همایش درختکاری، یادبود شهدای مهندس، در محل باغ پارک نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی همایش درختکاری، یادبود شهدای مهندس، در محل باغ پارک نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی

همایش درختکاری، یادبود شهدای مهندس، در محل باغ پارک نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی

همایش درختکاری، یادبود شهدای مهندس، در محل باغ پارک نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی ، برگزار شد. مسئله درخت و درختکاری همواره در طول تاریخ ، حائز اهمیت بوده است

کد خبر: 991222001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ اسفند ۹۹ - ۶:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، همایش درختکاری، یادبود شهدای مهندس، در محل باغ پارک نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی ، برگزار شد. مسئله درخت و درختکاری همواره در طول تاریخ ، حائز اهمیت بوده است

همایش درختکاری، یادبود شهدای مهندس، در محل باغ پارک نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی

همایش درختکاری، یادبود شهدای مهندس، در محل باغ پارک نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی
برگزاری همایش درختکاری «یادبود شهدای مهندس » در محل باغ پارک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی
جهمایش درختکاری به مناسبت پانزدهم اسفند روز درختکاری و برای بزرگ‌داشت شهدای مهندس استان با حضور پدر شهید مدافع حرم مهندس وحید فرهنگی والا و فرزند مهندس شهید حاج بهروز پورشریفی و نیز تنی چند از مسئولان استانی درمحل محوطه باغ پارک سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد.
در این مراسم علی طوماری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، با اشاره به وجود نمایندگی این سازمان در تبریز و سیزده شهرستان دیگر آذربایجان شرقی، بیان کرد: ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به متراژ یازده هزار مترمربع بوده که ۲ هزار مترمربع آن به فضای سبز و کاشت درخت اختصاص یافته است.
طوماری با عنوان این‌ که مسئله درخت و درختکاری همواره در طول تاریخ ، حائز اهمیت بوده است، ادامه داد: ایجاد فضای سبز و حفاظت از محیط زیست، وظیفه آحاد مردم بوده و مهندسان نیز از این قائده مستثنی نیستند.
رئیس سازمان استان هم‌چنین با اشاره به عضویت سی و دو هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، گفت: مهندسان شهید نقش مهمی را در دفاع از وطن و آرمان ‌های نظام داشتند که شهید مهندس فرهنگی شهید مدافع حرم و نیز شهید مهندس حاج بهروز پور شریفی یکی از این شهدایی بودند که به وجود مطهر این شهیدان بعنوان مهندسان شهید افتخار می‌کنیم.
وی هم‌چنین با اشاره به مصرف بالای انرژی در ساختمان‌ها گفت: ساختمان ها، کارخانجات و خودروها یکی از بزرگ‌ترین مصرف کننده های انرژی و نیز به عنوان یکی از منابع آلاینده محیط زیست محسوب می گردند، هم‌چنین با توجه به اینکه در کشور ما انرژی با قیمت نازل دراختیار مردم و مصرف کننده قرار می گیرد به همین علت از نظر اقتصادی برای مصرف کننده دارای اهمیت نیست.
طوماری تصریح کرد: از طرفی به علت رعایت مبحث نوزدهم و سایر موارد مورد بحث مسائل مربوط به عایق کاری در فروش ساختمان اثرگذار نیست، بنابراین از طرف دولت بایستی دراین زمینه تدابیری از جمله ارایه برخی مشوقها برای تولید کننده و مصرف کننده اندیشیده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه مراسم گفت: عمده مشکل ما، ندیدن آینده و نگاه ضعیف به بحث توسعه پایدار است که با ادامه این روند، توسعه شهر تبریز در آینده نادیده گرفته می‌شود.
جواد رحمتی، با عنوان این ‌که برنامه ریزی و نگاه فنی و علمی به بحث “توسعه” باعث جلوگیری از یکسری تبعات در آینده می‌شود، افزود: کلانشهر تبریز با وجود این‌که زمانی بعنوان یک باغشهر در میان سایر شهرها شناخته می ‌شد، اما اکنون با مشکل آلودگی هوا روبرو است که ناشی از دخالت نابجا در طبیعت و برنامه ریزی‌ های غلط مسئولان بوده است.
رحمتی تصریح کرد: این رویه اشتباه باعث شده تا در سال گذشته، تبریز نه روز از کل سال را با هوای کاملا ناپاک سپری کند و چندین روز دیگر نیز هوایی نامناسب برای گروه‌های حساس داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بهبود وضعیت فضای سبز و عبور از بحران آلودگی هوا، وظیفه‌ای است که بایستی به دست مهندسان و برنامه ریزان شهری و منطقه‌ای حل گردد، افزود: همواره در زمانی که بحث ایثار و دفاع از کیان مملکت مطرح شده است، با دفاع از خاک وطن و بازدارندگی دشمن خوب عمل کردیم اما متاسفانه در بحث توسعه، منفعلانه جلو رفتیم و در گذشته نیز اقدام به ساخت کارخانه‌هایی کردیم که اکنون بایستی تمامی مردم بسیج شوند تا جلوی تبعات این تصمیم گرفته شود. وی گفت: زمانی فضای سبز تبریز زبانزد خاص و عام بود اما ما به مرور این باغات و فضای سبز را از بین بردیم و حال به دنبال توسعه و بازگردانی همان فضای سبز در کوه عون ابن علی هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با عنوان این‌که وقتی منابع محدود هستند، همه به سمت استفاده درست و اصولی از منابع می‌روند، افزود: اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان تنها برای روکش آسفالت‌ محورهای مختلف استان لازم است، در حالی که اعتبار سالانه تخصیص یافته به بخش آسفالت استان، هشتاد میلیارد بوده که چندین سال طول می‌کشد تا به شرط سالم ماندن آسفالت ‌های دیگر، به ترمیم این موراد بپردازیم. در این راستا مهندسی به داد ما می ‌رسد تا عملکرد بهتری در جهت بهبود کیفیت اجرا، استفاده درست از مصالح و تولید مصالح درست و استاندارد داشته باشیم.
رحمتی متذکر شد: می‌توان در راستای افزایش فضای سبز تبریز، برخی جرایم را به سمت حفاظت از محیط زیست و کاشت درخت برد یا کارخانجات مستعد را وادار به اختصاص پانزده درصد از سطح خود به فضای سبز کرد و حتی در این راستا شهرداری می‌ تواند برای کارخانجات مستقر در اطراف شهر تبریز، مکان مشخصی برای کاشت درخت اختصاص دهد که این سیاست‌ ها را می‌توان در کشورهای مختلفی مشاهده کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اسفند ۹۹
440 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0