نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان مطرح کرد:

لزوم توجه به ایمنی ساختمانها و سازه‌های قدیمی در اهواز

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به آتش سوزی پاساژ رضوان اهواز بیان کرد: شهرداری و هم چنین سازمان نظام مهندسی ساختمان باید تلاش بیش تری در بحث ایمنی ساختمانها بویژه سازه‌های قدیمی داشته باشند تا شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم.

کد خبر: 960221020 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۶ - ۷:۲۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به آتش سوزی پاساژ رضوان اهواز بیان کرد: شهرداری و هم چنین سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان باید تلاش بیش تری در بحث ایمنی ساختمانها بویژه سازه‌های قدیمی داشته باشند تا شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم.لزوم توجه به ایمنی ساختمانها و سازه‌های قدیمی در اهواز

لزوم توجه به ایمنی ساختمانها و سازه‌های قدیمی در اهواز

سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان

لزوم توجه به ایمنی ساختمانها و سازه‌های قدیمی در اهواز

کیامرث حاجی زاده گفت: با همت و پی گیری کلیه دستگاهها بویژه آتش‌نشانان، حریق سنگین پاساژ رضوان اهواز مهار شد و در حال حاضر در حال پاک سازی محل حادثه هستیم.
حاجی زاده با اشاره به این که چهل و چهار باب مغازه در پاساژ رضوان اهواز وجود دارد، ادامه داد: پاساژ رضوان از ساختمانهای قدیمی اهواز است و احتمال دارد تمام ساختمانهای فرسوده که دارای شرایط مشابه آن هستند نیز دچار آتش سوزی گردند.
وی افزود: در جریان عملیات اطفای حریق، ۸ نفر از نیروهای آتش‌نشان مصدوم شدند و هم چنین یک نفر از مردم نیز دچار مصدومیت سطحی گردید.


مدیر کل میریت بحران خوزستان با اعلام این که علل حریق در پاساژ رضوان هنوز مشخص نیست، در مورد خسارت وارد شده تصریح کرد: معاون اقتصادی استاندار استان خوزستان برای پی گیری خسارت وارده به کسبه پاساژ رضوان و هم چنین بحث بیمه مغازه‌داران در محل حادثه حاضر شده است. قطعا در صورتیکه تعدادی از کسبه پاساژ رضوان اهواز بدون بیمه باشند، مساله پرداخت تسهیلات کم‌بهره به آنها باید پی گیری گردد. البته فعلا در مورد خسارت وارده نمیتوان اظهارنظر کرد.
حاجی زاده اظهار داشت: پس از حادثه پلاسکو، با دستگاههای اجرایی مثل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان جلساتی برگزار گردید تا نسبت به شناسایی ساختمانهای فرسوده که نیاز به ایمن‌سازی و استحکام‌سازی دارند اقدام گردد؛ این کار در حال انجام است و باید تسریع گردد.
وی با ابراز امیدواری نسبت بعدم تکرار حوادث مشابه آتش سوزی پاساژ رضوان مطرح کرد: شهرداری و هم چنین سازمان نظام مهندسی ساختمان باید تلاش بیش تری در بحث ایمنی ساختمانها بویژه سازه‌های قدیمی داشته باشند تا شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم.
منبع: ایسنا

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اردیبهشت ۹۶
1274 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0