اعلام و بیان افت هفتاد سانتی متری سفره آب‌ های زیر زمینی در استان یزد اعلام و بیان افت هفتاد سانتی متری سفره آب‌ های زیر زمینی در استان یزد

اعلام و بیان افت هفتاد سانتی متری سفره آب‌ های زیر زمینی در استان یزد

اعلام و بیان افت هفتاد سانتی متری سفره آب‌ های زیر زمینی در استان یزد ، در پنل جایگاه نظام مهندسی و خدمات در تحقق شعار سال صورت گرفت

کد خبر: 020724006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ مهر ۰۲ - ۲:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اعلام و بیان افت هفتاد سانتی متری سفره آب‌ های زیر زمینی در استان یزد ، در پنل جایگاه نظام مهندسی و خدمات در تحقق شعار سال صورت گرفت

اعلام و بیان افت هفتاد سانتی متری سفره آب‌ های زیر زمینی در استان یزد

اعلام و بیان افت هفتاد سانتی متری سفره آب‌ های زیر زمینی در استان یزد
در پنل جایگاه نظام مهندسی و خدمات در تحقق شعار سال بیان شد؛
افت هفتاد سانتی متری سفره آب‌های زیر زمینی در استان یزد
عضو نظام مهندسی کشاورزی استان یزد با اعلام افت هفتاد سانتی متری سفره آب‌های زیر زمینی وضعیت آب در استان را بحرانی دانست و افزود: در طرح های توسعه کشاورزی بایستی جانب احتیاط رعایت گردد.
چهارمین نشست تخصصی مهار تورم و رشد تولید با حضور دانشگاهیان و کنشگران اقتصادی و اجتماعی استان یزد در سالن اجتماعات سلطانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.این نشست در ۵ پنل تخصصی به جایگاه شرکت‌های فناور، موسسات مالی، بانکداری، نظام مهندسی و خدمات، اطلاعات، پایگاه داده و هوش مصنوعی در تحقق شعار سال و نقش حاکمیت در تسهیل گری و رفع موانع تولید پرداخت.
پنل تخصصی “نظام مهندسی و خدمات در تحقق شعار سال” با حضور محمد حسین دهقانی تفتی، شهاب الدین شریعتمداری و معین رضا غفوری راهکارهای تحقق شعار سال را بررسی کردند.
محمدحسین دهقانی تفتی رئیس نظام مهندسی معدن و گروه زمین شناسی، یزد را دومین استان معدنی کشور با دو میلیارد تن ذخایر معدنی دانست و ادامه داد: توجه به نیروی انسانی، قوانین، مقررات، سرمایه و تجهیزات در بخش معدن اولویت اصلی است.
دهقانی تفتی وجود مقررات و آیین نامه های دست و پاگیر، بروکراسی های پیچیده و عدم آشنایی کارمندان اداری دولت با قوانین را یک معضل اساسی دانست و تصریح کرد: طرح‌ها برای بخش معدن، طرح‌هایی بلند مدت ۲۰ الی ۲۵ سال است و تغییر قوانین عملاً فعالیت‌ها را ناکارآمد کرده است.
رئیس گروه زمین شناسی، تغییر و تعدد نرخ ارز را یکی دیگر از موانع رشد تولید برشمرد و عنوان‌ داشت: قیمت بالای ارز سبب شده هزینه‌های تولید بالا رفته و سوددهی کاهش یابد.
شهاب الدین شریعتمداری معاون فنی اجرایی نظام مهندسی کشاورزی، تولید محصولات کشاورزی به روش سنتی را از لحاظ اقتصادی غیر توجیه دانست و افزود: استان یزد متوسط باران سالیانه آن شصت میلی‌متر و تبخیر آب ۱۴۰۰ میلی‌متر است، بنابراین تولید محصولات کشاورزی به روش غرقابی جای نگرانی دارد.
وی، از تهیه سند راهبردی تولید محصولات کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست استان و بازبینی این طرح خبر داد و گفت: تلفیق این طرح با برنامه یزد نوین سبب می شود نیازهای کشاورزی شناسایی شده و رشد پایدار اتفاق افتد.
معاون فنی و اجرایی نظام مهندسی کشاورزی طرح گردشگری کشاورزی را یکی از طرح‌ها در حال انجام بر شمرد.
این عضو نظام مهندسی کشاورزی با اعلام افت هفتاد سانتی متری سفره آب های زیر زمینی وضعیت آب در استان را بحرانی دانست و افزود: در طرح های توسعه کشاورزی بایستی جانب احتیاط رعایت گردد.
معین رضا غفوری نماینده نظام مهندسی، ساختمان، خوراک، پوشاک و مسکن را پایه و اساس زندگی هر فردی دانست و افزود: برای افزایش کیفیت مسکن باید عاملیت را از حاکمیت گرفت که سبب رقابت در عرضه تولید و کیفیت خواهد شد و برخی از ساختمان‌هایی که توسط حاکمیت تحویل داده شد دارای کیفیت بالا یی نیست و هرگاه حاکم نقش نظارتی داشته باشد بهبود کیفیت حاصل خواهد شد.
وی، هزینه‌های جاری کشور از منابع را در سال‌های گذشته بیست و امسال هشتاد درصد ذکر کرد و گفت: ورود دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی سبب بزرگ شدن دولت و افزایش هزینه‌ها شده است.
نماینده نظام مهندسی ساختمان، پایداری را تعادل بین انسان، محیط زیست و اقتصاد دانست و افزود: در طراحی و اجرای ساختمان‌های جدید باید به سمت پایداری رفت یعنی باید انرژی‌های پایدار و اقتصادی را قرین محیط زیست کرد.
غفوری رویکرد کشورهای پیشرفته حرکت به سمت صنعت سبز دانست و افزود: صنعت سبز و پایدار باعث ایجاد شغل‌هایی مانند مشاور سبز، طراح سبز و غیره است و دادن تسهیلات به سازندگان در جهت بازسازی ساختمان خواهد بود.
وی، رشد جمعیت کشور را کم اعلام و اذعان کرد اولویت در بالا بردن راندمان ساختمان ها است.
منبع: باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مهر ۰۲
148 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0