جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه برگزاری گردهمایی

برگزاری گردهمایی سیستمهای اعلام حریق

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با هم کاری کمیسیون تخصصی برق سازمان اقدام به برگزاری" گردهمایی سیستمهای اعلام حریق" حضور اعضاء، ریاست و هیئت مدیره سازمان و مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در روز پنج شنبه چهارم خرداد در محل سالن سالن اجتماعات حمداله مستوفی سازمان برگزار گردید.

کد خبر: 960306006 تاریخ انتشار: شنبه ۶ خرداد ۹۶ - ۱:۰۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با هم کاری کمیسیون تخصصی برق سازمان اقدام به برگزاری” گردهمایی سیستمهای اعلام حریق” حضور اعضاء، ریاست و هیئت مدیره سازمان و مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در روز پنج شنبه چهارم خرداد در محل سالن سالن اجتماعات حمداله مستوفی سازمان برگزار گردید.برگزاری گردهمایی سیستمهای اعلام حریق

برگزاری گردهمایی سیستمهای اعلام حریق

برگزاری گردهمایی سیستمهای اعلام حریق

برگزاری گردهمایی سیستمهای اعلام حریق

در آغاز این آئین مهندس وثیق نیا ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در مورد ضرورت و لزوم اجرای مباحث مقررات ملی ساختمان بیان کرد: مجموعه ای از ضوابط، استانداردها و آئیننامه ها در مقررات ملی ساختمان در صلاحیتهای نظارت، محاسبه و اجرا گنجانده شده است که در راستای دفاع از حقوق بهره برداران باید مورد عنایت قرار گیرد.
وی گفت: مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان مصوب هیئت وزیران میباشد که دارای سه وجه الزامی بودن، اختصاری بودن و سازگاری با سطح کشور میباشد که البته در برخی از موارد با توجه به اقلیم محلی هر استان در کمیته ۴ نفره آن استان منطبق خواهد شد. این مباحث با توجه به اهمیت ویژه ای که دارد لازم الاجرا میباشد که خوشبختانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در اجرای مباحث مذکور همیشه پیش گام بوده است.
وثیق نیا در خاتمه در مورد مشکلات اعلام حریق در حوزه شهرسازی ادامه داد: در حوزه شهرسازی یکی از مشکلاتی که در مورد اعلام حریق با آن روبرو هستیم بحث کاربریهای نامتجانس در کنار کاربریهای دیگر میباشد که امیدواریم این موارد هم در مباحث مقررات ملی مورد توجه قرار گیرد.


در ادامه این آئین مهندس مجید زهر کش سخنران علمی این گردهمایی در مورد سیستمهای اعلام حریق اظهار داشت: سیستمهای اعلام حریق جزئی از سیستمهایی است که باید در کراکز داشته باشیم و روند ساخت و سازها و انوبه سازی و ایجاد ساختمانهای بلند موجب شده است که سیستمهای اعلام حریق نقش به سزایی را در این ساختمان ها داشته باشند.
وقتیکه یک ساختمان چندین طبقه با پارکینگ طبقاتی ساخته میشود باید دارای یک ارتباط منطقی میان این سیستم و سیستمهای دیگر از جمله برق مکانیک، کنترل سیستمها، آسانورها ،پله برق و غیره اشته باشد که آن مستلزم آن است که در غالب یک سیستم تعریف گردد و اجزای آن سیستم طبق استانداردها مشخص میشود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

 

خرید کتاب نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ خرداد ۹۶
1021 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0