عزیزیان: چالش جدی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان برای توسعه عزیزیان: چالش جدی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان برای توسعه

عزیزیان: چالش جدی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان برای توسعه

عزیزیان: چالش جدی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان برای توسعه ، مسائل موجود در سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان چالش جدی برای توسعه است

کد خبر: 010207001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۰۱ - ۱:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عزیزیان: چالش جدی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان برای توسعه ، مسائل موجود در سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان چالش جدی برای توسعه است

عزیزیان: چالش جدی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان برای توسعه

عزیزیان: چالش جدی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان برای توسعه
سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان چالشی جدی برای توسعه هستند
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با عنوان اینکه راه نجات کشور حرکت به سمت اجماع است، بیان کرد: مسائل موجود در سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان چالش جدی برای توسعه است.
مجتبی عزیزیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با عنوان اینکه در حوزه مسکن و ساختمان در ایران در بخش فناوری از همه صنایع عقب‌تر است، گفت: به لحاظ وزنی اقتصاد ایران ده برابر سنگین‌تر از اقتصادهای موفق دنیاست. علت آن هم این است که عمده تمرکز ما روی خط آخر است.
عزیزیان ادامه داد: در واقع ما منابع جاری را هزینه می‌ کنیم که از آن انتفاع داشته باشیم اما برای اینکه اقتصاد موفقی داشته باشیم باید روی مدیریت تمرکز کنیم.
وی با یادآوری اینکه برای بخش حمل و نقل و ساخت و ساز مسکن صندوق‌ های ضمانت جهت توسعه پیش‌بینی شده است، بیان داشت: در حوزه مسکن مباحث بسیار مهمی داریم که به آنها توجه نمی ‌شود؛ لجستیک، مصالح ساختمانی و انتخاب پیمانکار از جمله این مباحث است.
وی با اشاره به اینکه در دنیا مسائل را در مراکز تحقیقاتی حل نمی‌کنند، اظهار داشت: برای حل مسائل آن را در جامعه تعریف کرده و به اجمال می‌ گذارند. ما نیز برای اینکه پیشرو باشیم و کشور را سریع‌تر نجات دهیم باید به سمت اجماع برویم.
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه مسائل موجود در سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان کشور را چالش جدی برای توسعه عنوان کرد و با بیان اینکه هرکسی نمی‌تواند برای خودش قانون خاص داشته باشد، افزود: قطعا ساخت بیمارستان هزار تخت‌خوابی چین در ایران به لحاظ استاندارد هیچ وقت مجوز نمی‌گرفت.
وی تصریح کرد: باید از همه پتانسیل ‌های کشور در همه حوزه‌ ها استفاده کنیم. برای محاسبه سود بین دو زنجیره تامین سه ماه مطالعه کردم ولی به جایی نرسیدم. برای این کار یک جایزه پنج میلیون تومانی گذاشتیم که بیست و شش الگوریتم به ما ارائه شد که از این تعداد سه الگوریم انقلابی بود.
عزیزیان ادامه داد: اگر برای این الگوریتم محقق می‌گرفتیم هزینه ما کم‌تر از پانصد میلیون تومان نمی‌شد.
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه با بیان اینکه نیازمند ایجاد کارگروه قوانین و مقررات برای توسعه فناوری‌ های جدید هستیم، افزود: در حوزه دانش کربن ما پس از آمریکا و روسیه سومین کشور پیشرفته هستیم که در این زمینه پیشرفت ‌های انقلابی را کسب کرده‌ایم. بعنوان مثال با مقاوم‌سازی سازه هتل استقلال این هتل در برابر زلزله یازده ریشتری مقاوم است.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اردیبهشت ۰۱
819 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0