اعلام حمایت دستگاه قضا از رویکردهای سازمان نظام مهندسی استان یزد اعلام حمایت دستگاه قضا از رویکردهای سازمان نظام مهندسی استان یزد

اعلام حمایت دستگاه قضا از رویکردهای سازمان نظام مهندسی استان یزد

اعلام حمایت دستگاه قضا از رویکردهای سازمان نظام مهندسی استان یزد ، بیان شد. نشست مشترک مسئولان قضایی استان با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار شد

کد خبر: 990430001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ تیر ۹۹ - ۸:۱۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، اعلام حمایت دستگاه قضا از رویکردهای سازمان نظام مهندسی استان یزد ، بیان شد. نشست مشترک مسئولان قضایی استان با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار شد

اعلام حمایت دستگاه قضا از رویکردهای سازمان نظام مهندسی استان یزد

اعلام حمایت دستگاه قضا از رویکردهای سازمان نظام مهندسی استان یزد
دهشیری با اشاره به اقدامات در زمینه سلامت در ساخت و ساز بیان کرد: دستگاه قضا از رویکردهای سازمان نظام مهندسی استان یزد حمایت میکند.
نشست مشترک مسئولان قضایی استان با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار و بر تلاش بر کاهش تخلفات ساخت و ساز و برخورد با متخلفان تأکید گردید.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد در این نشست از کاهش سی درصدی حق الزحمه خدمات مهندسی بمناسبت سالگرد تأسیس این سازمان خبر داد و با اشاره به افزایش ساعت کاری سازمان برای افزایش خدمات رسانی به مردم به این مناسبت، اظهار امیدواری کرد که اجرای این طرح با استقبال شهروندان روبرو گردد.
«مهدی سالاری» با تأکید بر تلاش برای برقراری ارتباطات گسترده با دستگاه قضا، افزود: هفت هزار مهندس در هفت رشته مهندسی در قالب سازمان ساماندهی شده اندکه برای فعالیت حرفه ای دارای پروانه صلاحیت از وزارت راه و شهرسازی هستند.
سالاری با عنوان این که اهمیت سازمان در حوزه ساخت و ساز و مسائل اجتماعی و اقتصادی پررنگ تر شده است، به وضعیت بد تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد.
وی با اشاره به این که فرآیند ساخت و ساز میتواند از سوی این سازمان سهل تر و حرفه ای تر دنبال شود، خواسته های این سازمان از دستگاه قضا را در این راستا مطرح کرد.
از جمله خواسته های مطرح شده در این نشست، برخورد با ساخت و سازهای بزرگ فاقد پروانه، بررسی پرونده های تخلفات ساختمانی در سازمان نظام مهندسی قبل ازطرح در کمیسیون ماده ۱۰۰ ، ایجاد شعبه شورای حل اختلاف برای صنعت ساختمان و … بود.
سالاری با تأکید بر این که اگر پشتیبانی همه دستگاه‌ها نباشد انجام وظایفی که قانون‌گذار برای سازمان تعیین کرده ناممكن میگردد، گفت: بهره گیری از همراهی‌های دستگاه قضا و ظرفیت‌های قانونی آن برای سازمان بسیار جذاب است و امیدوار هستیم از حمایت‌های این دستگاه برخوردار باشیم.
رئیس کل دادگستری استان یزد هم در این جلسه، با اشاره به دور شدن معماری امروز از معماری ایرانی و اسلامی گذشته، تصریح کرد: متأسفانه تا كنون برای آشنایی مردم با معماری سنتی تلاشی صورت نگرفته است.
غلام‌علی دهشیری در پاسخ به یکی از خواسته های سازمان نظام مهندسی برای فرهنگ سازی شناسنامه فنی و ملکی، با عنوان این که تهیه این شناسنامه کار بسیارخوبی است، ادامه داد: اگر این موضوع كه وجود شناسنامه فنی و ملکی هویت ساختمان است را به مردم القاء کنیم، کار بسیار ارزنده ای انجام شده است.
دهشیری گفت: می‌توانیم طی بخشنامه ای به کانون کارشناسان دادگستری ابلاغ گردد که یکی از اولویت‌های ارزیابی بناها، وجود شناسنامه فنی و ملکی باشد و کانون سردفتران هم می‌تواند در متن سند موضوع وجود شناسنامه فنی وملكی را لحاظ کند.
وی هم‌چنین گفت: تعامل با شهرداری بسیار مهم است، در حال حاضر کمیسیون ماده صد جای سازمان نظام مهندسی را گرفته است و میتوان از ظرفیت نظام مهندسی در این راستا بهره گرفت به نحوی كه این سازمان یکی از اضلاع این کمیسیون باشد.
رئیس کل دادگستری استان یزد ، در مورد نظارت سازمان نظام مهندسی بر پروژه های بزرگ، بیان کرد: اهمیت کیفیت ساختمان‌های بزرگ از جمله پروژه های انبوه سازی، مجتمع‌های تجاری و بیمارستانها دوچندان است و نیاز است که از نظر فنی و علمی دقت بیشتری شود و جهت تحقق این امر كاملاً حمایت میكنیم.
دهشیری در مورد پیشنهاد راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه اختلافات حوزه صنعت ساختمان هم افزود: با بررسی پرونده های موجود و چنانچه این پرونده ها قابل توجه باشند برای تخصصی شدن شوراها آمادگی وجود دارد.
وی، در مورد پیشنهاد راه اندازی کانون داوری نیز بیان کرد: این اتفاق مستلزم این است که نشستی با کانون داوری برگزار گردد که با نظر مثبت این موضوع پی‌گیری می گردد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، در مورد مباحث آموزش و آگاه سازی نیز گفت: پیشنهادات در حوزه آموزش و آگاه سازی قطعاً مورد استقبال قرار میگیرد و پیش‌گیری از جرم و آسیب های اجتماعی از اولویتهای دستگاه قضا است .
وی با تأکید بر این که تکریم نظام مهندسی، تکریم علم و فن و مهارت و احترام به تجربه است، افزود: دستگاه قضایی استان با افق دید ساختن شهر بدون آسیب وچالش، از افکار بلند سازمان حمایت میکند.
دادستان عمومی و انقلاب یزد هم در این نشست، از عملکرد دو ساله اخیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تقدیر و تشکر کرد و گفت: تحولات بسیاری را در حوزه نظام مهندسی و ساختمان دیدیم که طبیعتاً این تلاشها، مشکلات و مقاومتهایی ایجاد میکند، ولی شیطنتها نباید باعث دلسردی و کم رنگ شدن تلاشهای شما گردد.
حدادزاده ادامه داد: مشکلات ساخت و ساز زمینه های اجتماعی و اقتصادی متعددی دارد، از این رو دستگاه قَضا برای تحقق پیشنهادهای سازمان نظام مهندسی آمادگی خود را اعلام میکند.
منبع: خبرگزاری شبستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ تیر ۹۹
379 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0