پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی

پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی

پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی ، از مزایای استفاده از نهاد‌های سازشی در حل اختلافات و تعارضات است. شورای حل اختلاف ویژه نظام مهندسی ساختمان افتتاح شد

کد خبر: 010528002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۸ مرداد ۰۱ - ۸:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی ، از مزایای استفاده از نهاد‌های سازشی در حل اختلافات و تعارضات است. شورای حل اختلاف ویژه نظام مهندسی ساختمان افتتاح شد

پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی

پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی
افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نظام مهندسی ساختمان
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد بیان کرد: پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی از مزایای استفاده از نهاد‌های سازشی در حل اختلافات و تعارضات است.
محمدرضا حداد در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف ویژه حل اختلاف در صنعت ساختمان در سازمان نظام مهندسی گفت: شورای حل اختلاف نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک شورای ویژه و تخصصی می‌تواند در حل اختلافات و تعارضات مرتبط با صنعت ساختمان بسیار اثرگذار باشد.
افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نظام مهندسی ساختمان
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: حل اختلافات و فصل خصومت‌ ها با استفاده از ظرفیت نهاد‌های سازشی اعم از نهاد داوری، میانجی‌گری و شورای حل اختلاف می‌ تواند کمک شایانی به دستگاه قضایی داشته باشد تا از ورود بی رویه پرونده‌ هایی که ماهیت قضایی نداشته و امکان سازش در آن‌ها فراهم است پیش‌گیری کند.
وی تصریح کرد : این مساله سبب می‌ شود ضمن حل و فصل اختلافات خرد در یک بستر ساده و کم تشریفات، وقت و انرژی مجموعه قضایی برای حل پرونده‌های مهم و زمانبر صرف گردد.
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد بر اعتماد آفرین بودن نهاد‌های سازشی تأکید کرد و افزود: اگر بناست که از توان علمی و عملی قضات در پرونده‌ های مهم قضایی بهره برده شود، به نهاد‌های سازشی فعال و پویا نیازمند هستیم که اعتماد آفرین و اثرگذار باشند.
حداد در مورد موضوع داوری هم گفت: تفاهم نامه‌ای با کانون داوری تنطیم شده و امید است با قرار دادن شرط داوری در قرارداد‌های مرتبط با صنعت ساختمان، شرایطی ایجاد شود تا در صورت بروز مشکل، بتوان موضوع را از طریق نهاد داوری حل و فصل کرد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مرداد ۰۱
838 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0