رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:

طرح‌های اکتشافی در آینده به نظام مهندسی معدن واگذار می‌شود/بخش معدن درگیر رکود!

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: طرح‌های اکتشافی، بهره‎برداری و گزارش‌های اکتشاف در آینده به نظام مهندسی واگذار خواهد شد.

کد خبر: 3234 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آذر ۹۵ - ۱:۰۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.irنادعلی اسماعیلی ظهر امروز در همایش فعالان اقتصادی استان همدان با بیان اینکه هدف از سفر بنده به استان‌ها شنیدن نقطه نظرات، مشکلات، پیشنهادات و… در حوزه معدن است، اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف سفر به استان‌ها دیدار با مسؤولان استان‌ها برای شناساندن سازمان نظام مهندسی است. واگذاری طرح‌های اکتشافی در آینده به نظام مهندسی معدن

واگذاری طرح‌های اکتشافی در آینده به نظام مهندسی معدن

طرح‌های اکتشافی

واگذاری طرح‌های اکتشافی در آینده به نظام مهندسی معدن

وی ضمن تشکر از تعامل خوب استان همدان بین سازمان نظام مهندسی و صنعت، معدن ادامه داد: سازمان نظام مهندسی سازمان نوپای است که وظیفه‌ای که قانون بر عهده این سازمان گذاشته بسیار سنگین است و بار اصلی معدن را به دوش خواهد کشید.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه امیدواریم به زودی دفاتر فنی را در استان همدان راه‌اندازی کنیم، ادامه داد: یکی از مباحثی که با توجه به اختیارات داده شده به نظام مهندسیمعدن موضوع نظام، انضباط و درست کاری است.

وی در رابطه با نظم، انضباط و درست کاری، تصریح کرد: اگر نظام و انضباط سرلوحه کار قرار داده نشود، آینده خوبی نخواهیم داشت، چراکه باید برمبنای اصول مهندسی کار خود را انجام داد حتی اگر خوشایند کسی نباشد.

اسماعیلی خطاب فعالان بخش معدن افزود: توصیه می‌کنم با توجه به کارهایی که تفویض اختیار شده طرح‌های اکتشافی، بهره‌برداری و گزارش‌های اکتشاف در آینده قطعا به نظام مهندسی واگذار خواهد شد.

وی در بحث آموزش و ارتقای وضع علمی بیان کرد: در سفرهای خود به استان‌ها از مسؤولان فنی و اعضای نظام مهندسی معدن درخواست می‌کنم که امروزه باید سطح علمی را بالا ببرد تا حرفی برای زدن داشت و بتوان بازوی قوی برای بهره‌برداران در معدن باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با تاکید بر اینکه بر مبنای قانون باید مسؤولان فنی در سازمان نظام مهندسی معدن و معادن خدمت کرده به نحوی که حرف اول و آخر را مسؤولان فنی بزنند، بیان کرد: مسؤولان فنی باید برای توانمند شدن بیشتر علم خود را بالا ببرید و بازوی اجرایی باشند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان فنی با درست کاری و قانون کار می‌کنند، تاکید کرد: به مسؤولان فنی توصیه می‌کنیم آموزش‌ها را جدی بگیرید و نظام مهندسی معدن نیز باید آموزش های علمی داشته باشد.

اسماعیلی خطاب به بهره‌برداران معدن، ادامه داد: بهره‌برداران هر کجا نقطه ضعف دیده و یا پیشنهاد دارند به سازماننظام مهندسی اعلام کرده تا بتوان برای رفع مشکلات و کمک‌ها به آنها قدم برداشت.

وی با بیان اینکه مسؤولان فنی در راستای کمک به بهره‌برداران فعالیت کرده تا بهره‌برداری به روش بهینه انجام شود، افزود: تعرفه‌هایی که برای حق الزحمه مسؤولان فنی تعریف شده بسیار ناچیز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به رکود بخش معدن در دو سال گذشته، ادامه داد: امیدواریم مشکلات رکود معدن رفع شده تا تجدید نظری در حق الزحمه‌های مسؤولان فنی داشته باشیم.

وی در رابطه با ارجاع کار، ادامه داد: سه اصل را باید سرلوحه کار قرار داد که یکی از این اصول صلاحیت است چراکه قانون گفته فرد صلاحیت‌دار باشد و کسی که صلاحیت نداشته باشد نمی‌توان مسئولیت داشته باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه اصل دوم ظرفیت همراه با عدالت است، بیان کرد: اگرچه در جامعه بیکاری وجود دارد اما مهندسان باید مهندسی خود را بر مبنایی که سازمان عرضه کرده تنظیم کرده و کمتر از آن نباشند.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداران، سرمایه‌گذاران یا اکتشاف‌گران پیش‌بینی‌هایی شده که بهره‌بردار اگر خود متخصص، عضو نظام مهندسی و صلاحیت‌دار هستید با یک درجه پایین‌تر قبول می‌شود خود مسؤول فنی معدن باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در پایان سخنانش با بیان اینکه از استان همدان گزارش حادثه‌ای وجود نداشته است، بیان کرد: در صورت بروز حادثه موضوع از مسؤول فنی معدن پیگیری می‌شود.

واگذاری طرح‌های اکتشافی در آینده به نظام مهندسی معدن

منبع: فارس

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۹۵
1161 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0