به تاکید بر نقش محوری سازمان نظام مهندسی معدن

لزوم توجه به نقش معادن در توسعه اقتصادی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: معادن در هر شرایط اقتصادی می‌توانند در توسعه اقتصادی نقش موثری داشته باشند و باید به این نقش آنان توجه جدی داشت.

کد خبر: 6775 تاریخ انتشار: شنبه ۹ بهمن ۹۵ - ۴:۲۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: معادن در هر شرایط اقتصادی می‌توانند در توسعه اقتصادی نقش موثری داشته باشند و باید به این نقش آنان توجه جدی داشت.لزوم توجه به نقش معادن در توسعه اقتصادی

لزوم توجه به نقش معادن در توسعه اقتصادی

لزوم توجه به نقش معادن در توسعه اقتصادی

لزوم توجه به نقش معادن در توسعه اقتصادی

مهدی حمیدی اظهار داشت: امور غیر حاکمیتی در حوزه معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت به سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان واگذار شده و این کارها در راستای خصوصی سازی و کوچک کردن بدنه دولت‌ها است.

این مسئول ادمه داد: معادن استان زنجان در مناطق دور افتاده واقع شده و نزدیک شهر نیست و علاوه‌بر مشکل دور بودن این معادن مشکل دیگر این است که اکثر معادن استان کوچک مقیاس بوده و فقط معدن بزرگ سرب و روی انگوران در استان است که مقیاس بالایی دارد.

وی با اشاره به نقش موثر معادن در توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که  معادن نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان دارند و باید در راستای حل مشکلات صاحبان معادن و معدنکاران اقدامات اساسی انجام داد و قوانین جدیدی با توجه به شرایط جدید و وضعیت معادن در راستای بهبود وضعیت معدن‌ها تصویب و اجرایی کرد و یکی از بزرگ‌ترین مشکل بهره‌برداران در حوزه فعالیت خود، وجود معارضان محلی و روستایی است که با فرهنگ‌سازی حل می‌شود.

حمیدی یادآور شد: باید فرهنگ‌سازی کافی در زمینه فعالیت معدن به ویژه در بین روستاییان انجام شود و در صورت حمایت ارگان‌های ذی‌صلاح واحد فرآوری در کنار معدن ایجاد شده و با این اقدام هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد و ارزش افزوده بیشتری نصیب استان و معدنکاران زنجانی می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان تصریح کرد:  معدنکاری یکی از سخت‌ترین مشاغل در همه دنیا است و این سختی که در کار آنها است را با اجرای صحیح قوانین توسط مسئولان ذی‌ربط و تصویب قوانین صحیح و کارآمد، کاهش داد تا قوانین نیز مانع و سختی برای کار معدن نباشند.

وی در رابطه با استفاده از دستگاه‌های به روز و تکنولوژی جدید، اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های به روز و تکنولوژی جدید قیمت تمام شده استخراج مواد معدنی را کاهش می‌دهد و  یکی از رسالت‌های نظام مهندسی ارائه آموزش‌های به‌روز و تکنولوژی‌های جدید است که در این زمینه اقدامات زیادی در استان صورت گرفته است.

 

منبع: ایسنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۹۵
1514 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0