آغاز همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان آغاز همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان

آغاز همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان

آغاز همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان ، سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان جزء برترین های نظام مهندسی‌ معدن کشور است

کد خبر: 990830003 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ آبان ۹۹ - ۱۲:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آغاز همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان ، سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان جزء برترین های نظام مهندسی‌ معدن کشور است


آغاز همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان

آغاز همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان
سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ بین جهاد دانشگاهی استان کرمان و سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان در راستای توسعه فناوری و خدمات فنی مهندسی و مشاوره ‌های علمی و اجرایی به معادن و صنایع معدنی استان منعقد گردید و امیدوار هستیم در آینده نزدیک همه بندهای این تفاهم‌نامه اجرایی و عملیاتی گردد.
“مهدی بازمانده” در جلسه مشترک با رییس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان جزء برترین های نظام مهندسی‌ معدن کشور است.
وی ورود به حوزه صنعت و معدن را رویکرد جدید جهاددانشگاهی استان کرمان اعلام کرد و گفت: فراوری و استحصال عناصر با ارزش از باطله‌ها و کانسنگ‌ های کم عیار مهم‌ترین محور کاری جهاد دانشگاهی استان کرمان است که ما در بحث، دانش فنی، طراحی و اجرا می ‌توانیم به کمک دستگاه‌های مربوطه برویم.
سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان، انجام کارهای اجرایی را عمده‌ترین تفاوت جهاد دانشگاهی با سایر دانشگاه‌ها دانست و در ادامه تولید و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات از دیگر برنامه‌های جهاددانشگاهی برشمرد و افزود: تعدادی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع و معادن می ‌توانیم در داخل استان تولید کنیم به ‌طوری که در شهر کرمان شرکت قطعه گستر در حال حاضر قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع و معادن را تولید می‌کند که جهاددانشگاهی استان با این شرکت تفاهمنامه‌ همکاری منعقد کرده است.
وی گفت: خدماتی که در استان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا باتوجه به ظرفیت ‌ها و پتانسیل‌ های موجود قابل تولید است اگر بخواهیم آنها را وارد کنیم، ظلم بزرگی به استان کرده‌ایم.
بازمانده، به تبیین بندهای تفاهمنامه بین جهاددانشگاهی و سازمان نظارم مهندسی استان پرداخت و گفت: سازمان نظام مهندسی معدن نقطه اتصال جهاد دانشگاهی استان کرمان و معادن خواهد بود و ماحصل این تفاهم‌نامه توسعه فناوری ‌های صنایع و معادن، افزایش بهره‌وری، بومی‌سازی علم و دانش خواهد بود.
وی ادامه داد: اتاق فکری با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن در جهاددانشگاهی تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم اهداف عملیاتی گردند.
“منوچهر رخ” رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان نیز در این نشست مشترک بیان کرد: امیدواریم این ارتباط خیلی خوب و یک ارتباط برد برد باشد ضمن آنکه این ارتباط استمرار داشته باشد.
رخ، استان کرمان را بهشت معادن کشور دانست و گفت: یکی از دغدغه‌ها جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است که با فرآوری مواد معدنی ارزش افزوده زیادی را در استان ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین معادن تیتانیوم کشور در جنوب استان قرار دارند و این فلز یکی از فلزات استراتژیک است، لذا نیاز است که جهاددانشگاهی و مراکز علمی مرتبط همت کنند تا بتوانیم از این مواد معدنی ارزشمند، ارزش افزوده کسب کنیم.
رییس نظام مهندسی معدن استان کرمان با عنوان این که سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان اعضای متخصص و فعالی در خود جای داده است، ادامه داد: هشتاد و پنج درصد معادن و امور معادن استان را سازمان نظام مهندسی معادن استان انجام می ‌دهد.
وی با تاکید بر آنکه برای جلوگیری از خام فروشی باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم، گفت: متاسفانه هشتاد و پنج تا نود درصد بهره‌برداران معادن استان از استان‌ های دیگر ورود پیدا کرده‌اند و در مقطعی از زمان اعلام کردیم که ما فقط معدن به کسانی می ‌دهیم که بومی استان کرمان باشند که استقبالی نشد و آن را به استان‌ های مجاور تعمیم دادیم که باز استقبالی نشد و امیدوار هستیم در آینده شاهد فعالیت فعالین استان خودمان باشیم.
محمدرضا نعمت‌الهی، مدیرعامل گروه صنعتی قطعه گستر کرمان نیز در این نشست مشترک با اشاره به توانمندی ‌های و تولیدات شرکت قطعه گستر کرمان و در ادامه به تشریح موانعی که بر سر راه تولیدکنندگان تجهیزات صنایع و معادن پرداخت و افزود: بازار گسترده‌ای در استان داریم و ما حرکت بزرگی را با همت و همکاری جهاددانشگاهی شروع کردیم و اکنون دادگستری و دادستان ورود پیدا کرده است و امیدواریم قوه قضاییه حق صنعت استان را بگیرد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۹
514 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0