اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ، صورت گرفت. مسئولان کیفیت ساخت و ساز را فدای هیچ مصلحتی نکنند

کد خبر: 000817004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آبان ۰۰ - ۹:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ، صورت گرفت. مسئولان کیفیت ساخت و ساز را فدای هیچ مصلحتی نکنند

اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل بیان کرد:
مسئولان کیفیت ساخت و ساز را فدای هیچ مصلحتی نکنند
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: جامعه مهندسان نباید کیفیت ساخت و ساز را فدای هیچ مصلحت و منفعتی بکنند.
محبوب حیدری در مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در اداره کل راه و شهرسازی اردبیل تصریح کرد: هیئت مدیره جدید در حالی فعالیت خود را شروع می‌کند که مباحث متعددی در حوزه مسکن به ویژه قانون جهش تولید مسکن مطرح است و بیش از گذشته باید یاریگر اداره کل راه و شهرسازی در اجرای این پروژه عظیم و محوری باشند.
حیدری مشارکت بالای مهندسان را در انتخابات مهرماه امسال یادآور شد و گفت: در دوره گذشته مشارکت مهندسان در انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان سی و شش درصد بود که در نهمین دوره این میزان مشارکت به پنجاه و هشت درصد رسید.
وی افزود: این حضور نشان می‌دهد که مهندسان دغدغه‌ها و مطالبات جدی از هیئت مدیره جدید دارند تا پی‌گیر مسائل آنها بوده و در کنار آن برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نیز به افزایش مشارکت جامعه مهندسان منجر شده است.
وی گفت: اعضای جدید هیئت مدیره نباید خطای دوره‌های گذشته را تکرار کنند و اختلاف درون سازمانی خود را به فضای بیرونی به ویژه شبکه ‌های مجازی منتقل کنند بلکه بهتر است اختلاف نظرها که امری طبیعی است در خود مجموعه مدیریت شده و اجازه سوءاستفاده در بیرون از مجموعه نظام مهندسی داده نشود.
حیدری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: انتظار داریم اعضای جدید هیئت مدیره به دور از ورود به حاشیه ‌ها تلاش کنند با احترام به نظر همدیگر در روند کارها به نحوی سهولت ایجاد کنند تا بهترین ثمره و نتیجه این همگرایی را مهندسان برده و ارتقا کیفی ساخت و سازها را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: تمامی اعضای منتخب باید به اعتماد بیش از یازده هزار و پانصد مهندس احترام قائل شده و به دور از طرح مسائل حاشیه‌ای و یا غیر ضرور تلاش کنند تا با انسجام کارها را به پیش ببرند و اداره کل راه و شهرسازی نیز پشتیبان آنها خواهد بود و بدون اینکه دخالتی در انتخابات هیئت مدیره داشته باشد، سعی دارد تا مشکلات و نارسایی ‌های سازمان را از طریق مراجع کشوری پی‌گیری کند.
حیدری، لزوم احترام به قوانین و بخشنامه‌ها را به رغم داشتن برخی ابهامات و سوگیری‌ها یادآور شد و گفت: ما ابهامات را به مسئولان کشوری گوشزد کردیم ولی بهتر است همه ما تابع قانون باشیم و بنده در این پنج سالی که مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بودم به رغم داشتن پروانه و مهندس پایه یک محاسبات یک متر مربع نقشه امضا نکردم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اگر اعضای نظام مهندسی اعتراضی به قوانین و بخشنامه‌ها دارند، ما از طریق وزارت‌خانه این موضوع را پی‌گیری می‌کنیم تا با رفع ابهامات منافع به حق جامعه مهندسی مورد توجه قرار گیرد.
حیدری، رعایت عدالت را در توزیع نقشه‌ها و ضایع نشدن حقوق مهندسان را در این زمینه یادآور شد و افزود: در بحث آموزش باید هیئت مدیره جدید بیشترین وقت و انرژی خود را صرف کنند چرا که ما از حوزه آموزش بیشترین آسیب‌ ها را می‌بینیم و بهتر است جامعه مهندسان با شیوه‌ های جدید و راهبردهای نوین حوزه کاری خود بیشتر و بهتر آشنا گردند.
وی با انتقاد از برخی کاستی‌ ها در حوزه طراحی، نظارت و اجرا، گفت: متأسفانه غفلت‌ ها در این حوزه زمینه ساخت و ساز بی‌کیفیت را در سطح استان بوجود آورده در حالی که باید با آموزش ‌های حضوری و یا غیرحضوری جامعه مهندسان را نسبت به انجام دقیق وظایف و رسالت خود آگاه کرده و به کیفی‌سازی ساخت و سازها کمک کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: در بسیاری از کشورها عمر ساختمان شصت تا هفتاد ساله است در حالی که در کشور و استان اردبیل بعضی ساخت و سازها عمری کم‌تر از ده سال دارند اما اجازه تخریب به آنها داده می‌ شود.
وی گفت: برخی ساختمان‌ ها قبل از افتتاح متروکه شده و عمر بهره‌برداری آنها به پایان رسیده در حالی که نباید چنین امری اتفاق بیفتد بلکه ساخت و سازهای ما باید به نحوی باشد تا در برابر زمین لرزه و سایر حوادث مقاومت کامل را داشته باشد.
حیدری ادامه داد: در طراحی، نظارت و مسئله ژئوتکنیک بهتر است از شیوه ‌های جدید و طراحی‌های مدرن استفاده گردد و در کنار آن ناظران و مجریان ساختمان به مستحکم بودن فونداسیون و اسکلت ساختمان توجه کرده و اگر تخلفی باشد آن را به دقت گزارش کنند.

وی، نظارت مهندسان را بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و افزود: ما در اجرای قانون جهش تولید مسکن که سالانه موظف شدیم بیست هزار واحد را در استان احداث کنیم، از ظرفیت جامعه مهندسان بیشتر استفاده خواهیم کرد و امیدوار هستیم با طراحی، نظارت و اجرای دقیق پروژه‌ها و هم‌چنین حضور فعال آزمایشگاه در کنترل‌ های موردی بتوانیم بهترین ساختمان ‌ها را احداث کرده و تحویل مردم دهیم.
وی حساسیت ویژه روی مباحث نظارت و اجرا را در کنار تهیه نقشه با رعایت الگوهای فنی یادآور شد و افزود: اصلاً عقلانی نیست که نقشه یک ساختمان ده طبقه در کوتاه‌ترین زمان تهیه و آماده گردد، در حالی که ما باید روی این موضوعات حساس باشیم تا ساخت و ساز که سرمایه ملی است، بتواند قوام و استحکام مناسبی داشته باشد.
در خاتمه این مراسم اعتبارنامه اعضای جدید هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اعطا و از اعضای قبلی قدردانی گردید.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آبان ۰۰
469 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0