به کار گیری ظرفیت مهندسی کشاورزی در بخش آب و خاک گلستان ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان بیان کرد

به کار گیری ظرفیت مهندسی کشاورزی در بخش آب و خاک گلستان

ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان بیان کرد: انتظار داریم که از ظرفیت دانش آموخته های حوزه آب و خاک این سازمان در توسعه کشاورزی استان به ویژه از طرف جهاد کشاورزی و امور آب بیش تر استفاده گردد.

کد خبر: 970420002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ تیر ۹۷ - ۹:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان بیان کرد: انتظار داریم که از ظرفیت دانش آموخته های حوزه آب و خاک این سازمان در توسعه کشاورزی استان به ویژه از طرف جهاد کشاورزی و امور آب بیش تر استفاده گردد.

به کار گیری ظرفیت مهندسی کشاورزی در بخش آب و خاک گلستان

به کار گیری ظرفیت مهندسی کشاورزی در بخش آب و خاک گلستان

ظرفیت مهندسی کشاورزی در بخش آب  و خاک گلستان به کارگرفته شود

حسین عابدی گفت: چهارصد و هشتاد نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان را دانش آموخته های آب و خاک تشکیل میدهند که میتوانند در قالب هجده شرکت ثبت شده در اجرای طرحها با این دستگاهها همکاری کنند.
عابدی با گلایه از به مشارکت نگرفتن سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در اجرای طرحهای آب و خاک تصریح کرد: ارائه آموزش آبیاریهای نوین در بخش کشاورزی به بهره برداران و مشاوره به پیمانکاران طرهای آب و خاک از جمله ظرفیتهای قابل استفاده است.
وی هم چنین عمل به تبصره سه ماده هشتاد و سه و پرداخت سهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را خواستار شد و ادامه داد: یکی از بندهای قرارداد در طرحهای بخش کشاورزی در زمان انعقاد قرارداد؛ پرداخت سهم ۲ درصدی به حساب این سازمان برای ارائه خدمات به شرکتها بوده که باید عملیاتی گردد.
رییس نظام مهندسی کشاورزی گلستان، ازسر گیری مجدد همکاری کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی در اخذ استعلام از منابع طبیعی، اخذ استعلام تغییر کاربری اراضی با همکاری مدیریت اموراراضی جهاد کشاورزی، پیگیری قرار داد برای عملیاتی شدن ۲ طرح پایلوت در حوزه معدن و چاه آب با شرکت آب منطقه ای را از جمله برنامه های در دست اقدام این سازمان در استان عنوان کرد.

به کار گیری ظرفیت مهندسی کشاورزی در بخش آب و خاک گلستان

عابدی اظهار داشت: اجرای فعالیتهای اقتصادی درایجاد گلخانه، پرورش میگو در سایت گمیشان، پی گیری برنامه های رفاهی برای اعضای نظام مهندسی، برپایی دوره های آموزشی، اجرای بیمه ماشینهای کشاورزی از جمله تراکتور، اتعقاد قرارداد با دستگاهها از جمله شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در ایجاد فضای سبز، استانداری در برپایی دوره های آموزشی این بخش و حمایت از سرمایه گذار در اخذ استعلام از دیگر برنامه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در سال جاری است.
به گفته عابدی؛ در استان گلستان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دارای ۸ هزار و ششصد عضو دانش آموخته کشاورزی و منابع طبیعی در بیست و دو رشته تحصیلی است که پنجاه درصد از این جمعیت را زنان تشکیل میدهند.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سال هشتاد در راستای اجرای اصل چهل و چهار قانون اساسی و برون سپاری خدمات تشکیل و فعال گردید.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای ۱ میلیون و هشتصد و شصت و نه هزار نفر جمعیت است که اقتصاد اصلی ساکنان آن را کشاورزی در حدود ششصد و پنجاه هزار هکتار و نیز دامپروری تشکیل میدهد.
ظرفیت عرصه های منابع طبیعی گلستان نیز افزون بر هشتصد هزار هکتار مرتع و بیش از چهارصد و پنجاه و دو هکتار جنگل است.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی نقشه برداری  pdf

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۹۷
1425 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0