تعیین تکلیف صد و پنجاه معدن غیر فعال استان مازندران طی روزهای آینده تعیین تکلیف صد و پنجاه معدن غیر فعال استان مازندران طی روزهای آینده

تعیین تکلیف صد و پنجاه معدن غیر فعال استان مازندران طی روزهای آینده

تعیین تکلیف صد و پنجاه معدن غیر فعال استان مازندران طی روزهای آینده ، صورت می گیرد. اینکه مسؤولان استانی در این حوزه پی‌گیر مسائل باشند بسیار خوب است اما مصائب معدن در استان بسیار زیاد است

کد خبر: 990828004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹ - ۸:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تعیین تکلیف صد و پنجاه معدن غیر فعال استان مازندران طی روزهای آینده ، صورت می گیرد. اینکه مسؤولان استانی در این حوزه پی‌گیر مسائل باشند بسیار خوب است اما مصائب معدن در استان بسیار زیاد است

تعیین تکلیف صد و پنجاه معدن غیر فعال استان مازندران طی روزهای آینده

تعیین تکلیف صد و پنجاه معدن غیر فعال استان مازندران طی روزهای آینده
تعیین تکلیف صد و پنجاه معدن غیرفعال مازندران/ برگزاری مزایده برای واگذاری
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از تعیین تکلیف صد و پنجاه معدن غیر فعال استان مازندران طی روزهای آینده خبر داد و افزود:
تعیین تکلیف صد و پنجاه معدن غیرفعال مازندران/ برگزاری مزایده برای واگذاری
محمدرضا باطنی، رئیس خانه معدن مازندران در ارتباط با اظهارات احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در نشست شورای معدن استان مبنی بر این که معادن غیرفعال مازندران طی پانزده روز تعیین تکلیف شود، گفت: اینکه مسؤولان استانی در این حوزه پی‌گیر مسائل باشند بسیار خوب است اما مصائب معدن در استان بسیار زیاد است.
باطنی با بیان این که مشکلات حوزه معدن در دو حوزه بخش دولتی و خصوصی باید حل و فصل گردد، ادامه داد: در حوزه دولتی بروکراسی‌ های حاکم مانع فعالیت معدن‌کاران شده در حوزه بخش خصوصی چالش ‌های سرمایه‌گذاری و مشکلات از این دست مانع توسعه معادن در استان شده است.
وی افزود: بسیاری از معادن استان مشکلاتی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست و تعدادی از معارضان بومی مواجه هستند.
رئیس خانه معدن مازندران تصریح کرد: از طرفی در حال حاضر سرمایه‌گذاری در معادن استان به علت چالش ‌های اقتصادی سخت شده است با این حال باید تلاش کنیم که در این حوزه واقعا تلاش‌های مناسبی انجام گردد.
وی با بیان این که در حال حاضر دویست و بیست معدن در مازندران وجود دارد که کم‌تر از نصف آنها فعال هستند، گفت: بقیه معادن مشکل دارند که مربوط به معارضان محلی هستند.
سیدمجتبی مرتضوی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران نیز در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ساماندهی وضعیت معادن غیرفعال در استان، گفت: وزارت کشور طی دستوری به استانداران اعلام کرده که نسبت به ساماندهی معادن غیرفعال در استان اقدام گردد.
مرتضوی ادامه داد: این موضوع در شورای معدن استان مطرح شده و به سازمان صمت برای عارضه‌یابی وضعیت معادن استان کمک کردیم.
وی گفت: در این طرح قرار است معادنی که بنا به هر علتی نمی‌تواند فعالیت داشته باشد، سلب صلاحیت می ‌گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: اولین سری مزایده بیست و دو معدن غیرفعال طی این روزها برگزار می ‌گردد که در استان مازندران ضد و پنجاه معدن غیرفعال داریم که تعدادی از آنها به منابع ملی و منابع طبیعی بر می‌گردد که به هیچ وجه قابل کار نیست و بقیه بصورت مزایده واگذار می‌ گردد.
وی گفت: تعیین تکلیف معادن استان مازندران طی هفته آینده به استاندار باید ابلاغ گردد و چون بیشتر اقدامات حاکمیتی است معاونت معدنی سازمان صمت بیشتر درگیر این موضوع هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران در پاسخ به این پرسش که آیا تعیین تکلیف معادن استان طی پانزده روز قابل انجام است، تصریح کرد: این طرح طی این مدت شروع نشده قسمت عمده طرح انجام شده و برای ساماندهی این موضوع نیاز به همکاری بهره‌برداران داریم.
حسینعلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران، در نشست شورای معدن استان که حدود بیست روز گذشته در استانداری مازندران برگزار گردید، گفت: براساس بررسی ‌های صورت گرفته هجده معدن استان با مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی، دو معدن با مشکلات اوقافی و سی و‌ شش معدن با اتمام پروانه فعالیت روبرو هستند، ضمن اینکه از صاحبان بیست و دو معدن سلب صلاحیت شده، بیست و شش معدن با مشکل عدم انجام تعهدات مواجه هستند و فعالیت شانزده معدن نیز بخاطر تنش‌ های ناشی از تعارض محلی متوقف است.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آبان ۹۹
572 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0