمان بروز حادثه آزادشهر، معاون اول رییس جمهوری تاکید داشت که نباید بمعادنی که ایمن نیستند اجازه کار داده شود و به هیچوجه نباید در این مورد گذشت کرد.


وی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقتیاب برای علت یابی بروز حادثه معدن آزادشهر تاکید کرد: تاکنون در قالب این کمیته حدود۴ جلسه برگزار شده است اما بدلیل ماندن ۲ لکوموتیو زیر آوار هنوز نتوانسته‌ایم علت انفجار را مشخص نماییم.
اسماعیلی تصریح کرد: در صورت کشف دلیل انفجار معدن زغالسنگ یورت، بدون چشم پوشی نتیجه و مقصر اعلام خواهد گردید.
وی عنوان کرد: دلیل انفجار معدن گاز بوده است اما این که برخی مباحثی در مورد انتشار بوی گاز مطرح نمودند درست نیست، زیراکه گاز متان در این معدن زیر یک درصد بوده است.
رئیس نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به این که کمیته در حال تحقیق است، خاطر نشان کرد: در بخش ورودی معدن اکثرا بر اثر خفگی و عده‌ای بر اثر پرتاب موج فوت شده‌اند و یازده نفر دچار سوختگی شدند.
اسماعیلی مطرح کرد: مصر هستیم که دلیل بروز انفجار را بدون معطلی و اغماض کشف و اعلام نماییم ولی هنوز بهیچ نتیجه‌ای درمورد تعیین مقصر نرسیده‌ایم در صورت مشخص شدن، مقصر قطعا اعلام خواهد شد.
در این گردهمایی، نشستی در قالب پرسش و پاسخ برای شفاف سازی ابهامات انفجار معدن زغالسنگ یورت برگزار گردید.
منبع: ایسنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ خرداد ۹۶
1096 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0