انتقاد استاندار :

انتقاداستاندار از نظام مهندسی لرستان/تخلف در ساخت‌وسازها زیاد است

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،خرم آباد- استاندار لرستان گفت: نظام مهندسی ساختمان استان هیچ گزارشی در مورد تخلفات صورت گرفته در حوزه ساخت و ساز نمی دهد

کد خبر: 218 تاریخ انتشار: شنبه ۱ آبان ۹۵ - ۳:۰۴ ب.ظ

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،خرم آباد- استاندار لرستان گفت: نظام مهندسی ساختمان استان هیچ گزارشی در مورد تخلفات صورت گرفته در حوزه ساخت و ساز نمی دهد در حالی که این تخلفات در سطح شهر به وفور دیده می شود. انتقاداستاندار از نظام مهندسی لرستان

، هوشنگ بازوند ظهر پنجشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان از خاموش بودن چراغ های محور خرم آباد – دورود انتقاد کرد و اظهار داشت: چند شب گذشته هنگام عبور از محور خرم آباد – دورود متوجه شدیم بسیاری از چراغ های این محور خاموش بوده که در تماس تلفنی با مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل لرستان و فرماندار خرم آباد در خصوص علت خاموش بودن چراغ های این محور گفته شد که مدیرکل راه و شهرسازی استان این محور را همین گونه خاموش تحویل داده است.

انتقاداستاندار از نظام مهندسی لرستان

سازمان نظام مهندسی لرستان

۵۰ درصد چراغ های محور خرم آباد – دورود خاموش است

وی افزود: حداقل ۵۰ درصد چراغ های محور خرم آباد – دورود خاموش هستند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه برای روشن کردن هر کیلومتر از این محور حدود ۵۰ میلیون تومان باید هزینه شود، افزود: نمی شود که با وجود صرف این همه هزینه برای تامین روشنایی محورها چراغ های آن خاموش باشد و چه کسی متولی این کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در پاسخ به این انتقاد استاندار لرستان گفت: این اقدامات همگی جزء برنامه های حوزه راهداری بوده ولی مشکلی که باعث خاموش بودن برخی چراغ های این محور شده پایان یافتن زمان قرارداد نگهداری از چراغ های این محور توسط بخش خصوصی است.

علی علیخانی افزود: در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید بوده تا اقدامات خود در این محور را به روز رسانی کنند.

وی اضافه کرد: علت قطع برق برخی از چراغ های این محور ممکن است به علت قطع شدن برق محل در آن زمان و یا به دلیل خرابی سیستم روشنایی باشد.

استاندار لرستان: توجیه ها را نمی پذیریم

استاندار لرستان بعد از شنیدن توجیه های مدیرکل راه و شهرسازی استان به کنایه گفت: این نشان می دهد که سیستم خیلی خوب کار می کند که با یک تغییر اینهمه خاموشی در محور به وجود می آید.

وی از فرماندار خرم آباد خواست معاون خود و مدیرکل راه و شهرسازی استان برای بررسی تعداد تیرهای چراغ برق خاموش شده در محور خرم آباد – دورود را به محل مورد نظر بفرستد.

فرماندار خرم آباد نیز در این رابطه گفت: قرار شده با توجه به اینکه پیمانکار جدید هنوز مشخص نشده است طی امشب شرکتی برای رفع نواقص این محور اقدام کرده سپس محور را به پیمانکار جدید تحویل دهند.

حبیب الله خجسته پور افزود: با توجه به اینکه کنار رفتن پیمانکار قبلی و تعیین نشدن پیمانکار جدید با انتقال شرح وظایف ادارات همزمان شده این مشکل ایجاد شده است ولی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قول داده مشکل خاموش بودن چراغ های محور خرم آباد – دورود را تا پایان امشب برطرف کنند.

استاندار لرستان گفت: ما توجیه همزمان بودن این انتقال وظایف را قبول نداریم زیرا یک مدیر همواره باید برنامه داشته باشد و نمی توان گفت به علت جابه جایی برخی خدمات قطع شده است.

کمیسیون های ماده ۱۰۰ به قتلگاهی برای ضوابط شهرسازی تبدیل شده است

در بخش دیگری از این جلسه معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان به موضوع نحوه اجرای ساخت و سازها در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در شهر خرم آباد در خصوص بحث استحکام بنا، اجرای ضوابط شهرسازی و نظارت بر اجرای بناها دغدغه هایی وجود دارد زیرا با وجود کوچکترین چالش ممکن است خسارات سنگینی وارد شود.

انتقاداستاندار از نظام مهندسی لرستان

سید سعید شاهرخی افزود: از اداره کل مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان درخواست می شود نسبت به موضوع ساخت و سازها در استان حساسیت به خرج دهند.

وی بیان داشت: عمدتا کمیسیون های ماده ۱۰۰ به قتلگاهی برای ضوابط شهرسازی و ادول از استانداردهای ساخت و ساز تبدیل شده اند و این یک چالش بزرگ است.

انتقاد استاندار از سازمان نظام مهندسی لرستان

استاندار لرستان با اشاره به اینکه برای ساختن ساختمان های دولتی طراحی ها را بسیار دست بالا انجام می دهند،  گفت: در بازدید از ساختمان اداره کل منابع طبیعی استان به نظر می رسد که این ساختمان برای ۸۰ طبقه طراحی شده است و این مصداق بارز افراط است.

بازوند افزود: برای طراحی ساختمان ها یا زیادی افراط و یا زیادی تفریط می شود و در طراحی ساختمان های دولتی آنقدر  طراحی دست بالا گرفته می شود که ۴۰ درصد پول الکی در این زمینه خرج می شود.

وی اضافه کرد: نظام مهندسی ساختمان استان نیز هیچ گزارشی در مورد تخلفات صورت گرفته در حوزه ساخت و ساز نمی دهد در حالی که این تخلفات در سطح شهر به وفور دیده می شود.

انتقاداستاندار از نظام مهندسی لرستان

شهرداران ضوابط طرح های تفضیلی را رعایت نمی کنند

مدیرکل مسکن و شهرسازی لرستان در رابطه با نحوه نظارت بر ساخت و سازها گفت: سازمان نظام مهندسی چک لیست هایی در اختیار داشته که مباحث ماده ۲۱ و ۱۹ را کنترل می کند.

علی علیخانی افزود: گلایه ای که از شهرداران داریم عدم رعایت طرح های تفضیلی بوده زیرا اگر این طرح ها به خوبی اجرا و رعایت شوند بسیاری از تخلفات حوزه ساخت و ساز برطرف می شود.

وی اضافه کرد: ما به عنوان یک دستگاه نظارتی مکاتبات متعددی با شهرداران داشته ایم که امیدواریم شهرداران مطابق طرح های تفضیلی مصوب شده ادقام کنند.

انتقاداستاندار از نظام مهندسی لرستان

بهاروند نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی لرستان گفت: در طول سال جاری با همکاری اداره کل پدافند غیر عامل استان نسبت به برگزاری کلاس های توجیهی و آموزشی برای تمامی مهندسین عضو سازمان اقدام کرده ایم و چک لیست های فنی که در رشته های چهارگانه به سازمان ابلاغ شده در کمیته های تخصصی در حال بررسی و ویرایش برای اجرا هستند.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی لرستان دومین استان کشور در زمینه ورود به اجرای ضوابط پدافند غیر عامل بوده است.

انتقاداستاندار از نظام مهندسی لرستان

منبع: خبر گزاری فارس 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

انتقاداستاندار از نظام مهندسی لرستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آبان ۹۵
1576 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0