اعلام آمادگی برای اجرایی شدن طرح مجریان ذی صلاح در خرمشهر اعلام آمادگی برای اجرایی شدن طرح مجریان ذی صلاح در خرمشهر

اعلام آمادگی برای اجرایی شدن طرح مجریان ذی صلاح در خرمشهر

اعلام آمادگی برای اجرایی شدن طرح مجریان ذی صلاح در خرمشهر ، توسط مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر بیان شد. مجریان ذی‌صلاح» طرحی است که در قالب آن مهندسان مجری که مهندسان خبره هستند، خود مسئول انجام پروژه ساخت‌وساز می‌ شوند

کد خبر: 990415005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹ - ۷:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اعلام آمادگی برای اجرایی شدن طرح مجریان ذی صلاح در خرمشهر ، توسط مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر بیان شد. مجریان ذی‌صلاح» طرحی است که در قالب آن مهندسان مجری که مهندسان خبره هستند، خود مسئول انجام پروژه ساخت‌وساز می‌ شوند

اعلام آمادگی برای اجرایی شدن طرح مجریان ذی صلاح در خرمشهر

اعلام آمادگی برای اجرایی شدن طرح مجریان ذی صلاح در خرمشهر

مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر بیان کرد:
طرح «مجریان ذی ‌صلاح» در خرمشهر اجرایی می گردد
مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر از آمادگی برای اجرایی شدن طرح « مجریان ذی‌ صلاح» در این شهرستان خبر داد.
محمدرضا جمعه زاده بیان داشت: «مجریان ذی‌صلاح» طرحی است که در قالب آن مهندسان مجری که مهندسان خبره هستند، خود مسئول انجام پروژه ساخت‌وساز می‌ شوند و بعد از اجرای طرح هر مالکی که قصد ساخت‌وساز دارد، موظف به استفاده از مهندس مجری است.
جمعه زاده افزود: آئین‌نامه اجرای طرح «مجریان ذی‌صلاح» از جانب مسکن و شهرسازی مصوب شده و در شهرستان ‌های اهواز و دزفول اجرایی گردید و به تمام دفتر نمایندگی‌های نظام‌مهندسی استان خوزستان نیز ابلاغ شده است.
وی با عنوان این که این طرح از ساختمان‌های بلندمرتبه شروع می‌گردد، تصریح کرد: این طرح شامل تمام ساختمان از جمله ساختمان‌ های شخصی می‌گردد و طرح با ساختمان ‌های مرتفع با بیش از پنج طبقه شروع می‌گردد، در مراحل بعد شامل ساختمان‌ های ۳ طبقه شده و در نهایت ساختمان ‌های ۱ طبقه را نیز شامل خواهد شد.
جمعه زاده به برشماری تفاوت مهندس ناظر و مهندس مجری پرداخت و افزود: کار مهندس ناظر نظارت بر حسن انجام کار است و این امر در ۴ تا ۵ مرحله انجام می‌ گردد و این در حالی است که مهندس مجری روزانه پای‌کار بوده و زیر نظر مهندس ناظر موظف به عمل به برنامه زمان‌ بندی، تهیه مصالح، استفاده از نیروی انسانی کاربلد و نظارت مستمر است.
وی با بیان این که استفاده از مهندس مجری هزینه‌ای اضافه بر مالک ساختمان تحمیل نمی ‌کند، تأکید کرد و افزود: بنظر می ‌رسد استفاده از مجری ذی‌صلاح تحمیل هزینه‌ای اضافه بر مالک ساختمان است ولی در برخی موارد خلاف آن مشاهده شد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیز بوده است.
مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر گفت: مهندس مجری به علت تخصص قادر به آنالیز هزینه‌هاست و طی برنامه‌ریزی می‌ تواند پروژه را با کم‌ترین هزینه به پایان برساند و هم‌چنین مجریان ذی‌صلاح در برخی موارد مانع دوباره‌کاری‌ها در روند ساخت‌وساز نیز می ‌شوند.
وی، به شرایط به‌کارگیری مجریان ذی‌صلاح اشاره کرد و افزود: مهندسی که عضو نظام‌مهندسی استان باشد و پروانه اشتغال دارد، پس از بررسی رزومه و در صورت تمایل می ‌تواند بعنوان «مجریان ذی‌صلاح» مشغول به فعالیت گردد.
بنا به گفته وی، دویست مهندس عضو دفتر نمایندگی نظام‌مهندسی خرمشهر هستند که از این تعداد هفتاد نفر فعالیت دارند و می ‌توانند در صورت تمایل بعنوان «مهندس مجری» مسئولیت انجام پروژه‌های عمرانی را بعهده بگیرند.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ تیر ۹۹
384 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0