هم سویه بودن و داشتن تعامل متناسب شهرداری، سازمان نظام مهندسی هم سویه بودن و داشتن تعامل متناسب شهرداری، سازمان نظام مهندسی

هم سویه بودن و داشتن تعامل متناسب شهرداری، سازمان نظام مهندسی

هم سویه بودن و داشتن تعامل متناسب شهرداری، سازمان نظام مهندسی ، و میراث فرهنگی نظارت دقیق بر ساخت و سازهای شهری را آسان ‌تر می ‌کند

کد خبر: 000712004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ مهر ۰۰ - ۵:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هم سویه بودن و داشتن تعامل متناسب شهرداری، سازمان نظام مهندسی ، و میراث فرهنگی نظارت دقیق بر ساخت و سازهای شهری را آسان ‌تر می ‌کند

هم سویه بودن و داشتن تعامل متناسب شهرداری، سازمان نظام مهندسی

هم سویه بودن و داشتن تعامل متناسب شهرداری، سازمان نظام مهندسی
یک کارشناس معماری بیان کرد:
نحوه نظارت بر ساخت و سازها در بافت تاریخی
یک کارشناس معماری بیان کرد: هم سویه بودن و داشتن تعامل متناسب شهرداری، سازمان نظام مهندسی و میراث فرهنگی نظارت دقیق بر ساخت و سازهای شهری را آسان ‌تر می ‌کند.
آتوسا افغان ادامه داد: مسائل مرتبط با شهرسازی و معماری بطور مشخص بر عهده مدیریت شهری است و شهرداری متولی هر آن چیزی است که در شهر ساخته می ‌شود لذا نیاز است شهرداری و شورای شهر نظارت مستقیم بر ساخت و سازها در بافت‌های شهری داشته باشد.
افغان ادامه داد: آیندگان میراث داران اقداماتی هستند که امروز در شهر انجام می ‌شود لذا برخی اشتباهات ماندگار است و تا همیشه چهره شهر را مخدوش می ‌کند.
وی اظهار داشت: برخی تصمیم گیری ‌ها در حوزه بافت شهری از جمله بافت تاریخی بر سیما و منظر یک شهر اثرگذار است و این اتفاقات منفی به علت اهمال ‌ها در حوزه شهرسازی و به علت نحوه ارتباط میراث فرهنگی، شهرداری و نظام مهندسی ایجاد شده است.
این کارشناس معماری خاطرنشان کرد: چنان‌چه شهرداری در تعامل با شورای شهر، شهرداری بافت تاریخی را ایجاد کند، می‌ توان ضوابط متفاوتی را برای هریک از بافت ‌های تاریخی در مناطق مختلف شهر در نظر گرفت تا فارغ از بحث مناطق شهری به بافت تاریخی توجه شود.
افغان گفت: در شهرداری بافت تاریخی کلیه محدوده بافت به صورت مجزا مشخص می ‌شود تا مباحث مربوط به این گونه از بافت‌ها و صدور پروانه در آنها بصورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد.
وی ادامه داد: شهر یک موجود زنده است که پویایی دارد و در حال رشد است لذا بالا بردن آگاهی عمومی شهروندان و ارتقا فرهنگ شهروندی موجب می ‌شود تا آنان با مشارکت و سرمایه گذاری خودشان شهر بهتری را بسازند لذا توجه به بحث فرهنگ و میزان تأثیرگذاری آن بر مسائل شهری بسیار مهم است.
وی گفت: در کنار آموزش و ارتقا فرهنگ شهری سخت گیری ‌های شهرداری نیز می ‌تواند به بهبود وضعیت و شرایط ساخت و ساز در شهرها به خصوص در بافت تاریخی کمک کند.
افغان خاطر نشان کرد: هم سویه بودن و تعامل متناسب شهرداری و سازمان نظام مهندسی قطعاً نظارت دقیق بر ساخت و سازهای شهری را آسان ‌تر می ‌کند و چنانچه این ۲ سازمان تک مسیر باشند، مسائل حوزه ساخت و ساز نیز در مدت زمان کوتاه‌تری حل می‌ گردد.
منبع: ایمنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۰۰
1013 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0