صدور سالانه حدود ۸ میلیون فقره پروانه ساخت مسکن در استان مازندران صدور سالانه حدود ۸ میلیون فقره پروانه ساخت مسکن در استان مازندران

صدور سالانه حدود ۸ میلیون فقره پروانه ساخت مسکن در استان مازندران

صدور سالانه حدود ۸ میلیون فقره پروانه ساخت مسکن در استان مازندران ، انجام می گردد. در استان سی و هشت هزار مهندس فعالیت دارند که پانزده هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند

کد خبر: 990613007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ شهریور ۹۹ - ۱۰:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، صدور سالانه حدود ۸ میلیون فقره پروانه ساخت مسکن در استان مازندران ، انجام می گردد. در استان سی و هشت هزار مهندس فعالیت دارند که پانزده هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند

صدور سالانه حدود ۸ میلیون فقره پروانه ساخت مسکن در استان مازندران

صدور سالانه حدود ۸ میلیون فقره پروانه ساخت مسکن در استان مازندران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران بیان کرد:

هشت میلیون فقره پروانه ساخت مسکن در مازندران صادر می ‌گردد

سیف الله علی نیا، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران اظهار داشت: سالانه حدود ۸ میلیون مترمربع پروانه ساخت مسکن در استان صادر می ‌گردد.

وی با بیان این که ۶ عضو نظام مهندسی استان در انتخابات نظام مهندسی کشور منتخب شدند، گفت: در استان سی و هشت هزار مهندس فعالیت دارند که پانزده هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند.

علی نیا با اشاره به این که سااانه ۵.۵ تا ۶ میلیون مترمربع ساخت و ساز در استان صورت میگیرد، تصریح کرد: هم‌چنین ۱.۵ تا ۲ میلیون فقره پروانه خارج از چارچوب نظام مهندسی صادر می گردد.

وی با بیان این که سازمان نظام مهندسی در ۷ رشته عمرانی فعالیت دارد، عنوان کرد: بسیاری از امورات حاکمیتی و نظارتی نظیر بازرسی گاز به مهندسان واگذار شده است.

وی با اشاره به این که در حوزه ترافیک و شهرسازی، ساختمانها دارای گروه بندی هستند، خاطر نشان کرد: حدود صد کارمند در ستاد نظام مهندسی استان فعالیت دارند.

علی نیا با اشاره به ضوابط تهیه طرح تفصیلی در تمامی شهرها و رواج معماری های غیربومی در استان اظهار داشت: نظام مهندسی ابزاری جز گزارش دادن را ندارد و نیم توانیم شهرداریها را تحمیل کنیم تا موارد را رعایت کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران هم‌چنین با بیان این که ماده صد راه فراری برای شهرداری ها محسوب می گردد، ادامه داد: در باره معماری نمای ساختمان، تاکید براین است که مسائل ایمنی مورد توجه قرار گیرد و این که از چه نمایی استفاده شود باید در کمیسیون منظری شهری مورد توجه قرار گیرد.

علی نیا اظهار داشت: تمامی مفاد تعهدات مربوط به مسکن مهر شامل تخفیف و غیره برای صدور پروانه و ارائه خدمات را عمل کردیم.

منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۹۹
598 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0