پاسخ به ابهامات توسط رئیس معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان پاسخ به ابهامات توسط رئیس معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان

پاسخ به ابهامات توسط رئیس معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان

پاسخ به ابهامات توسط رئیس معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان ، صورت گرفت. استخدام‌ های خودسرانه در زمان اطلاع از برکناری!

کد خبر: 000817006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آبان ۰۰ - ۹:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پاسخ به ابهامات توسط رئیس معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان ، صورت گرفت. استخدام‌ های خودسرانه در زمان اطلاع از برکناری!

پاسخ به ابهامات توسط رئیس معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان

پاسخ به ابهامات توسط رئیس معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان
رئیس معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان ابهامات را پاسخ دهد/ استخدام‌ های خودسرانه در زمان اطلاع از برکناری!
عضو دوره پنجم هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان بیان کرد: رئیس برکناره شده سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان باید پاسخ‌گوی پرسش ها و ابهاماتی که برای جامعه فرهیخته مهندسین به وجود آمده است، باشد و در خصوص عملکرد خود و استخدام‌ های خودسرانه ماه قبل را یعنی دقیقاً در گرماگرم عزلش توضیح دهد.
محمدرضا جابرى‌نسب گفت: پروانه اشتغال ریاست معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان در دوره هشتم به‌علت تخلف در این سازمان از طرف وزیر محترم راه و شهرسازی تعلیق شده است ولی جالب است هنوز هم وی با بی‌پروایی، تخلفات را حاشا می ‌کند و به‌ دنبال پاک کردن صورت مسأله است و فکر می ‌کند با چند برنامه کلاب‌هاوس و متون جنجالی و لفاظی، می‌ شود در مقابل کرامت جامعه مهندسین، این همه تخلفات را تطهیر کرد.
جابری نسب گفت: رئیس برکناره شده سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان باید پاسخ‌گوی پرسش ها و ابهاماتی که برای جامعه فرهیخته مهندسین به وجود آمده است، باشد و در مورد عملکرد خود و دلیل کنار گذاشتنش در سال ۸۹-۹۰، زمانی که نائب‌رئیس سازمان نظام مهندسی بوده‌اند تا تعلیق اخیر پروانه اشتغالش و استخدام‌ های خودسرانه ماه قبل را یعنی دقیقاً در گرماگرم عزلش توضیح دهد.
وی ادامه داد: این استخدام ‌ها در شرایطی انجام شده است که حکم تعلیق وی از طرف وزیر محترم صادر شده بود اما رئیس سابق نظام مهندسی ساختمان اذعان می‌دارد که این حکم با تاخیر از سوی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان به او ابلاغ شده است.
عضو دوره پنجم هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان اضافه کرد: جالب است بدانید در دولت ‌های نهم و دهم که به مراتب، پروانه ‌های ساخت و ساز بیشتری نسبت به دولت روحانی صادر می‌شد و نظارت و اجرا در سطح وسیع‌تری صورت می‌گرفت، تعداد کارکنان سازمان در تمامی هرمزگان، چهل و شش نفر بود اما اکنون که ساخت و سازها به یک دهم کاهش یافته است، تعداد کارمندان سازمان در استان به نود و پنج نفر رسیده است. استخدام این حجم از نیرو با چه علل و منطقی انجام شده است؟.
وی گفت: وقتی هیچ‌گونه مطالبه‌گری از سوی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان نباشد نتیجه‌اش بهتر از این نخواهد بود چراکه اتفاقات سال ‌های اخیر که در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان رخ داده است به نفع مهندسان نیست.
عضو دوره پنجم هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان اضافه کرد: افشاگری ‌های اخیر در مورد سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان، قطره‌ای از دریاست چراکه خبرنگاران این رسانه مردمی شاید کم‌تر از ده درصد خبرها و اتفاقات سازمان را مطلع باشند.
جابری نسب تصریح کرد: سؤوال اینجاست؛ ۵ درصد از مبالغ شناسنامه فنی – ملکی و تمام واریزی‌هایی که از جیب اعضا و مهندسین محترم به حساب سازمان نظام مهندسی پرداخت ‌شده است که ظرف چند سال تبدیل به یک حساب چند ده میلیارد تومانی می ‌شود، متعلق به تک تک اعضاست و دست درازی به آن خیانت در امانت است و چرا حاتم‌بخشی شده است؟.
عضو سابق هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان در ادامه عنوان کرد: مسؤولان سابق سازمان طوری می‌گویند درآمد سازمان هشتاد درصد افزایش داشته است که انگار عرق جبین آنان باعث این درآمد بوده است.
جابری نسب افزود: خدا پدر و مادر دکتر شهریار مشیری را بیامرزد که مجموعه‌ای چند صد میلیارد تومانی را تحت عنوان ساختمان فاخر سازمان نظام مهندسی ساختمان برای این استان بنا نمود که علاوه بر افتخار و سربلندی، سرمایه‌ای ارزشمند برای تمامی اعضای سازمان و مهندسان به ‌شمار می‌رود.
وی افزود: ولخرجی ‌های اخیر اعضای هیأت مدیره و دست‌درازی به حساب سازمان و کرم‌بخشی از پول متعلق به مهندسان سازمان نظام مهندسی، عملی پسندیده نیست و باید در قبال عملکردشان پاسخگو باشند.
وی گفت: باید پرسید آیا مهندسین عضو سازمان رضایت دارند اینگونه این پول از خزانه خارج گردد؟ آیا از نظر عرف و شرع، تقسیم‌بخشی از این مبلغ صحیح است؟ از حلال و حرام آن بگذریم، همین پاداش بین کارمندان به چه عدالتی تقسیم شده؟ سهم مدیر و کارمند و نورچشمی‌ها چقدر بوده است؟
عضو سابق هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان در ادامه عنوان کرد: آیا نمی‌ شد این پاداش را به زمان دیگری موکول کرد؟ حتما باید درست نزدیک انتخابات هیات مدیره این پاداش‌ها بخشیده می‌شد؟ نقش پاداش‌گیرنده‌ها در انتخابات چه بوده است؟ بنظر شما رانت یعنی چه؟ فساد یعنی چه؟ تبعیض و نابرابری در انتخابات یعنی چه؟
وی در خاتمه گفت: از بازرسان سازمان درخواست می‌شود نسبت به برخورد قانونی اقدام گردد، چراکه این کمترین خواسته جامعه مهندسی است.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آبان ۰۰
300 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0