مجوز تاسیس دبیرخانه گوهرسنگ ها در انتظار تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان ملیحه سلطانی

مجوز تاسیس دبیرخانه گوهرسنگ ها در انتظار تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

ملیحه سلطانی، دبیر مشهد شهرجهانی گوهر سنگها بیان کرد: نشست شورای راهبردی مشهد شهرجهانی گوهرسنگها برگزار گردید و با مرور اقدامات انجام شده در مورد برنامه های آینده تصمیمگیری گردید.

کد خبر: 971010010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ دی ۹۷ - ۱۲:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ملیحه سلطانی، دبیر مشهد شهرجهانی گوهر سنگها بیان کرد: نشست شورای راهبردی مشهد شهرجهانی گوهرسنگها برگزار گردید و با مرور اقدامات انجام شده در مورد برنامه های آینده تصمیمگیری گردید.

مجوز تاسیس دبیرخانه گوهرسنگ ها در انتظار تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان

مجوز تاسیس دبیرخانه گوهرسنگ ها در انتظار تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان

مجوز تاسیس دبیرخانه گوهرسنگ ها در انتظار  تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

سلطانی با اعلام این خبر گفت: ایجاد مرکز ملی گوهرسنگها یکی از برنامه های اصلی این دبیرخانه است که مجوزهای ساخت این مجموعه اخذ شده و در مرحله تائید نقشه در سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

سلطانی افزود: همچنین نخستین هنرستان کاردانش هنرهای ایرانی اسلامی با اولویت رشته تراش گوهرسنگ با همکاری اداره کل اموزش وپرورش استان در حال احداث است. موزه تخصصی گوهرسنگها در پارک موزه علوم سازمان زمین شناسی شرق و شمال شرق کشور با همکاری ان سازمان در حال آماده سازی و تجهیز است.

وی ادامه داد: برای اطلاع رسانی تخصصی در زمینه گوهرسنگها تا به حال ۲ نشریه تخصصی به چاپ رسیده و مستند شانزده قسمتی “دستهایش و کهن پیشگان” با همکاری حوزه فرهنگی شهرداری مشهد از شبکه تلوزیونی ایران کالا و مستند در آئینه سنگ (عقیق و فیروزه) بمدت ده روز از بیست و هشتم مهر ماه امسال پخش شده است.

دبیر مشهد شهرجهانی گوهر سنگها تصریح کرد: نشست های متعددی با حضور مشاور طرح محتوایی موزه خراسان بزرگ برگزار گردید و مقرر شد با توجه به پیشینه طولانی استفاده از گوهرها در خراسان، در بحث محتوایی جانمایی لازم صورت پذیرد.

سلطانی، طراحی و نمونه سازی محصول با محوریت فیروزه را از دیگر اقدامات انجام شده در دبیرخانه ذکر کرد و افزود: برگزاری ۲ دوره طراحی زیورآلات با نرم افزار با همکاری فنی حرفه ای و مشارکت فعال دبیرخانه شهرجهانی گوهرسنگها و معرفی شهر جهانی گوهر سنگ ها در جلسه روسای انجمن صنفی و نمایندگان راهنمایان گردشگری سراسر کشور از جمله اقدامات دبیرخانه بوده است.

مجوز تاسیس دبیرخانه گوهرسنگ ها در انتظار تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان

وی در مورد فعالیتهای حمایتی و توسعه فضاهای تجاری تصریح کرد: دبیرخانه شهرجهانی گوهرسنگها حضور فعالی در چندین نمایشگاه بین المللی داشته است.

سلطانی در مورد برنامه پیش روی دبیرخانه شهرجهانی گوهرسنگها گفت: پیگیری تخصیص بودجه برای مرکز ملی گوهرسنگها از طریق استانداری و سازمان برنامه و بودجه، پیگیری اخذ امتیاز مشهد شهر معین تجارت گوهرسنگ ها با پشتیبانی دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی پیگیری نوشتن استانداردهای جدید آموزشی در رشته های مرتبط با گوهرسنگ ها با همکاری آموزش و پرورش و فنی حرفه ای و پیگیری پیشنهاد برون سپاری هنرستان کاردانش از جمله برنامه های این دبیرخانه است.

وی یاد آور شد: همچنین آغاز آموزشهای تخصصی زاویه تراشی و گوهرتراشی به شاغلان حوزه گوهر سنگها، پیگیری تجهیز فیزیکی و محتوایی در پارک موزه علوم زمین و تهیه محتوای تبلیغی – ترویجی ویژه دانش آموزان پایه نهم برای بستر سازی توسعه رشته های مرتبط با گوهر سنگها در آموزش متوسطه هنرستانهای کارودانش از دیگر برنامه های دبیرخانه مشهد شهرجهانی گوهرسنگهاست.

منبع: مشهد عمران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ دی ۹۷
697 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0