تصویب اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان با همراهی مجلس شورای اسلامی تصویب اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان با همراهی مجلس شورای اسلامی

تصویب اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان با همراهی مجلس شورای اسلامی

تصویب اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان با همراهی مجلس شورای اسلامی ، خبر داده شد. سند جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور گرداوری می‌ گردد

کد خبر: 991018002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ دی ۹۹ - ۹:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تصویب اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان با همراهی مجلس شورای اسلامی ، خبر داده شد. سند جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور گرداوری می‌ گردد

تصویب اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان با همراهی مجلس شورای اسلامی

تصویب اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان با همراهی مجلس شورای اسلامی
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد:
سند جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور گرداوری می‌ گردد
محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سند جامع مهندسی کشور گرداوری می گردد، از تصویب اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان با همراهی مجلس خبر داد.
محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در دومین جلسه شورای هفتم شورای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان که عصر روز گذشته شانزدهم دی‌ماه در ساختمان دادمان تشکیل گردید، با اشاره به این که در قالب شورای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان چند هدف عمده از سوی وزارت راه و شهرسازی پی‌گیری می‌ گردد، بر همراهی صاحبنظران در این مورد، تاکید کرد.
وی یکی از اهداف کلان را در شورای تدوین مقررات ملی ساختمان توجه به کیفی‌سازی در صنعت ساختمان برشمرد و گفت: در سنوات گذشته کم‌تر به موضوعات کیفی در صنعت ساخت و ساز توجه شده است که باید این توجهات افزایش یابد.
محمودزاده از دیگر موضوعات را گرداوری سند جامع مهندسی کشور عنوان کرد و افزود: درخواستی از وزیر داشتیم تا به شکل ابلاغیه ارایه و ملاک‌عمل قرار بگیرد. بدین معنا مقرر گردید تا در تمامی رشته های ساختمان بتوانیم مقررات ملی ساختمان را داشته باشیم و سند جامعی را طراحی و گرداوری کنیم که مجموعه مهندسی کشور در این اسناد خلاصه گردد و به شکل ویژه بتواند ملاک‌عمل جامعه مهندسی کشور باشد.
معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: سند کلی تحت عنوان سند جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور در حال تهیه است.
محمودزاده بر همکاری و همراهی تمامی صاحبنظران برای گرداوری سند جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور تاکید کرد و گفت: در مورد اصلاحات قانون نظام مهندسی ساختمان کشور بعد از بیست و پنج سال اصلاحات وزارت راه و شهرسازی و موازی کاری ‌ها در جلسات متعدد با کمیته تخصصی در مجلس بررسی شده است و با موافقات اعضای مجلس مقرر گردیده تا اصلاحات قانون از طرف وزارت راه و شهرسازی ملاک تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.
وی هم‌چنین از اصلاح تمامی بخشنامه و دستورالعمل‌های مهندسی در کشور خبر داد و افزود: در حوزه مقررات ملی و کنترل ساختمان، بیشترین رویکرد ما غیر از ادامه دادن وضع موجود، روی گرداوری مباحث جدید است تا بتوانیم ابهاماتی را که در برگزاری برخی از آزمون ‌ها و منابع آزمون با آن دست به گریبان هستیم برطرف کرده و به شفافیت دست یابیم.
محمودزاده با یادآوری این مطلب که تقریبا سالی یک یا دو بار آزمون ورود به حرفه مهندسی برگزار می ‌گردد، گفت: در برخی از رشته ها از جمله شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک، جواب‌های متناقضی وجود دارد. به همین خاطر بر گرداوری دستورالعملهای جدید که ملاک آزمونها قرار بگیرد به جمع بندی رسیده‌ایم. انتظار است با توجه به تجاربی که صاحبنظران عرصه ساخت و ساز دارند، بتوانیم کیفی سازی را ملاک ساخت و سازهای آتی قرار دهیم.
معاون مسکن و ساختمان برخی از موضوعات مهندسی را در ارتباط نزدیک با علوم اجتماعی، موضوعات زیست محیطی و زیبایی شناسی برشمرد و بار دیگر بر گرداوری مقررات جدید کنترل ساختمان با رویکرد کیفی سازی تاکید کرد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ دی ۹۹
1119 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0