کاهش هزینه‌ های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی استان اردبیل کاهش هزینه‌ های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی استان اردبیل

کاهش هزینه‌ های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی استان اردبیل

کاهش هزینه‌ های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی استان اردبیل ، اعلام شد. در سال حمایت از تولید به دنبال رفع موانع تولید و اشتغال هستیم

کد خبر: 010328003 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ خرداد ۰۱ - ۱۰:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش هزینه‌ های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی استان اردبیل ، اعلام شد. در سال حمایت از تولید به دنبال رفع موانع تولید و اشتغال هستیم

کاهش هزینه‌ های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی استان اردبیل

کاهش هزینه‌ های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی استان اردبیل
هزینه‌ های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی اردبیل کاهش می‌ یابد
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل بیان کرد: در سال حمایت از تولید به دنبال رفع موانع تولید و اشتغال هستیم که بدین منظور تفاهم نامه کاهش هزینه‌ های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی با سازمان نظام مهندسی پی گیری و عملیاتی می گردد.
محمد اهلی تصریح کرد: محاسبه تعرفه نظام مهندسی بر اساس مساحت است که این نوع محاسبه سبب افزایش هزینه‌های ساخت و ساز واحدهای تولیدی می‌ شود.
اهلی ادامه داد: طبق تعرفه‌های معمول، صدور مجوز نظارت و تایید نقشه های اجرایی ساخت و ساز واحدهای تولیدی از طرف سازمان نظام مهندسی که گاهاً برخی از این واحدهای تولیدی دارای متراژ بسیار بزرگی هستند، هزینه های سنگینی را برای سرمایه گذاران به دنبال دارد.
وی گفت: برای حل این مشکل، پی گیری ها برای تفاهم با سازمان نظام مهندسی ساختمان آغاز شده است که خوشبختانه با همکاری این سازمان و با مساعدت دستگاههای ذی ربط، به زودی تفاهم نامه کاهش هزینه‌ های مهندسی واحدهای تولیدی با سازمان نظام مهندسی ساختمان منعقد و عملیاتی خواهد شد.
وی گفت: طبق این تفاهم، هزینه های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی نسبت به متراژ آن از ده تا شصت و پنج درصد تعرفه های معمول کاهش خواهد یافت تا شاهد ترغیب سرمایه گذاران برای اجرای طرحهای تولیدی در شهرک های صنعتی باشیم.
اهلی در خاتمه اشاره ای هم به هزینه های صدور مجوز احداث ساختمان در شهرکهای صنعتی کرد و گفت: هزینه های صدور مجوز احداث ساختمان در شهرکهای صنعتی کاملا رایگان است که این موضوع زمینه ساز کاهش هزینه های ساخت و ساز واحدهای تولیدی شده است.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ خرداد ۰۱
413 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0