جلوگیری از دخالت افراد بدون صلاحیت در ساخت و سازها ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان داشت:

جلوگیری از دخالت افراد بدون صلاحیت در ساخت و سازها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی عنوان کرد: باید از دخالت افراد بدون صلاحیت در حوزه ساخت و ساز جلوگیری گردد.

کد خبر: 961207011 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۱۲:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی عنوان کرد: باید از دخالت افراد بدون صلاحیت در حوزه ساخت و ساز جلوگیری گردد.

جلوگیری از دخالت افراد بدون صلاحیت در ساخت و سازها

جلوگیری از دخالت افراد بدون صلاحیت در ساخت و سازها

جلوگیری از دخالت افراد بدون صلاحیت  در ساخت و سازها

حسین کامران دیسفانی صبح دوشنبه در شانزدهمین نشست علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار گردید، ادامه داد: قانون شهرداریها مربوط به سالهای پیش از نظام مهندسی است. اگر به این دو قانون نشان داده باشیم، متوجه میشویم که هر دو قانون از محتوا و کارآمدی بالایی برخوردار هستند.
کامران دیسفانی اظهار داشت: قانون نظام مهندسی یکی از قوی ترین قوانین بعد از انقلاب بشمار میرود که اگر در همین راستا عمل کنیم، عملکرد نظام مهندسی قابل قبول خواهد بود.
وی با تاکید بر این که در سال هشتاد و سه هیات دولت به لحاظ حمایت از منابع ملی و ثروت ملی بویژه صنعت ساختمان، آیین نامه اجرایی ماده سی و سه را تصویب کرد تا نظام مهندسی ناظران ساختمانها را انتخاب کنند، ادامه داد: در حوزه های رجوع به قانون با توجه به بارگذاری سنگینی که به نظام مهندسی در اجرای این شیوه نامه گردید، از اهداف اصلی تا حدودی دور شدیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ابراز کرد: سازمانهای نظام مهندسی به سازمانهای خدماتی تبدیل شدند و برخی بروکراسیهای سنگین و پرداختن به نظام ارجاع کار، سازمان نظام مهندسی را در ارجاع به قانون مورد غفلت نگاه داشت.
وی با تاکید بر این که وزارت راه در سالهای اخیر، بازنگریهایی را درحال انجام دارد گفت: قرار است سازمانهای نظام مهندسی در جایگاه قانونی خود نظیر بسترسازی امور جهت ارائه خدمات بهتر به شهر و شهروندان و نظارت بر حسن ارائه خدمات است، قرار گیرند.

جلوگیری از دخالت افراد بدون صلاحیت در ساخت و سازها

دیسفانی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایطی که در استان خراسان رضوی حاکم بوده، اهدافی را در جهت بهتر شدن شرایط برای ارائه خدمات بهتر در دستور کار قرار گرفته است. کاهش بروکراسی خدمات و تسهیل دسترسی مردم به خدمات، نمیشود مالک پول خدمات نظارتی دریافت کند و در مقابل بخواهد بصورت رندم و تصادفی مهندس ناظر انتخاب گردد.
وی با اشاره به این که ارائه خدمات واقعی توسط مهندسان صورت میگیرد اظهار داشت: جلوگیری از دخالت افراد فاقد صلاحیت در حوزه ساخت و ساز و کنترل عملکرد مهندسین برای ارائه خدمات از جمله وظایف است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی یاد آور شد: نباید مردم به فردی برای ارائه خدمات پول بدهند ولی در مقابل از کسان دیگری خدمات دریافت کنند. نظام ارجاع کار را بزودی به سمت واقعی کردن و تاحد امکان ارائه حق انتخاب به فردی که پول مجری و ناظر را پرداخت میکند. باید دفاتری در نواحی شهرداریها نظام مهندسی تاسیس گردد و از نزدیک ارائه خدمات واقعی توسط مهندسین را رصد کند و در کنار شهرداریها بتوانیم این نقص را مرتفع کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداري

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
917 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0