اختصاص ده درصد از نمایشگاه صنعت ساخت و ساز به هوشمند سازی ساختمان رسول محققیان

اختصاص ده درصد از نمایشگاه صنعت ساخت و ساز به هوشمند سازی ساختمان

رسول محققیان مدیر برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، نمایشگاه کاشی، سرامیک، شیرآلات و سرویس ‌های بهداشتی با اشاره به رکود صنعت ساختمان طی سال‌ های گذشته، بخشی از زیرگروه‌ ها را از نمایشگاه صنعت ساختمان منفک کردیم، ولی امسال با برنامه ریزی دقیق و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نمایشگاه جامع صنعت ساختمان برنامه ریزی شد که این نمایشگاه از بیست و هفتم تا سی ام مهرماه در اصفهان برگزار می گردد.

کد خبر: 960710015 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ مهر ۹۶ - ۳:۵۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  رسول محققیان مدیر برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، نمایشگاه کاشی، سرامیک، شیرآلات و سرویس ‌های بهداشتی با اشاره به رکود صنعت ساختمان طی سال‌ های گذشته، بخشی از زیرگروه‌ ها را از نمایشگاه صنعت ساختمان منفک کردیم، ولی امسال با برنامه ریزی دقیق و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نمایشگاه جامع صنعت ساختمان برنامه ریزی شد که این نمایشگاه از بیست و هفتم تا سی ام مهرماه در اصفهان برگزار می گردد.اختصاص ده درصد از نمایشگاه صنعت ساخت و ساز به هوشمند سازی ساختمان

اختصاص ده درصد از نمایشگاه صنعت ساخت و ساز به هوشمند سازی ساختمان

اختصاص ده درصد از نمایشگاه صنعت ساخت و ساز به هوشمند سازی ساختمان

اختصاص ده درصد از  نمایشگاه صنعت ساخت و ساز به هوشمند سازی ساختمان

محققیان بیان کرد: یکی از اهداف اصلی هر نمایشگاه، ترویج شیوه‌ های مدرن، معرفی تکنولوژی و هم چنین فرهنگ سازی است از این رو نمایشگاه با ورود به مباحثی همچون فناوری‌ های نوین و ساختمان ‌های هوشمند، بهینه سازی مصرف انرژی و شیوه ‌های جدید نصب مصالح ساختمانی، به بالا بردن سطح کیفی صنعت ساختمان کمک می‌ کند.
وی گفت: البته موضوعاتی همچون فرهنگ سازی در سیمای شهری، تنها وظیفه نمایشگاه و یا سازمان نظام مهندسی نیست بهمین علت شرکت نمایشگاه آماده است غرفه‌ هایی را بصورت رایگان در اختیار تشکل‌ ها و سازمان‌ های مردم نهاد قرار دهد تا آنها این مطالبات را مطرح و لزوم و شیوه‌ های آن را ترویج کنند.
مدیر برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان به ممیزی خیلی دقیق در نمایشگاه امسال اشاره داشت و ادامه داد: طی تفاهم نامه با اداره استاندارد، نمایندگان آن‌ ها در ممیزی و بررسی مجوز شرکت‌ ها و محصولات آن ‌ها به نمایشگاه کمک می‌ کنند و در زمان نمایشگاه نیز در صورت مشاهده تخلف حتی مجوز پلمب غرفه را در اختیار دارند. از طرف دیگر کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان، قبل و حین نمایشگاه، نظارت‌ های کافی را اعمال میکند.
وی افزود: پیش از این نمایشگاهی را با عنوان فناوری‌ های نوین صنعت ساختمان، مقاوم سازی و سبک سازی برگزار می ‌شد که به علت وضعیت صنعت ساختمان متوقف گردید، ولی در بیستمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان ، ده درصد کل مشارکت کنندگان به حوزه فناوری ساختمان‌ های هوشمند و بهینه سازی مصرف انرژی اختصاص دارد.
نمایشگاه از ثروت ملی حمایت می‌ کند
در ادامه علی عموشاهی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در این نشست عنوان کرد: پانصد رسته بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم با صنعت ساختمان در ارتباط است و صنعت ساختمان یکی از شاخصه ‌های اصلی اقتصاد در هر کشور محسوب می‌ شود.
وی با تأکید بر این که اکنون شاخص تورم از بهره بانکی کم تر است و بهمین علت رغبت به سرمایه گذاری در صنعت ساختمان وجود ندارد، اظهار داشت: نمایشگاه صنعت ساختمان در چند سال گذشته در حوزه این صنعت خیلی مؤثر بوده به گونه‌ ای که به جرأت می‌ توان خاطر نشان کرد: بدون نمایشگاه بسیاری از اهداف ما انجام نمی ‌گرفت.

اختصاص ده درصد از نمایشگاه صنعت ساخت و ساز به هوشمند سازی ساختمان


عمو شاهی یاد آور شد: نقش نمایشگاه و رسانه ‌ها در این زمینه خیلی مهم و پررنگ است چراکه تولید کننده، تولید و یا تکنولوژی خاصی را ابداع و تهیه می‌ کند، ولی برای معرفی و شناساندن آن به فضا و فرصتی نیاز دارد که این مهم را نمایشگاه در اختیار تولیدکننده قرار می‌ دهد.
وی، نمایشگاه را بهترین حلقه واسط میان تولید کننده و مصرف کننده خواند و افزود: نمایشگاه‌ ها در واقع از ثروت ملی که دانش، تولید و تکنولوژی است حمایت می‌ کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به این که ساختمان یک موجود زنده ونیاز به رسیدگی و بررسی‌ های دوره ‌ای و مرتب دارد مطرح کرد: نباید بعد از اتمام ساختمان و صدور پروانه پایان ساخت، ساختمان را رها کرد.
عمو شاهی ابراز کرد:نگه داری و حفظ ایمنی ساختمان یک فرهنگ است و بازبینی‌ های دوره ‌ای آن باید به یک الزام و ضرورت تبدیل گردد. این در حالیست که اکنون هیچ اهرم قانونی برای حوزه نگه داری ساختمان وجود ندارد و ما به هیچ وجه نمی‌ توانیم مدیران و مالکان ساختمان را به انجام بررسی‌ های دوره ‌ای ملزم کنیم.
وی عنوان داشت: نمایشگاه می ‌تواند در ترویج فرهنگ ایمنی ساختمان و نگه داری آن خیلی موثر باشد.
لازم به ذکر است بیستمین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت ساختمان از بیست و هفتم الی سی ام مهرماه و سیزدهمین نمایشگاه کاشی، سرامیک، شیرآلات و سرویس‌ های بهداشتی از نوزدهم الی بیست و دوم مهرماه در محل نمایشگاه‌ های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار خواهد شد.
منبع : باخبر باش

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۹۶
1305 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0