اردکانیان باب همکاری متخصصین کشاورزی با وزارت نیرو را باز کند ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مطرح کرد:

اردکانیان باب همکاری متخصصین کشاورزی با وزارت نیرو را باز کند / ده درصد مصرف آب را کاهش دهیم

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: انتظار داریم دکتر اردکانیان باب همکاری از طریق استفاده از نیروهای متخصص سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را باز کرده تا این متخصصین هم به کمک وزارت نیرو آیند.

کد خبر: 960802004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آبان ۹۶ - ۸:۰۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: انتظار داریم دکتر اردکانیان باب همکاری از طریق استفاده از نیروهای متخصص سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را باز کرده تا این متخصصین هم به کمک وزارت نیرو آیند.اردکانیان باب همکاری متخصصین کشاورزی با وزارت نیرو را باز کند

اردکانیان باب همکاری متخصصین کشاورزی با وزارت نیرو را باز کند

اردکانیان باب همکاری متخصصین کشاورزی با وزارت نیرو را باز کند

اردکانیان باب همکاری متخصصین کشاورزی  با وزارت نیرو را باز کند / ده درصد مصرف آب را کاهش دهیم

«احمد کبیری» ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: دکتر رضا اردکانیان گزینه پیشنهادی برای تصدی پست وزارت نیرو دارای ۲ ویژگی خاص است؛ یکی شناخت بخش انرژی آب و برق کشور به علت این که وی از سطوح مدیریت میانی وزارت نیرو کار خود را شروع کرده و تا سطوح بالا مانند معاونت و قائم مقام وزیر ارتقا پیدا کرده و دارای شناخت خوبی از بخش آب و برق کشور است و از طرفی نیز شناخت خوبی است که از تشکیلات و منابع انسانی و متخصصان این وزارت خانه دارد که میتواند در موفقیت وی خیلی موثر باشد.
کبیری با بیان این که اردکانیان نیروی خارج از وزارت نیرو نبوده و کاملا به مشکلات آب و برق کشور احاطه دارد، ادامه داد: سطوح عالی تحصیلی و تصدی پست‌ های بین المللی در حوزه آب نیز از دیگر ویژگیهای اردکانیان است که وی را نسبت به گزینه های سایر وزارت خانه ها متمایز میکند.
وی با بیان این که جمیع این ویژگیها موجب خواهد شد تا اردکانیان بعنوان یک وزیر موفق در کابینه دولت دوازدهم ظاهر شود، افزود: متاسفانه دولتهای گذشته سبب شدند تا بخش بسیاری از منابع اعتباری دولتی به هدر رود و در حال حاضر دولت دوازدهم با کمبود شدید منابع اعتباری روبرو است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: دولت بایستی در تمام بخشها نگاه خود را اصلاح کرده و ضمن تغییر سیاستهای سرمایه گذاری خود، سعی کند تا سرمایه گذاران بخش داخلی و خارجی را برای ورود به حیطه سرمایه گذاری در پروژه های عظیم ترغیب کند.
وی عنوان کرد: استفاده از پتانسیل نیروی انسانی متخصص در بخش آب و برق و ایجاد اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این ۲ بخش میتواند ضمن جبران کمبود منابع مالی دولتی موجب گردد تا برنامه های اردکانیان هم به خوبی اجرایی گردد.
کبیری گفت: در زمان وزارت مهندس حمید چیت چیان این حرکتها و استفاده از پتانسیل سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع شده است اما واقعیت اینست که ابتدا بایستی اعتماد بخش خصوصی نسبت به بازگشت سرمایه اش را جلب کرد و سپس به تدریج سرمایه گذاریها را از دوش دولت برداشت تا دولت بتواند بیش تر بوظیفه اصلی خود یعنی سیاستگذاری و نظارت بپردازد.

اردکانیان باب همکاری متخصصین کشاورزی با وزارت نیرو را باز کند


او با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی و تاکید بر ضرورت تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه های ملی بمنظور ترمیم کسری بودجه های عمرانی کشور، خاطر نشان کرد: در صورتیکه اردکانیان بتواند از سد مجلس بگذرد بایستی استفاده از پتانسیل فکری دیگر سازمانها را نیز در دستور کار خود قرار دهد و راه را برای ورود نیروهای متخصص از سایر مجموعه های دولتی به وزارت نیرو آسان کند.
وی با بیان این که مهمترین مشکل کشور در شرایط بحرانی آب مشکل مصرف است، ابراز کرد: اگر نگاه ما به سمت افزایش بازدهی و بهره وری آب باشد لزوم حضور مهندسان تحصیل کرده ای که میتوانند با هزینه های کم خدمات کارشناسی مفید تری را به بهره بردار ارائه دهند مشخصتر خواهد شد.
کبیری اظهار داشت: اردکانیان بایستی برای رفع چالش آب کشور از پتانسیل فکری دیگر سازمانها هم استفاده کند.
وی با بیان این مطلب که “انتظار داریم دکتر اردکانیان باب همکاری از طریق استفاده از نیروی های متخصص سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را باز کرده تا این متخصصین هم به کمک وزارت نیرو آیند”، بیان داشت: کمکهای نظام مهندسی بیشتر فنی و آموزشی است و اگر بتوانیم مصارف آب کشور را با به کارگیری دانش و تکنولوژی جدید تا ده درصد کاهش دهیم این امر سبب تحولی در وضعیت منابع آبی کشور خواهد شد.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آبان ۹۶
1010 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0