توجه به مهندسی فرهنگی تثبت کننده جایگاه شیراز به‌ عنوان پایتخت فرهنگی ریاست گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:

توجه به مهندسی فرهنگی تثبت کننده جایگاه شیراز به‌ عنوان پایتخت فرهنگی است

 ریاست گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعتقاد دارد که اگر بدنبال تثبیت جایگاه شیراز بعنوان پایتخت فرهنگی ایران هستیم باید به دو مولفه مهندسی ارزش و مهندسی فرهنگی توجه بیش تری کنیم.

کد خبر: 970207002 تاریخ انتشار: جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷ - ۱۰:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعتقاد دارد که اگر بدنبال تثبیت جایگاه شیراز بعنوان پایتخت فرهنگی ایران هستیم باید به دو مولفه مهندسی ارزش و مهندسی فرهنگی توجه بیش تری کنیم.

توجه به مهندسی فرهنگی تثبت کننده جایگاه شیراز به‌ عنوان پایتخت فرهنگی

توجه به مهندسی فرهنگی تثبت کننده جایگاه شیراز به‌ عنوان پایتخت فرهنگی

توجه به مهندسی فرهنگی تثبت کننده جایگاه  شیراز به‌ عنوان پایتخت فرهنگی است

طاهره نصر بیان کرد: امروز هویت شهری در شهری با پشتوانه غنی و ارزشمند تاریخی هم چون شیراز نادیده گرفته شده و و این اتفاق طی سالیانی رخ داده است که ما نیز حضور داشته ‌ایم.
وی با عنوان این که در خلق فضاهای شهری و بناهای معماری، نقش با اهمیت محیط زیست را فراموش کرده ایم، گفت: در بحث هویت، از فضاهای طبیعی غافل شده ایم و هم چنین در بسیاری از موارد فراموش کرده ایم که امنیت و ایمنی برای شهروندانی که قرار است در بافتهای مختلف شهر زندگی کنند باید در درجه اول اهمیت باشد.
این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز خطاب به شهردار شیراز گفت: طرحی نو در اندازید و به این بیاندیشید که چطور میتوان به فضاهای طبیعی، هویت و مؤلفه های شهر بیش تر توجه کرد.

توجه به مهندسی فرهنگی تثبت کننده جایگاه شیراز به‌ عنوان پایتخت فرهنگی

نصر، بزرگ ترین معضل شهرداریهای کشور را بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری دانست و گفت: در حال حاضر طرح ملی بازآفرینی و توانمندسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری کلید خورده است ولی برای حل بهتر این موضوع از مسئولین میخواهم که فقط یک شب در یکی از خانه های این بافت حضور داشته باشند تا بدانند چه معضلاتی در بافتهای فرسوده وجود دارد. بنظر من، ما مردمی که در بافتهای ناکارآمد شهری حضور دارند را فراموش کرده ایم.
نصر با تاکید بر این که تنها با توجه به مسایل فرهنگی نمیتوان این بافتها را سامان داد، خاطر نشان ساخت: شهرداری و نظام مهندسی باید در حل معضل بافتهای فرسوده و توانمندسازی آن ها دخالت داشته باشد.
رئیس گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان این که در ساخت و سازهای شهری با مسایل حقوقی مواجه هستیم، افزود: بخشی از این مسائل حقوقی به کمیسیون ماده ۱۰۰ و بخشی دیگر به طرح تفصیلی بر میگردد. در حالی که امروز طرحهای تفصیلی شکست خورده محسوب می گردند.
نصر با ابراز تاسف از این که باغ‌ های قصردشت شیراز در شرف نابودی است، یاد آور شد: با وجود این که گاهی اوقات موج خبری برای حفظ مجموعه باغات قصردشت درست میشود ولی با پدیده کمیسیون ماده صد این باغات در حال نابودی هستند.

منبع : فارس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اردیبهشت ۹۷
1099 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0